nieuwe federale regering
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Er zijn er veel die goed hun best doen op school maar daartoe niet de capaciteiten hebben, dat wordt hier soms eens over het hoofd gezien. Iemand met een IQ van 85 mag dag en nacht studeren, die gaat nooit een universitair diploma halen (en nu zal je afkomen met : maar die en die, enzovoorts). De keuze die die mensen hebben is heel beperkt en meestal moeten die letterlijk de strontjobtjes zoals (en met het grootste respect) lopen (letterlijk lopen, en liefst zo snel mogelijk) achter de vuilniskar. Een letterlijk zware job kan zowel fysiek als mentaal enorm zwaar zijn.
Ik heb de indruk dat er hier weinig empathie zit op dit forum, wellicht omdat de merendeel redelijk "welstellend" is en "hoger geschoold" is.
En om het enigszins te nuanceren : ja, er zijn er ook die capaciteiten hebben en op school er niets van gebakken hebben omdat ze liever lui dan moe waren, en ja, deze zullen er soms te laat achter komen. Die hebben er zelf voor gekozen en mogen wat mij betreft leven met hun keuzes ... maar er zijn er veel anderen. Er zijn er weinig die dromen van hun dagen door te brengen met acht uur stukjes vlees op een brochettestok te steken.
Er zijn er ook nog die er met hun klak achter smijten, die 9 jaar over hun universitaire studies doen en uiteindelijk toch nog minister van ... euh ... onderwijs worden. Dat zijn dan diegenen die wetsvoorstellen indienen om studenten die na x-aantal tijd te weinig credits hebben wil laten stoppen met hun studies.
Ik kan niet voor anderen spreken maar ik heb gewoon TSO gedaan maar na een paar maanden bandwerk in een visverwerkend bedrijf beseft dat er meer in zat en bijgestudeerd en mijn lot in eigen handen genomen in plaats van te klagen en de schuld op anderen te steken. Daardoor behoor ik nu tot wat ze noemen de betere middenklasse.Abatoetnie schreef: ↑9 juli 2023, 20:58 Ik heb de indruk dat er hier weinig empathie zit op dit forum, wellicht omdat de merendeel redelijk "welstellend" is en "hoger geschoold" is.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Desalniettemin hebben ze nog steeds relatief veel keuze.
Met het grootste respect voor jou ... waarom vind je dat "strontjobtjes" ?Abatoetnie schreef: ↑9 juli 2023, 20:58 ... en meestal moeten die letterlijk de strontjobtjes zoals (en met het grootste respect) lopen (letterlijk lopen, en liefst zo snel mogelijk) achter de vuilniskar. ...
Er zijn er zelf die als partijvoorzitter (smeer)geld willen verbranden, dan vluchten naar het buitenland als het uitkomt om daar op hogere leeftijd terug student te wordenAbatoetnie schreef: ↑9 juli 2023, 20:58Er zijn er veel die goed hun best doen op school maar daartoe niet de capaciteiten hebben, dat wordt hier soms eens over het hoofd gezien. Iemand met een IQ van 85 mag dag en nacht studeren, die gaat nooit een universitair diploma halen (en nu zal je afkomen met : maar die en die, enzovoorts). De keuze die die mensen hebben is heel beperkt en meestal moeten die letterlijk de strontjobtjes zoals (en met het grootste respect) lopen (letterlijk lopen, en liefst zo snel mogelijk) achter de vuilniskar. Een letterlijk zware job kan zowel fysiek als mentaal enorm zwaar zijn.
Ik heb de indruk dat er hier weinig empathie zit op dit forum, wellicht omdat de merendeel redelijk "welstellend" is en "hoger geschoold" is.
En om het enigszins te nuanceren : ja, er zijn er ook die capaciteiten hebben en op school er niets van gebakken hebben omdat ze liever lui dan moe waren, en ja, deze zullen er soms te laat achter komen. Die hebben er zelf voor gekozen en mogen wat mij betreft leven met hun keuzes ... maar er zijn er veel anderen. Er zijn er weinig die dromen van hun dagen door te brengen met acht uur stukjes vlees op een brochettestok te steken.
Er zijn er ook nog die er met hun klak achter smijten, die 9 jaar over hun universitaire studies doen en uiteindelijk toch nog minister van ... euh ... onderwijs worden. Dat zijn dan diegenen die wetsvoorstellen indienen om studenten die na x-aantal tijd te weinig credits hebben wil laten stoppen met hun studies.
En dan later terugkomen als onverkozen minister.
Je ziet, alles is mogelijk.
Je ziet, alles is mogelijk.
Na het parlement voor de gek houden beginnen ze nu ook al Europa voor te liegen.
https://www.hln.be/binnenland/federale- ... ~a8dde029/
https://www.hln.be/binnenland/federale- ... ~a8dde029/
Een of andere professor pleit in HLN om de huurinkomsten te belasten.
https://www.hln.be/binnenland/econoom-u ... ~a9391da4/
Heeft hij zich afgevraagd wie die belasting zal betalen? Je moet toch geen professor zijn om te weten dat de huurder die belasting zal betalen
Heeft hij zich afgevraagd wie die belasting zal betalen? Je moet toch geen professor zijn om te weten dat de huurder die belasting zal betalen
Als die extra belasting volledig door de huurders gedragen moet worden, gaan er velen in de problemen komen. De meeste huurders hebben daar absoluut geen budget voor. Het sociale vangnet zal dan nog wat groter moeten worden.
Heb reeds gemeld dat VEEL media-professoren in de vakantie hebben school gelopen en een pak zottigheden verkopen, net zoals veel politiekers. Enkel zij komen er doorgaans mee wee weg, halen de media en kassa, kassa. De rest zal hun zorg wezen.Trivium schreef: ↑16 juli 2023, 12:08 Een of andere professor pleit in HLN om de huurinkomsten te belasten.
Mensen verhuren iets en nemen alle onzekerheid erbij om geld te verdienen.
Indien dit niet genoeg is verkopen ze hun eigendommen en stort de hele verhuurmarkt in. Dat is voorspelbaar. Of ze verhogen de huur met de nieuwe verliespost , lees belasting, bijgeteld. Wat huren onbetaalbaar maakt voor velen.
Dan kan als reactie daarop de overheid huisbaas spelen en miljoen panden opkopen om sociale woning van te maken.
Redelijk links voorstel van deze prof.
Indien dit niet genoeg is verkopen ze hun eigendommen en stort de hele verhuurmarkt in. Dat is voorspelbaar. Of ze verhogen de huur met de nieuwe verliespost , lees belasting, bijgeteld. Wat huren onbetaalbaar maakt voor velen.
Dan kan als reactie daarop de overheid huisbaas spelen en miljoen panden opkopen om sociale woning van te maken.
Redelijk links voorstel van deze prof.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De huur mag geïndexeerd worden, maar niet meer dan dat. Een huurbaas kàn die kosten dus niet zomaar doorrekenen.Trivium schreef: ↑16 juli 2023, 12:08 Een of andere professor pleit in HLN om de huurinkomsten te belasten.
En een belasting van huurinkomsten houdt ook in dat alle investeringen/onderhoud aftrekbare kosten zijn. En dat de onroerende voorheffing wegvalt. Het kan ook om een soort progressief tarief gaan zoals bij de personenbelasting, zodat je op je eerste verhuurpand minder moet betalen dan op je tiende.
Ik zie mezelf als centrumrechts, maar een gedeeltelijke belasting van huurinkomsten vind ik heel logisch.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Weer een kop om aandacht te trekken ? Voor wie het nog niet wist: dat wordt al belast.
Vermoedelijk wordt er bedoeld om de reëele huurinkomsten te belasten. Anders belasten dus.
Dat ze eens een artikel schrijven met correcte en volledige informatie. Maar dat kost teveel én leest geen kat dan wellicht natuurlijk.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Misschien maken ze de huur voor private doeleinden dan ook aftrekbaar ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat eerste normaliter wel. Ik vraag mij dus af of het onder de streep dan veel verschil zou maken tegenover het huidige systeem.Charlesvdw schreef: ↑16 juli 2023, 16:44 En een belasting van huurinkomsten houdt ook in dat alle investeringen/onderhoud aftrekbare kosten zijn. En dat de onroerende voorheffing wegvalt.
Waarom de OV per se zou wegvallen, is mij een raadsel.
Dat zouden ze ook kunnen doen met het huidige systeem.Charlesvdw schreef: ↑16 juli 2023, 16:44 Het kan ook om een soort progressief tarief gaan zoals bij de personenbelasting, zodat je op je eerste verhuurpand minder moet betalen dan op je tiende.
Ja, dat is er dan ook al.Charlesvdw schreef: ↑16 juli 2023, 16:44 ... een gedeeltelijke belasting van huurinkomsten vind ik heel logisch.
Edit: overigens zouden ze dan eigenlijk ook de belasting op 2de (of Xde) verblijven (voor eigen gebruik) mee moeten herbekijken