Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
TIP
Re: Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
Voor mij zijn het sterk vergelijkbare producten, ik teken in op wat - op dat moment - het hoogste rendement geeft en wat er financieel haalbaar is (lees de 100K drempel bij DB speelt bij mij een rol)
Olo rente op 1 jaar is op dit moment 3,72%Orakel van Brakel schreef: ↑19 juli 2023, 08:18 DB biedt nu 3,55% op termijn rekening van 1 jaar voor 100k.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Neem als voorbeeld die 3,72% als marktrente voor de staatsbon, minus 0,5 procentpunt commissie, minus 30% RV komt dat op 2,25% netto. Is minder dan DB termijnrekening en er zijn spaarboekjes die dat ook geven. Enkel bij slechts 15% RV is die staatsbon beter.B7H4long schreef: ↑19 juli 2023, 08:27Olo rente op 1 jaar is op dit moment 3,72%Orakel van Brakel schreef: ↑19 juli 2023, 08:18 DB biedt nu 3,55% op termijn rekening van 1 jaar voor 100k.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En die koop je dan per schijf? Van hoeveel Euro?B7H4long schreef: ↑19 juli 2023, 08:25Een paar verschillenOrakel van Brakel schreef: ↑19 juli 2023, 08:18 Ik heb nog nooit een staatsbon gekocht en ken er weinig van. Wat is eigenlijk het voordeel van zo een bon in vgl met termijnrekening?
Een staatsbon kan je tussentijds verkopen moest het het geld nodig hebben.
Tussentijds evolueert de waarde van de obligatie met de toepasselijke rente.
Valt volledig buiten het bankgarantiefonds.
Je hebt onbeperkte staatsgarantie.
Kosteloze aankoop en bewaring via het grootboek.
Minimum bedrag 100 euro en in stappen van 100 euro.
Nog 2 vraagjes ivm intekening staatsbon via de Grootboeken: