Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
En dan stemmen op die rechtse partij ... die wel een links sociaal programma heeft (op papier dan toch)
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
In Belgie moet je echt speciaal op zoek gaan naar beleggingen die zwaar belast worden. Winst van aandelen, vastgoed, obligaties: allemaal niet belast als je weet wat je doet.
Als je 1 miljoen belegt in Belgie, en je maakt geen winst, dan kost het je 1500 euro per jaar.
In Nederland 20.000 euro per jaar.
Alle klagers die klagen over taksen en belastingen die alleen in Belgie bestaan, zijn wat ze zijn: klagers die niet weten dat spaarders en beleggers in de andere landen meer belast worden.
Belgie is een paradijs voor spaarders en beleggers, maar het voelt blijkbaar beter om dat te ontkennen.
Omdat hun vergoedingen en pensioenen hoger zijn dan wie wel werkt. Dus hebben ze meer geld om te sparen en te beleggen.Links staat gelijk met alles uitdelen zonder er iets voor te willen doen. Gewoon afpakken van wie werkt of spaart.
Waarom zouden die op een forum als dit te vinden zijn?
Zij leven dus van wieg tot graf in een paradijs: eerst verzorgd worden door de ouders, en dan direct door de staat.
Bouchez is de enige die dat durft aankaarten. En hij wordt direct teruggefloten. Belgie rechts?
De fiscaliteit in België is bij de hoogste ter wereld. En toch worden spaarders en beleggers bijna niet belast. Alle fiscaliteit drukt dus grotendeels op wie werkt.
Hier op het forum komt dat nooit aan bod, behalve door degenen die vinden dat de werkenden nog meer belast moeten worden
Dit geeft best de gedachtengang van links weer, als het erover gaat dat wie 20 jaar effectief gewerkt heeft, een hoger pensioen zou krijgen dan wie geen 20 jaar effectief gewerkt heeft:
Een hoger pensioen voor wie gewerkt heeft, dan wie niet gewerkt heeft? Het idee alleen alspaarfreakje schreef: ↑10 juli 2023, 22:40 Weet iemand of ziekte- en invaliditeit gelijkgestelde perioden zijn voor de vwde van 20j effectief gewerkt om een min pensioen te bekomen?
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 21 juli 2023, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ze zeggen er wel altijd bij: "voor eigen volk" maar wellicht bedoelen ze "voor eigen werkvolk". Met andere woorden wie hier na jaren werken en of sociale bijdragen betalen op pensioen gaat, werkloos wordt of werkonbekwaam wordt, heeft recht op een sociaal vangnet, profiteurs en gelukzoekers zoals zij ze noemen niet. Of dat een links of rechts standpunt is laat ik in het midden, het is in elk geval niet te vergelijken met de visie van links, die het recht op een sociaal vangnet hangmat zonder voorwaarden nastreven, liefst op kosten van al wie werkt of iets bijeen gespaard heeft. Dus ja, je zou kunnen zeggen dat VB conditioneel linkse of een conditioneel sociale partij isAbatoetnie schreef: ↑21 juli 2023, 13:33En dan stemmen op die rechtse partij ... die wel een links sociaal programma heeft (op papier dan toch)
Hahaha, amper een week geleden beweerde ik hetzelfde … maar werd ik daarvoor door jou neergesabeldhuisjetuintjefiets schreef: ↑21 juli 2023, 14:06 De fiscaliteit in België is bij de hoogste ter wereld. En toch worden spaarders en beleggers bijna niet belast. Alle fiscaliteit drukt dus grotendeels op wie werkt.
m-peeters schreef: En ik zeg dat voor sparen en beleggen België misschien een paradijs is, maar dat globaal gezien, rekening houdende met allerlei andere belastingen (personenbelasting, btw …) België dat zeker en vast NIET een paradijs is op het vlak van belastingen.
-
- Verbannen Gebruiker
Wat ben jij een --KNIP-- "Neersabelen"m-peeters schreef: ↑21 juli 2023, 15:14Hahaha, amper een week geleden beweerde ik hetzelfde … maar werd ik daarvoor door jou neergesabeldhuisjetuintjefiets schreef: ↑21 juli 2023, 14:06 De fiscaliteit in België is bij de hoogste ter wereld. En toch worden spaarders en beleggers bijna niet belast. Alle fiscaliteit drukt dus grotendeels op wie werkt.m-peeters schreef: En ik zeg dat voor sparen en beleggen België misschien een paradijs is, maar dat globaal gezien, rekening houdende met allerlei andere belastingen (personenbelasting, btw …) België dat zeker en vast NIET een paradijs is op het vlak van belastingen.
Ik heb eindeloos geduld aan de dag gelegd om aan jou uit te leggen dat Belgie een paradijs is voor spaarders en beleggers.
Ik mocht die discussie niet voeren van jou. Ik mocht alleen maar spreken over de totale fiscaliteit.
Nu gaat het over de verschillende aspecten van fiscaliteit. Dat is dus een andere discussie.
Ik zal het nu weer uitleggen als aan een ukje in korte broek:
1) België is een paradijs voor spaarders en beleggers
2) Desondanks is de totale fiscaliteit bij de hoogste ter wereld
3) Dus moet de fiscaliteit op lonen onwaarschijnlijk hoog zijn
En ondanks dat zijn er hier personen die zich niet schamen om toe te geven dat ze vinden dat die fiscaliteit op lonen niet hoog genoeg is . Ze werken namelijk zelf niet (en als ze al gewerkt hebben: niet lang)
En die vinden dat wanneer men het pensioen wil verhogen voor zij die effectief gewerkt hebben, zij vinden dat hun pensioen ook hoger moet !!!!
En iedereen op het forum vindt dit allemaal goed.
Dit is hier een propagandaforum voor links
Dat was dus exact wat ik vorige week zei: een belastingparadijs voor beleggers en spaarders maar niet globaal inzake belastingen.huisjetuintjefiets schreef: ↑21 juli 2023, 16:36--KNIP--
Ik heb eindeloos geduld aan de dag gelegd om aan jou uit te leggen dat Belgie een paradijs is voor spaarders en beleggers.
Ik mocht die discussie niet voeren van jou. Ik mocht alleen maar spreken over de totale fiscaliteit.
Nu gaat het over de verschillende aspecten van fiscaliteit. Dat is dus een andere discussie.
Ik zal het nu weer uitleggen als aan een ukje in korte broek:
1) België is een paradijs voor spaarders en beleggers
2) Desondanks is de totale fiscaliteit bij de hoogste ter wereld
3) Dus moet de fiscaliteit op lonen onwaarschijnlijk hoog zijn
--KNIP--
-
- Verbannen Gebruiker
Goed, dan zijn we met 2 al die dat denken. Mijn inspanningen om het aan jou diets te maken, hebben veel gekost, maar blij dat je het uiteindelijk beseft.
Je bleef immers heel lang volhouden ... het geraakte er bij jou niet in
Ik moest het globale fiscale plaatje bekijkenLees jij soms de commentaren van anderen? Of reageer je zonder te lezen. Ik vrees het laatste …
Ik zeg enkel dat je het globale fiscale plaatje van België met ALLE taksen en belastingen moet bekijken vooraleer te besluiten of België een paradijs is of niet.
Ik moet just niks, om het met de woorden van Van Aert te zeggen (proficiat trouwens!!!, Wout)
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 21 juli 2023, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wist dit al op 13 juli 2023. Goed dat jij het eindelijk ook beseft. Sommigen hebben nu eenmaal wat meer tijd nodighuisjetuintjefiets schreef: ↑21 juli 2023, 16:46Goed, dan zijn we met 2 al die dat denken. Mijn inspanningen om het aan jou diets te maken, hebben veel gekost, maar blij dat je het uiteindelijk beseft.
--KNIP--
m-peeters schreef: Ik zeg enkel dat je het globale fiscale plaatje van België met ALLE taksen en belastingen moet bekijken vooraleer te besluiten of België een paradijs is of niet. Niet meer of niet minder. Voor sparen en beleggen is België misschien geen koploper en bestaan een aantal gunstige regelingen , maar globaal gezien zijn we wel een kampioen inzake het heffen van belastingen, “dankzij” onze hoge inkomstenbelastingen , btw en andere belastingen …
-
- Verbannen Gebruiker
Ja, hier mijn bericht van 13 juli 2023 om 7u30, laatst gewijzigd om 7u38.
vermogenstaks-2-0-ontwijken-t32106-75.html
Dan veel later die dag, na een eindeloze discussie omdat het er bij jou niet inging, jouw bericht van 13 juli 2023 om 16u21
vermogenstaks-2-0-ontwijken-t32106-105.html
Ja, sommigen hebben nu eenmaal wat meer tijd nodig
Bedankt om mijn gelijk te bewijzen …huisjetuintjefiets schreef: ↑21 juli 2023, 17:21Ja, hier mijn bericht van 13 juli 2023 om 7u30, laatst gewijzigd om 7u38.
Volgens mij is het 9u30 en 9u38 (maar een leugentje meer of minder maakt niet uit ) en gaat het enkel over de fiscaliteit op sparen en beleggen
Dan veel later die dag, na een eindeloze discussie omdat het er bij jou niet inging, jouw bericht van 13 juli 2023 om 16u21
Inderdaad, later dan 9u30 maar wel de eerste melding over de hoge algemeen belastingdruk in België
-
- Verbannen Gebruiker
Dames en heren. Gelieve nota te nemen van een historische gebeurtenis.m-peeters schreef: ↑21 juli 2023, 17:46Bedankt om mijn gelijk te bewijzen …huisjetuintjefiets schreef: ↑21 juli 2023, 17:21
Ja, hier mijn bericht van 13 juli 2023 om 7u30, laatst gewijzigd om 7u38.
Volgens mij is het 9u30 en 9u38 (maar een leugentje meer of minder maakt niet uit ) en gaat het enkel over de fiscaliteit op sparen en beleggen
Inderdaad, later dan 9u30 maar wel de eerste melding over de hoge algemeen belastingdruk in België
M-peeters is, naar eigen zeggen, de allereerste persoon die op dit forum gezegd heeft dat Belgie een hoge algemene belastingdruk heeft. Op 13 juli 2023.
Proficiat
De allereerste persoon, dat heb ik NOOIT beweerd … maar in die betreffende discussie was ik wel tot die conclusie gekomen VOOR jou. Uiteindelijk heb ook jij het licht gezien. Geen probleem, sommige geesten werken nu eenmaal wat trager …huisjetuintjefiets schreef: ↑21 juli 2023, 18:08Dames en heren. Gelieve nota te nemen van een historische gebeurtenis.
M-peeters is, naar eigen zeggen, de allereerste persoon die op dit forum gezegd heeft dat Belgie een hoge algemene belastingdruk heeft. Op 13 juli 2023.
Proficiat
“Naar eigen zeggen” gebruiken terwijl die persoon dat wat daarna volgt nooit gezegd heeft, is “not done”
In ieder geval, bedankt om de nodige bewijzen te posten!
Een voorbeeldje.sintorama schreef: ↑20 juli 2023, 14:08En hoe zie je dat concreet? Ga je dan ook van nationaliteit veranderen? En zo ja, naar welke? Want anders word je nog altijd belast door Belgie. Maar in andere landen kunnen ze dan weer minder gunstige belastingsregimes hebben op roerend vermogen.
Ga je ook de lokale taal leren, deelnemen aan het plaatselijke openbare leven zoals verenigingen etc? Hoe vaak denk je terug te keren naar Belgie? Wat met vrienden en familie, hoe vaak ga je die nog zien?
https://www.hln.be/geld/het-interessant ... ~abed58ae/
Jammer dat mensen dat pas doen als ze al op hogere leeftijd zijn. Zouden Magda en Dirk zich ook in Portugal in het ziekenhuis laten behandelen als ze iets mankeren? Of naar een rusthuis gaan?Trivium schreef: ↑22 juli 2023, 12:54Een voorbeeldje.sintorama schreef: ↑20 juli 2023, 14:08
En hoe zie je dat concreet? Ga je dan ook van nationaliteit veranderen? En zo ja, naar welke? Want anders word je nog altijd belast door Belgie. Maar in andere landen kunnen ze dan weer minder gunstige belastingsregimes hebben op roerend vermogen.
Ga je ook de lokale taal leren, deelnemen aan het plaatselijke openbare leven zoals verenigingen etc? Hoe vaak denk je terug te keren naar Belgie? Wat met vrienden en familie, hoe vaak ga je die nog zien?
https://www.hln.be/geld/het-interessant ... ~abed58ae/