Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Geen idee maar als ze dan terugkeren, wat dan nog, Ze hebben er recht op Ze hebben heel hun werkende leven genoeg belastingen betaald.
Er komen hier genoeg -KNIP-- aan die nog nooit een euro hebben bijgedragen en hier toch gratis naar de dokter mogen, dus een Belg die een paar jaar in het buitenland gewoond heeft zou er dan volgens U geen recht op hebben
Er komen hier genoeg -KNIP-- aan die nog nooit een euro hebben bijgedragen en hier toch gratis naar de dokter mogen, dus een Belg die een paar jaar in het buitenland gewoond heeft zou er dan volgens U geen recht op hebben
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Dat zeg ik ook niet. Maar het is toch allemaal zoveel beter in het buitenland dan hier … behalve als men plots iets mankeert en zorg nodig heeft.Trivium schreef: ↑22 juli 2023, 14:37 Geen idee maar als ze dan terugkeren, wat dan nog, Ze hebben er recht op Ze hebben heel hun werkende leven genoeg belastingen betaald.
Er komen hier genoeg vreemdelingen aan die nog nooit een euro hebben bijgedragen en hier toch gratis naar de dokter mogen, dus een Belg die een paar jaar in het buitenland gewoond heeft zou er dan volgens U geen recht op hebben
En gezien hun leeftijd is het misschien beter dat Magda en Dirk hun domicilie hier houden en in orde zijn met ziekenkas en andere zaken …
Niet alles is beter maar heel veel zaken zijn er pakken goedkoper dan hier. Er staat nu af en toe eens een artikel in de krant over mensen, vooral gepensioneerden, die verhuizen naar elders en ze hebben groot gelijk. Het zijn er echt wel relatief veel die het hier afbollen. Het is er meestal beter weer en goedkoper leven. Al zou ik niemand meer aanraden om naar Zuid-Spanje of Zuid-Frankrijk te verhuizen gelet op het feit dat het er elke zomer warmer wordt.
Het slimste is uiteraard om hier je domicilie te houden maar dan mag je eigenlijk niet langer dan180 dagen per jaar in het buitenland verblijven. Zolang er geen klachten komen is er evenwel geen kat die dat controleert.
Maar in sommige landen (oa. Portugal) wordt je heel weinig belast op je pensioen. Als je daar ingezetene bent betaalt België je bruto pensioen uit en wordt je er ginder op belast en dat is heel voordelig. Opgelet, dat systeem is er niet voor ambtenaren, die hun pensioen blijft in België belast worden zelfs al ben je ingezetene in het buitenland.
Het slimste is uiteraard om hier je domicilie te houden maar dan mag je eigenlijk niet langer dan180 dagen per jaar in het buitenland verblijven. Zolang er geen klachten komen is er evenwel geen kat die dat controleert.
Maar in sommige landen (oa. Portugal) wordt je heel weinig belast op je pensioen. Als je daar ingezetene bent betaalt België je bruto pensioen uit en wordt je er ginder op belast en dat is heel voordelig. Opgelet, dat systeem is er niet voor ambtenaren, die hun pensioen blijft in België belast worden zelfs al ben je ingezetene in het buitenland.
Een beetje een raar verhaal als je weet dat ze beiden voor ' De Post' werkten. Dat lijken me ambtenaars, niet?
Brugpensioen, zoektocht en uiteindelijk een nieuwbouw voor max 10 jaar?
De rustige oude dag mag voor mij toch wat anders zijn.
Brugpensioen, zoektocht en uiteindelijk een nieuwbouw voor max 10 jaar?
De rustige oude dag mag voor mij toch wat anders zijn.
Niet noodzakelijk. Het kunnen ook consultants geweest zijn die door bpost betaald werden.
Mijn oom deed dat ook, werkte zelfs vanuit het buitenland voor bpost.
Hij reed in Spanje met een Porsche Panamera. Ik ken niet veel ambtenaren die daarmee rijden
Een ander familielid van me heeft ook een kaderfunctie bij bpost, die is wel statutair maar kan zich geen Porsche veroorloven
Medewerkers van bpost - statutair, contractueel of ingehuurd als consultant - kunnen ook nog altijd tewerkgesteld worden als expert op een of ander kabinet van een of andere minister of minister-president …Trivium schreef: ↑22 juli 2023, 19:12Niet noodzakelijk. Het kunnen ook consultants geweest zijn die door bpost betaald werden.
Mijn oom deed dat ook, werkte zelfs vanuit het buitenland voor bpost.
Hij reed in Spanje met een Porsche Panamera. Ik ken niet veel ambtenaren die daarmee rijden
Een ander familielid van me heeft ook een kaderfunctie bij bpost, die is wel statutair maar kan zich geen Porsche veroorloven
Heel alerte reacties van Trivium en Peeters ( op dit tijdstip).
Je zal maar ambtenaar zijn en je mispakken aan het artikel ...
Je zal maar ambtenaar zijn en je mispakken aan het artikel ...
Inderdaad. Het grote publiek dat dit artikel leest kan nu ook denken dat elke ambtenaar bij bpost een riant pensioen heeft en zich een Porsche kan veroorloven.
[quote=Trivium post_id=586954 time=1690040121 user_id=57710]
"Al zou ik niemand meer aanraden om naar Zuid-Spanje of Zuid-Frankrijk te verhuizen gelet op het feit dat het er elke zomer warmer wordt".
Over welke feiten gaat het? Heb je daar bewijzen voor of klets je maar wat?
"Al zou ik niemand meer aanraden om naar Zuid-Spanje of Zuid-Frankrijk te verhuizen gelet op het feit dat het er elke zomer warmer wordt".
Over welke feiten gaat het? Heb je daar bewijzen voor of klets je maar wat?
Als je wil quoten moet je het wel correct doen.
Heb ik op je lange teentjes getrapt misschien?
Ik zei niet aanraden, per slot van rekening doet iedereen wat ie zelf wil.
Zoek eens op "verwoestijning Spanje". Veel leesgenot.
Heb ik op je lange teentjes getrapt misschien?
Ik zei niet aanraden, per slot van rekening doet iedereen wat ie zelf wil.
Zoek eens op "verwoestijning Spanje". Veel leesgenot.
-
- Full Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maar bovenal zou ik hem vertellen dat geen advertentie op kan tegen de schade die de voorzitter van zijn Franstalige zusterpartij dagelijks aanricht, zowel binnen deze regering, bij zijn premier en aan diens partij. Dat Peter De Roover en Bart De Wever op vakantie kunnen, omdat Georges-Louis Bouchez het oppositievoeren veel efficiënter voor zijn rekening neemt. En dat ‘Alexander’ zich de vraag eens moet stellen hoe het komt dat het applaus van zijn eigen achterban voor deze politieke pyromaan zo overdonderend is?
haha die is er recht op
Ik zou denken dat Trivium een persoonlijke indruk beschreef die berust op feiten en nieuwsberichten, aangevuld met records van de plaatselijke temperaturen daar. Vooral in het binnenland.
Moet kunnen. Zo ver zal hij er niet naast zijn zeker ?
Als je schrijft dat citroenen zuur zijn, krijg je er wel een die zegt : 'waar haal je dat ?'.
En dan maar blijven voortlullen over wel, niet, misschien, feiten, tekst, plaatjes,
gevolgd door de applausjes van anderen : "Ik vind toch dat hij een hele mooie schrijfstijl heeft ... ik hou er van."
Mensen toch.. .Wat is er van dit landje geworden he.. Het meest onzinnige op de meest efficiente manier verdedigen wordt hier 'kunst' genoemd. Hebben 'ze' dat ergens afgekeken ? Van de politiek ? (= on topic)
Gelul blijft gelul. Dat wordt nooit kunst.
Ik heb in mijn leven ook al enkele drollen geproduceerd waarvan ik twijfelde of dat nu kunst was.
Maar na doortrekken blijf ik overtuigd dat er daar geen carriere verloren gegaan is aan mij.
Moet kunnen. Zo ver zal hij er niet naast zijn zeker ?
Zit het er hier niet vol van ?Abatoetnie schreef: ↑23 juli 2023, 16:54
Het is een ruziemaker mocht je dat nog niet gemerkt hebben.
Als je schrijft dat citroenen zuur zijn, krijg je er wel een die zegt : 'waar haal je dat ?'.
En dan maar blijven voortlullen over wel, niet, misschien, feiten, tekst, plaatjes,
gevolgd door de applausjes van anderen : "Ik vind toch dat hij een hele mooie schrijfstijl heeft ... ik hou er van."
Mensen toch.. .Wat is er van dit landje geworden he.. Het meest onzinnige op de meest efficiente manier verdedigen wordt hier 'kunst' genoemd. Hebben 'ze' dat ergens afgekeken ? Van de politiek ? (= on topic)
Gelul blijft gelul. Dat wordt nooit kunst.
Ik heb in mijn leven ook al enkele drollen geproduceerd waarvan ik twijfelde of dat nu kunst was.
Maar na doortrekken blijf ik overtuigd dat er daar geen carriere verloren gegaan is aan mij.
Kerel.huisjetuintjefiets schreef: ↑20 juli 2023, 17:53 België is het meest fiscaal vriendelijkste land ter wereld.