Beginnende belegger ETF
TIP
Re: Beginnende belegger ETF
Hier is een recent onderzoek.foopah schreef: ↑24 juli 2023, 11:39Wist ik niet, bedankt. Ga ik me eens over inlezen. Dit pleit dan natuurlijk weer voor de korte pijn en alles er ineens induwen.B7H4long schreef: ↑24 juli 2023, 11:30 - Als je een grote som te beleggen hebt, kan je die velegfing eve tueel over 6-12 maanden uitspreiden. . Onderzoek toont dat, typisch, in 2/3 van de gevallen je een hoger rendement health met alles ineens te beleggen. Door het uitste, ruil je dan hoger verwacht rendement tegen mogelijke spijt voor een belegging op een ongelukkig moment
https://investor.vanguard.com/investor- ... -is-better
disclaimer: ik heb het zelf nog niet gelezen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dat heeft geen zin.
- Als je beslist hebt om een zeker vermogen in aandelen te steken, heeft het geen zin om daar een deel van opzij te houden
- Na een crash, kan de beurs nog eens zoveel crashen.
- "je zal niet instappen na een crash"; Als je niet instapt tijdens een rustige markt, zal je zeker niet instappen als de beurs dag na dag naar beneden gaat.
- Meestal zal je toch nog hoger instappen dan met dca
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik vind ETF's het over het algemeen maar matig doen, velen ook gewoon slecht.
Lijkt alsof het ze gewoon niet kan schelen want ze krijgen toch altijd een vergoeding, of het nu goed of slecht is.
Zelf kijk ik altijd naar de kerngegevens zoals winst, dividend uitkering en koers ontwikkeling over de laatst 5 jaar maar liever zo lang als mogelijk.