Beginnende belegger ETF
TIP
Re: Beginnende belegger ETF
Het gemiddelde van je scenarios heeft geen waarde.
De waarschijnlijkheid van je scenarios is niet gelijk.
Je "gemiddelde" resultaat leert ons niets over wat de belegger zal halen in de volgende 12 maand, of wat de belegger zou gehaald hebben in de vorige periodes.
Je gemiddelde heeft evenveel waarde als "de gemiddelde diepte van de rivier voor iemand die de revier wenst over te zwemmen"
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Staat 1,5 maand op extreme greed.karine schreef: ↑24 juli 2023, 22:20Staat al enkele maanden op extreme fear.Orakel van Brakel schreef: ↑24 juli 2023, 19:41 Fear & greed index staat op extreme greed. Ik zou nu geen lump sum doen.
Het lukt blijkbaar gewoon niet.B7H4long schreef: ↑24 juli 2023, 22:38Het gemiddelde van je scenarios heeft geen waarde.
De waarschijnlijkheid van je scenarios is niet gelijk.
Je "gemiddelde" resultaat leert ons niets over wat de belegger zal halen in de volgende 12 maand, of wat de belegger zou gehaald hebben in de vorige periodes.
Je gemiddelde heeft evenveel waarde als "de gemiddelde diepte van de rivier voor iemand die de revier wenst over te zwemmen"
Blijkbaar is zelfs dergelijke basiswiskunde nog te hoog gegrepen.
Jammer.
Het Grote Boek der Waarheden - de rots in de branding - dan maar opengeslagen,
op een willekeurige pagina, voor wat uitspraken.
Uitspraken die op deze context passen als een tang op een varken.
Erg.
Een nodige voorwaarde voor beleggen is zelfstandig denken.