Verzekering tegen diefstal (uit) aanhangwagen <750KG
Verzekering tegen diefstal (uit) aanhangwagen <750KG
Kan je een aanhangwager < 750kg apart verzekeren tegen diefstal van zowel de inhoud als tegen de diefstal van de aanhangwagen?
Het betreft een gesloten aanhangwagen, deze wordt gebruikt voor weekendtrips. Hierin zitten o.a. elektrische fietsen, kampeermateriaal, vishengels, etc.. Alles samen toch al voor een mooi bedrag.
De reden om deze apart te verzekeren is omdat de wagen een leasewagen is van mijn werkgever. Als reactie op mijn vraag kreeg ik het volgende antwoord: "Als het hoogst toegelaten gewicht van de aanhangwagen of caravan minder dan 750 kg bedraagt, wordt de verzekering automatisch opgenomen in de B.A. polis van het voertuig. Je hebt dus geen afzonderlijk verzekeringsbewijs nodig en je hoeft geen bijkomende stappen te ondernemen."
Het betreft een gesloten aanhangwagen, deze wordt gebruikt voor weekendtrips. Hierin zitten o.a. elektrische fietsen, kampeermateriaal, vishengels, etc.. Alles samen toch al voor een mooi bedrag.
De reden om deze apart te verzekeren is omdat de wagen een leasewagen is van mijn werkgever. Als reactie op mijn vraag kreeg ik het volgende antwoord: "Als het hoogst toegelaten gewicht van de aanhangwagen of caravan minder dan 750 kg bedraagt, wordt de verzekering automatisch opgenomen in de B.A. polis van het voertuig. Je hebt dus geen afzonderlijk verzekeringsbewijs nodig en je hoeft geen bijkomende stappen te ondernemen."
Re: Verzekering tegen diefstal (uit) aanhangwagen <750KG
Dat laatste klopt maar een autoverzekering komt niet tussen bij diefstal van spullen die in de auto liggen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vaak komt de diefstalverzekering van de auto tussen maar enkel op voorwaarde dat de spullen niet zichtbaar in de koffer liggen en weliswaar beperkt tot een bepaald maximum. De voorwaarden kunnen hierbij sterk verschillen tussen de verschillende maatschappijen.
Auto = lease of salaris ba verzekerd
aanhanger = ba verzekerd bij auto.
Auto geen diefstal = aanhanger geen diefstal.
Blijft de vraag kan aanhanger verzekerd worden tegen diefstal.
Dus spullen zichtbaar niet van toepassing.
Waarschijnlijk gaat aanhanger tegen diefstal iets worden bij Ba verzekeraar auto.
voor de inhoud is een bagageverzekering misschien een optie. Wel de voorwaarden goed nalezen, vooral ivm het langs de openbare weg staan en het minimum aantal nachten dat de binnenlandse reis moet hebben.
voor de diefstal van de aanhangwagen, zelf heb ik nog nooit de vraag gehad maar ik denk wel dat dit te verkrijgen is. Als je een fiets kan verzekeren tegen diefstal, waarom geen aanhangwagen...
voor de diefstal van de aanhangwagen, zelf heb ik nog nooit de vraag gehad maar ik denk wel dat dit te verkrijgen is. Als je een fiets kan verzekeren tegen diefstal, waarom geen aanhangwagen...
Je kan de fietsen die erin zitten gewoon verzekeren, dat gebeurt heel vaak en dan maakt het niet uit waar ze staan.
Je aanhanger kan je ook apart verzekeren.
Maar je visgerei, daar vrees ik voor als je die in een aanhanger laat liggen.
Je aanhanger kan je ook apart verzekeren.
Maar je visgerei, daar vrees ik voor als je die in een aanhanger laat liggen.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.