De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Is er iemand die het centjesaandeel Crescent NV (het vroegere Option uit Leuven) volgt? 25% erbij zonder aanwijsbare reden...
Blij dat het ironie is, moeilijk uit te maken aangezien ik jou niet ken en alle intonatie en ogengerol hier niet zichtbaar is natuurlijk.Maneblusser schreef: ↑10 juli 2023, 13:43Attent Boogje, de ironie van mijn bericht is u blijkbaar wat ontgaan. Desalniettemin bedankt voor uw on topic reactie.
Foutje van mij dan, excuses
Argen-x geschorst door kapitaaloperatie. Op de Nasdaq kan de handel gewoon doorgaan?
Het is zo jammer (uit leedvermaak) dat twitter niet meer beursgenoteerd is...
Dan konden we nog eens lachen
Dan konden we nog eens lachen
Opnieuw een mooie beursdag. Na slechts anderhalf jaar staan we op een zucht van een nieuwe ATH in brede wereld-aandeelindexen. Gefeliciteerd iedereen!
Pas op, vanavond resultaten microsoft...
Ik verwacht niks heeeel slecht (buiten dat ChatGPT blijkbaar aan populariteit aan het verliezen is, wat mogelijk zeer problematisch is)
Maar het kan dus zijn dat je morgen -5% staat als het wat tegenvalt in je marketcap gewogen ETF's.
Dus ik denk dat het nog een lange zucht kan worden
PS: je staat nog altijd -10% als je inflatie meetelt
Ik verwacht niks heeeel slecht (buiten dat ChatGPT blijkbaar aan populariteit aan het verliezen is, wat mogelijk zeer problematisch is)
Maar het kan dus zijn dat je morgen -5% staat als het wat tegenvalt in je marketcap gewogen ETF's.
Dus ik denk dat het nog een lange zucht kan worden
PS: je staat nog altijd -10% als je inflatie meetelt
ChatGPT is zwaar verlieslatend. Een zoekopdracht in Google kost een fractie van een vraag stellen in ChatGPT. Dit bedrijf is niet opgekocht omwille van het snel kunnen omzetten naar winst. Office365 en Azure zijn de cashcows. Integratie van AI zoals Copilot en ChatGPT in Office zijn toepassingen die de moat van MS groter kunnen maken of minstens gelijk houden. Denk ik.
Maar als je rekening houdt met de gestegen rente staan we eigenlijk op +10%.
Ik ben mij momenteel wat aan het verdiepen in AI, en niet vanuit beleggingsperspectief maar vanuit wat er momenteel allemaal leeft. En blijkbaar is die ChatGPT maar het topje van de ijsberg en zijn er al talloze andere bots/programma's. Er bestaan zelfs al APPS die een digitale vriend(in) kunnen bouwen voor je, en waar je effectief hele gesprekken mee kunt voeren. Het is gek hoe ver dit allemaal al staat en dat dit nog maar het topje van de ijsberg is.
Wat beleggen betreft: het zal beetje afhangen welke speler dit het best zal kunnen vermarkten. Microsoft? Amazon? Misschien één of andere Aziatische of Europese speler? Wie weet? Uiteindelijk is vb Amazon ook als ultieme overwinnaar uit de dot.com hype gekomen.
En in alle eerlijkheid: hoe meer ik er over lees, maakt het me soms toch een héél klein beetje bang maar dat is een ander onderwerp natuurlijk.
Binnen een paar jaar heeft iedereen zijn persoonlijke assistent/coach/leraar in zijn oordopje.Tarbo schreef: ↑25 juli 2023, 20:44Ik ben mij momenteel wat aan het verdiepen in AI, en niet vanuit beleggingsperspectief maar vanuit wat er momenteel allemaal leeft. En blijkbaar is die ChatGPT maar het topje van de ijsberg en zijn er al talloze andere bots/programma's. Er bestaan zelfs al APPS die een digitale vriend(in) kunnen bouwen voor je, en waar je effectief hele gesprekken mee kunt voeren. Het is gek hoe ver dit allemaal al staat en dat dit nog maar het topje van de ijsberg is.
Wat beleggen betreft: het zal beetje afhangen welke speler dit het best zal kunnen vermarkten. Microsoft? Amazon? Misschien één of andere Aziatische of Europese speler? Wie weet? Uiteindelijk is vb Amazon ook als ultieme overwinnaar uit de dot.com hype gekomen.
En in alle eerlijkheid: hoe meer ik er over lees, maakt het me soms toch een héél klein beetje bang maar dat is een ander onderwerp natuurlijk.
Weet dat Amazon ei zo na failliet is gegaan in de dotcom bubble.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
AI moet je gewoon zien als automatisering van toepassingen die moeilijk te automatiseren zijn. Het zal zeker disruptief worden en vooral andere sectoren overhoop halen. Wie er uiteindelijk geld mee zal verdienen (dat is, ALS er al geld mee verdiend zal worden) valt heel moeilijk in te schatten.
Ps.: bekijk eens https://otter.ai/
Ps.: bekijk eens https://otter.ai/
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik herinner mij nog, toen ik jong was, een of andere robothond van Sony... Toen waren het de robots die de wereld gingen overnemen
Ik bedoel maar, bij elke potentiele revolutie op technologisch gebied, horen doemverhalen... We mogen uiteraard niet te relaxed zijn maar een beetje relativeren helpt...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als ik met chatbot Billy van Bol.com in gesprek ga, klik ik toch snel door naar 'spreek met een medewerker'. Dus als dat het huidige niveau van AI is, dan duurt het nog effe voor AI de wereld overneemt.
Ik moest wel lachen toen het Amerikaanse leger een AI simulatie deed met drones. Toen bleek dat de drone de aanval weigerde te stoppen begon die eerst de operator uit te schakelen om vervolgens de aanval af te maken. De drone zag de operator als een gevaar om zijn missie te vervolledigen.Tarbo schreef: ↑25 juli 2023, 20:44Ik ben mij momenteel wat aan het verdiepen in AI, en niet vanuit beleggingsperspectief maar vanuit wat er momenteel allemaal leeft. En blijkbaar is die ChatGPT maar het topje van de ijsberg en zijn er al talloze andere bots/programma's. Er bestaan zelfs al APPS die een digitale vriend(in) kunnen bouwen voor je, en waar je effectief hele gesprekken mee kunt voeren. Het is gek hoe ver dit allemaal al staat en dat dit nog maar het topje van de ijsberg is.
AI is niet intelligent, het is een set parameters waarbinnen een computer een beslissing neemt. Die set is ondertussen zo uitgebreid dat het lijkt alsof er intelligentie is. Staan we bepaalde powers af aan AI dan staat de uitkomst al vast: Ze schakelen de mensheid uit als bedreiging.
De reden daarvoor is simpel, de mens doet dingen die het ding niet snapt, dus moet de mens weg. Wat het ding namelijk wel gaat snappen is dat de mens de computer kan uitschakelen.....dus vijand No1.
De rest kan je zelf bedenken.....of je kan het AI vragen als je zelf niet intelligent bent
Iedereen die computers programmeert zal je het zelfde vertellen, computers zijn domme dingen, niet in staat tot nadenken....maar wel in staat binnen regels beslissingen te nemen, die het einde van de mensheid gaan betekenen wegens zelfbehoud van het systeem. Mensen hebben namelijk 1 ding die computers niet hebben, dat is Empathie. Narcisten ontbreken dit ook en vertonen hetzelfde gedrag.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.