De Beurs vandaag
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Inderdaad.Gudrun schreef: ↑26 juli 2023, 17:52 Ik probeer het belang van jouw verhaal te relativeren in de bangmakende sfeer die gecreeerd wordt rond AI. Elke technologie (denk bvb aan nucleaire technologie) kan ten goede en ten kwade gebruikt worden. Dat is met AI niet anders. Dat maakt de technologie niet inherent slecht.
Bassie lijkt me niet de meest genuanceerde poster, om het zacht uit te drukken.
De voorgaande post slaat ook werkelijk nergens op n.m.i., niet de moeite om daarop in te gaan.
Misschien is het wel een op hol geslagen AI engine.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 26 juli 2023, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad,rechts populisme....EarthNvstr1 schreef: ↑26 juli 2023, 18:48Inderdaad.Gudrun schreef: ↑26 juli 2023, 17:52 Ik probeer het belang van jouw verhaal te relativeren in de bangmakende sfeer die gecreeerd wordt rond AI. Elke technologie (denk bvb aan nucleaire technologie) kan ten goede en ten kwade gebruikt worden. Dat is met AI niet anders. Dat maakt de technologie niet inherent slecht.
Bassie lijkt me niet de meest genuanceerde poster, om het zacht uit te drukken.
De voorgaande post slaat ook werkelijk nergens op n.m.i., niet de moeite om daarop in te gaan.
De Dow Jones is al dertien dagen achtereen gestegen.
Gisteren een minder dagje maar vandaag opent de wereld precies weer groen.
Inflatie lijkt toch wereldwijd aan het dalen, dus een einde van renteverhogingen in zicht. Daarna kunnen we alweer dromen van dalende rente wat goed is voor aandelen en obligaties.
Inflatie lijkt toch wereldwijd aan het dalen, dus een einde van renteverhogingen in zicht. Daarna kunnen we alweer dromen van dalende rente wat goed is voor aandelen en obligaties.
Ik geloof dat toch niet hoor, dat de rente meteen zal dalen...
Dat haalt het heel punt van de stijgingen onderuit.
Volgens mij gaan we op dit niveau blijven (na nog paar stijgingen) tot de volgende crisis, waarbij we weer verlagen.
Daar is die rente ook voor gemaakt, om te laten dalen om de economie weer aan te zwengelen.
Dus zomaar dalen voor de fun, ik geloof het niet
Dat haalt het heel punt van de stijgingen onderuit.
Volgens mij gaan we op dit niveau blijven (na nog paar stijgingen) tot de volgende crisis, waarbij we weer verlagen.
Daar is die rente ook voor gemaakt, om te laten dalen om de economie weer aan te zwengelen.
Dus zomaar dalen voor de fun, ik geloof het niet
Mijn laatste aankoop, Eurofins scientific, is wel een interessant pittig aandeeltje, dat zou je niet zeggen van een saai acyclisch huisvaderaandeeltje.
Na de (niet al te super) resultaten -3%, intraday tot -4% en +0,6% ofzo bij sluiting na de conference call. En vandaag +3,5%
Misschien slechtere resultaten, maar een CEO die het precies heel goed kan uitleggen
Na de (niet al te super) resultaten -3%, intraday tot -4% en +0,6% ofzo bij sluiting na de conference call. En vandaag +3,5%
Misschien slechtere resultaten, maar een CEO die het precies heel goed kan uitleggen
Iemand een idee waarom het aandeel van Barco niet corrigeert? Blijkbaar is de afstraffing -15% correct. Nochtans door velen (ook mezelf) overdreven bevonden. Het aandeel blijft "hangen" en krijgt momenteel geen tractie.
We hebben het er al over gehad in het topic over Barco, er is een probleem dat zichzelf niet oplost.
Ze zijn gewoon niet meer zo relevant vandaag...
Bij Kodak kunnen ze ook niet wachten tot we weer analoog gaan fotograferen
Zolang Barco geen nieuw uitvindingen doet, zal het ook niet verbeteren.
En het is voor hun te hopen dat dit heel snel zal gebeuren, anders mag je nog heeeel blij zijn met deze koers.
We moeten stoppen met het idee dat elke daling toch zal hersteld worden met de tijd, dat is zeker niet zo bij dit soort bedrijven.
Het is niet dat het een mijnbouwer is dat wacht op stijgende grondstofprijzen, daar kan je doorgaans zeggen dat met wat geduld het vanzelf zal herstellen.
PS: los daarvan: alle resultaten zijn slecht dit kwartaal, buiten de banken en sommige tech.
Ze zijn gewoon niet meer zo relevant vandaag...
Bij Kodak kunnen ze ook niet wachten tot we weer analoog gaan fotograferen
Zolang Barco geen nieuw uitvindingen doet, zal het ook niet verbeteren.
En het is voor hun te hopen dat dit heel snel zal gebeuren, anders mag je nog heeeel blij zijn met deze koers.
We moeten stoppen met het idee dat elke daling toch zal hersteld worden met de tijd, dat is zeker niet zo bij dit soort bedrijven.
Het is niet dat het een mijnbouwer is dat wacht op stijgende grondstofprijzen, daar kan je doorgaans zeggen dat met wat geduld het vanzelf zal herstellen.
PS: los daarvan: alle resultaten zijn slecht dit kwartaal, buiten de banken en sommige tech.
Ik zie de clickshares massaal verdwijnen, nu de meeting rooms zelf uitgerust zijn met luidpsrekers, micro's en camera hangen die gewoon op MS Teams. Om te projecteren ga je gewoon in Teams in dezelfde meeting en kun je je scherm delen. Bijgevolg geen clickshares meer nodig. De hardware in de meetingrooms is van andere merken (logitech, jabra,...).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Reactie verplaatst naar Barco topic: barco-t28742-60.html#p587404
Fastnet verkocht, keren niks uit maar stegen op een paar weken tijd met 12%....netjes omgezet in Van Landschot.
Weeral 1000 euro winst, lang leve subsidies op elektrische staafmixers
Cenergy Holding verkocht....net op tijd....koers was met 50,42% gestegen....toch lekker verdient.
Weeral 1000 euro winst, lang leve subsidies op elektrische staafmixers
Cenergy Holding verkocht....net op tijd....koers was met 50,42% gestegen....toch lekker verdient.
Laatst gewijzigd door Bassie op 27 juli 2023, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Geen Telenet bijgekocht?
Heb er al meer dan genoeg
Er wordt zwaar geboden op Telenet aandelen, blijkbaar willen een aantal toch niet dat het overgenomen wordt.
Ben niet de enige zo lijkt het.
Want Telenet gaat maar 20 euro bieden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten Bas.
https://businessam.be/telenet-nog-niet- ... se-handen/De betaling van de biedprijs voor de aangeboden aandelen – 21,00 euro per aandeel na aftrek van het bruto dividend van 1,00 euro – zal plaatsvinden op 26 juli 2023.
Dat is wel degelijk een bod van 20 euro per aandeel. Of ik lees het verkeerd. Want volgens mij is 21 euro de biedprijs waarna ze 1 euro dividend aftrekken (die je al gehad hebt).
Of staat er iets anders? Ze keren namelijk dit jaar geen dividend meer uit, dat is al geweest.
Hier schrijven ze duidelijker:
https://www.proximus.be/pickx/nl/233805 ... et-aandeelOp 21 maart had Liberty zijn plan bekendgemaakt om Telenet van de beurs te halen. Het stelde toen een bod van 22 euro per aandeel in het vooruitzicht, een bonus van 59 procent op de slotkoers van woensdag 15 maart, voor de handel in het aandeel tijdelijk werd stilgelegd.
Uit het prospectus blijkt nu dat het eigenlijke bod lager ligt. Liberty vermindert de voorgestelde prijs met het op 5 mei uitbetaalde brutodividend van 1 euro. Het bod van 21 euro betekent dat Liberty meer dan 880 miljoen euro veil heeft voor de 37,70 procent publieke aandelen van Telenet.
Ik lees dat toch echt als 20 euro netto. Hoe dan ook, ik verkoop toch niet want ook al zou het 21 zijn, het bod is ver beneden de marktwaarde van het bedrijf.
Laatst gewijzigd door Bassie op 27 juli 2023, 17:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Bas.