Rating medirect en keytrade
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
Rating medirect en keytrade
Hoe veilig zijn de banken medirect en keytrade om spaargelden op te zetten?
Re: Rating medirect en keytrade
MeDirect valt onder de Belgische depositogarantie en Keytrade onder de Franse. Beide bieden bescherming tot 100.000 euro.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
MeDirect heeft een Belgische banklicentie, dus daar zit je safe tot 100k.
Zijn niet veilig hoor, blijf gerust bij de grootbank.ivoverhoeven schreef: ↑29 juli 2023, 15:14 Hoe veilig zijn de banken medirect en keytrade om spaargelden op te zetten?
En de lege doos van 100.000 € bij de grootbank.
Wat zou u zelf verkiezen een bank met 5 miljard spaargeld of een met 100 miljard bij de grootbank.
Denk aan de lege doos.
Dit voor uw waarborg.
Medirect en Keytrade hebben een bankgarantie van 100.000€. Dwz dat als die banken failliet zouden gaan, je dan maximaal 100.000€ terug zou krijgen van het geld dat je op dat ogenblik bij de bank hebt staan (=lopende rekening, spaarrekening, termijnrekening, ...).ivoverhoeven schreef: ↑29 juli 2023, 15:14 Hoe veilig zijn de banken medirect en keytrade om spaargelden op te zetten?
Ik heb helemaal geen aanwijzingen dat deze banken binnenkort failliet zullen gaan.
Maar als je het niet vertrouwt, dan zorg je ervoor dat je bij geen enkele bank meer dan 100.000€ hebt staan.
Keytrade behoort tot het Franse Crédit Mutuel Arkéa en die ratings zijn wel beschikbaar.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Je kunt jaarrekeningen opzoeken via https://consult.cbso.nbb.be/. (zou eigenlijk een standaardmethode moeten zijn bij dergelijke vragen)
In deze jaarrekeningen kun je bijvoorbeeld vinden dat Keytrade (de Belgische afdeling) winstgevend is, terwijl MeDirect België verlieslatend is. Je kunt ook nagaan wat de evolutie overheen de tijd was van tegoeden die klanten bij de bank hebben staan, bijvoorbeeld.
In deze jaarrekeningen kun je bijvoorbeeld vinden dat Keytrade (de Belgische afdeling) winstgevend is, terwijl MeDirect België verlieslatend is. Je kunt ook nagaan wat de evolutie overheen de tijd was van tegoeden die klanten bij de bank hebben staan, bijvoorbeeld.
Om er nog eens op terug te komen, citeer ik mijn mening die ik hier ooit gepost heb, en ik sta daar nu nog altijd ten volle achter:
Het geheugen is toch zo kort.
En ja, de plastronnekes hun verhaal.
Mensen bang maken als de beste.
En ja, de plastronnekes hun verhaal.
Mensen bang maken als de beste.