De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Wat mankeer jij? Als je niks zinnigs te melden hebt, is het veelal zinvoller je toetsenbord te laten rusten.
Niemand zit op jouw nutteloze one-liners te wachten.
Zoals de Engelsen zeggen: Grow up!
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
BMY is teruggevallen en lijkt me interessant.
-
- Full Member
- Contacteer:
Met alle respect maar ik heb hier van jou ook nog maar weinig zinnigs gelezen. Vooral veel prietpraat en nodeloos gestoef, zoals de Vlamingen zeggen.
IEX.NL en Beursduivel.be (opnieuw) niet beschikbaar
Centraal banken en de consument gaan het niet zo graag lezen, de inflatie was vooral door de dalende energieprijzen aan het afnemen, ziet het er naar uit dat energie weer duurder wordt in aanloop van de winter. In tegenstelling tot de VS zijn de voorraden in Azië wel hoog en stijgende, Poetin geraakt dus nog wel vlot van zijn olie af terwijl onze zo gezegde bondgenoot Saudi Arabië de productie beperkt.
Rusland is ook lid van de OPEC+
Die hebben hun productie ook beperkt dus, natuurlijk ook met het oog op hogere prijzen.
En de Amerikanen die hebben het vooral van hun binnenlandse productie, denk ik
Er is nog ruimte voor verdere productiebeperkingen, laat ons hopen
En met wat geluk een koude winter
Die hebben hun productie ook beperkt dus, natuurlijk ook met het oog op hogere prijzen.
En de Amerikanen die hebben het vooral van hun binnenlandse productie, denk ik
Er is nog ruimte voor verdere productiebeperkingen, laat ons hopen
En met wat geluk een koude winter
Is dit stukje correct? "De dollar is ook gezakt sinds gisteren: een 2e reden dat IWDA zakt."?huisjetuintjefiets schreef: ↑28 juli 2023, 16:48Op het moment dat de beurzen in Europa sloten, en IWDA dus ook, stonden de Amerikaanse beurzen gisteren op hun hoogtepunt (van gisteren). Daarna zijn de Amerikaanse beurzen flink gezakt.
De IWDA koers kon pas deze morgen reageren. Momenteel staan de Amerikaanse beurzen lager dan dat hoogtepunt van gisteren. Dus staan ze nu lager dan het moment waarop IWDA gisteren sloot.
De dollar is ook gezakt sinds gisteren: een 2e reden dat IWDA zakt.
Ik zou net denken dat als de euro stijgt tegenover de dollar dit positief is voor IWDA dat in EUR staat genoteerd...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja.
Als EUR stijgt tegenover USD (of USD daalt tegenover EUR, dat is hetzelfde), krijg je dan minder of meer EUR voor een USD ? (retorisch)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 31 juli 2023, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Merci
Indien gewenst kan je dat 'voorkomen' door een 'EUR hedged' ETF te kopen van bijvoorbeeld de S&P500 (een IWDA variant is er mss ook wel ergens?) maar je begrijpt dat het afdekken van de wisselkoersrisico's ook een kostje met zich meebrengt. Op dit moment is de EUR ook al redelijk gestegen tov de USD dus als je voor langere termijn gaat zou ik me er niet te veel van aantrekken.
EDIT: waar ik eigenlijk voor inlogde, wat denken jullie van Proximus? Hoe ver kan dat nog dalen?? Zelf met een gehalveerd dividend in de loop van 2024 zit je daar nu aan 8% brutodividend wat nog niet bepaald slecht is? Of zit daar ergens een olifant in de kamer die ik nog niet opgemerkt heb??
Ook een interessant topic:
https://www.reuters.com/markets/us/fitc ... 023-08-01/
Fitch heeft wel lef
https://www.reuters.com/markets/us/fitc ... 023-08-01/
Fitch heeft wel lef
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is niet goed voor onze YTD.