Rechtsbijstandsverzekeringen - welke kiezen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Rechtsbijstandsverzekeringen - welke kiezen?
Ik heb ervaring met rechtsbijstand bij de maatschappijen Euromex en Arces.
Wat zijn jullie ervaringen, zeker naar dienstverlening toe?
- Een kennis van mij heeft beroep moeten doen op de rechtsbijstand Euromex. Daarbij heeft ze meermaals via haar makelaar moeten rappelleren bij Euromex bij een lopend dossier.
- Zelf heb ik een rechtsbijstandsverzekering afgesloten bij Arces. Daarbij heb ik 3 schadegevallen gehad waarvan er 2 lopende zijn. In de dossiers kreeg ik vrij snel de vrije keuze van een advocaat. Bij Arces moet ik ook aandringen.
- Van DAS lees ik op dit forum en op andere bronnen gemengde reacties. Ik merk op dat DAS ook beschikt over een zogenaamde 'service box'.
Wat zijn jullie ervaringen, zeker naar dienstverlening toe?
Laatst gewijzigd door Bert_Rsl op 21 juli 2023, 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Rechtsbijstandsverzekeringen - welke kiezen?
Alles hangt af van over wat het gaat.
Als een tegenpartij het laat aanslepen kan uw eigen verzekeraar weinig anders doen dan wachten.
En geduld......
Velen denken knip en het gaat opgelost zijn.
Bij verwondingen is men rap voor een paar jaar vertrokken.
Een zaak voor een rechtbank hier ook weer maanden met wat geluk.
De ene verzekeraar beter dan een andere, de tegenpartij beslist daarover.
Als een tegenpartij het laat aanslepen kan uw eigen verzekeraar weinig anders doen dan wachten.
En geduld......
Velen denken knip en het gaat opgelost zijn.
Bij verwondingen is men rap voor een paar jaar vertrokken.
Een zaak voor een rechtbank hier ook weer maanden met wat geluk.
De ene verzekeraar beter dan een andere, de tegenpartij beslist daarover.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Neem gewoon de goedkoopste want ze zijn allemaal even slecht en komen nooit tussen als je zelf een probleem hebt 'veroorzaakt'.
Heb dit zelf meegemaakt, werd aangeklaagd door iets wat ik geschreven zou hebben, maar het was nooit als zodanig bedoeld geweest.
De rechtsbeidstand liet me barsten en ik kon voor mijn zekerheid (zelf) 1200 euro advokaatkosten ophoesten.
Ik werd vrijgesproken.
Tot zover het nut van rechtsbijstand. Staar je er niet blind op, want ze laten je meer barsten dan bijstaan.
Heb dit zelf meegemaakt, werd aangeklaagd door iets wat ik geschreven zou hebben, maar het was nooit als zodanig bedoeld geweest.
De rechtsbeidstand liet me barsten en ik kon voor mijn zekerheid (zelf) 1200 euro advokaatkosten ophoesten.
Ik werd vrijgesproken.
Tot zover het nut van rechtsbijstand. Staar je er niet blind op, want ze laten je meer barsten dan bijstaan.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Aanklacht voor laster met andere woorden. Een rechtsbijstand komt nooit tussen voor strafrechtelijke feiten waarbij er kwaadwillig opzet is vereist. Op zich niet onlogisch of je kan als rechtsbijstandverzekeraar ook bij moord of andere zwaardere feiten met een intentioneel karakter tussenkomst gaan verlenen.
Dat gezegd zijnde denk ik dat DAS en Arag de beste keuze zijn omdat ze 100% onafhankelijk zijn. Alle andere rechtsbijstandverzekeraars zijn in handen van een verzekeraar en dat geeft wel eens problemen als beide partijen bij dezelfde verzekeraar zijn verzekerd. Euromex is trouwens een dochter van Baloise en Arces van van P&V.