Bpost
TIP
Re: Bpost
Is dat zo???
De staat richt met belastingsgeld (dat is een ander woord voor "ons geld") een bedrijf op dat een monopolie heeft. Dit bedrijf kan woekerwinsten aanrekenen en dus een enorme voorsprong uitbouwen. Vervolgens privatiseert men het bedrijf, men verkoopt de helft van de aandelen op de beurs van Brussel.
Het zijn de mensen die die aandelen gekocht hebben die genaaid zijn, niet degenen de ze verkocht hebben.
De staat richt met belastingsgeld (dat is een ander woord voor "ons geld") een bedrijf op dat een monopolie heeft. Dit bedrijf kan woekerwinsten aanrekenen en dus een enorme voorsprong uitbouwen. Vervolgens privatiseert men het bedrijf, men verkoopt de helft van de aandelen op de beurs van Brussel.
Het zijn de mensen die die aandelen gekocht hebben die genaaid zijn, niet degenen de ze verkocht hebben.
- Vincent2018
- Full Member
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
-
- VIP member
- Contacteer:
Inklaring (zelfs voor goederen vrij van btw en douanerechten) bij bpost 37 euro en slechte service! Na twee weken in het douane-entrepot zelf moeten vragen waar mijn pakket bleef.
Daarna gooit de postbode doodleuk een aangetekende zending met handtekening in de brievenbus (appartement) waarbij het pakje zo gestolen kon worden (gouden munt uit UK) en tekent zelf af! Klacht indienen is ook onmogelijk...
Bij postnl (Nederland) kost het 17 euro
ik weet niet of de service beter is maar veel slechter dan bij bpost kan het niet...
Daarna gooit de postbode doodleuk een aangetekende zending met handtekening in de brievenbus (appartement) waarbij het pakje zo gestolen kon worden (gouden munt uit UK) en tekent zelf af! Klacht indienen is ook onmogelijk...
Bij postnl (Nederland) kost het 17 euro

Oei, als we hier ervaringen over postdiensten allerhande gaan plaatsen, dan gaat dit het topic van het jaar worden.
Maw, zijn er wel goede? Retorisch, ik verwacht geen antwoord.
Maw, zijn er wel goede? Retorisch, ik verwacht geen antwoord.

Zeer veel van die post handelingen zijn toe te dekken met een aureool van naïviteit.
Ja, Bpost is hier zowat het enige bedrijf dat stipt levert. Met UPS als absolute slechtste. Ook een ruim aanbod aan afhaalpunten, pakketautomaten, goede achterliggende IT...
Dat vind ik hier bij ons het grote voordeel aan bpost, deze leggen het niet gewoon voor de deur als je niet thuis bent maar komen nog eens later. Misschien hangt het af van de persoon?
De andere pakjesbezorgers (voornamelijk PostNL) zetten het gewoon op straat voor de deur als er niemand thuis is, iedereen kan het dan gewoon meenemen.
De andere pakjesbezorgers (voornamelijk PostNL) zetten het gewoon op straat voor de deur als er niemand thuis is, iedereen kan het dan gewoon meenemen.
Die hebben ook een app waarbij je instelt dat je je bpost leveringen in een van de dichtstbijzijnde punten wil. Je kan die dan gewoon ophalen wanneer je wil.
Geen gedoe met kwijt gespeelde pakjes enz...
Just saying....
Het kan ook simpel na een minimum van moeite.
Geen gedoe met kwijt gespeelde pakjes enz...
Just saying....
Het kan ook simpel na een minimum van moeite.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Niet retorisch maar effectief heeft bovenstaande wel een serieus punt.Sebastiaan1985 schreef: ↑12 mei 2023, 19:25 Inklaring (zelfs voor goederen vrij van btw en douanerechten) bij bpost 37 euro en slechte service! Na twee weken in het douane-entrepot zelf moeten vragen waar mijn pakket bleef.
Bij postnl (Nederland) kost het 17 euroik weet niet of de service beter is maar veel slechter dan bij bpost kan het niet...
Ik heb eerlijk gezegd ook geen al te beste ervaringen met de inklaring van bpost, los van de kosten.
Al moet ik zeggen dat ook andere vervoerders hogere inklaringskosten aanrekenen in België dan in andere landen (voor zover ik weet).
Al moet ik zeggen dat ook andere vervoerders hogere inklaringskosten aanrekenen in België dan in andere landen (voor zover ik weet).
De grens van 4 euro werd ruim doorbroken. Ondertussen wel terug 25% omhoog. Veel verliezers maar ook enkele winnaars bij dit aandeel. KBC blijft bij hun waardering van 4 euro ...sintorama schreef: ↑25 april 2023, 14:36 We noteren een nieuwe all time low, we gaan richting 4 eur per aandeel.
Goede huisvader-aandeel noemden ze dat.![]()
https://trends.knack.be/nieuws/bpost-go ... s-pandora/
Wie zijn die winnaars dan? De market-timers die nu instappen ofzo?pukkie007 schreef: ↑4 augustus 2023, 10:37De grens van 4 euro werd ruim doorbroken. Ondertussen wel terug 25% omhoog. Veel verliezers maar ook enkele winnaars bij dit aandeel. KBC blijft bij hun waardering van 4 euro ...sintorama schreef: ↑25 april 2023, 14:36 We noteren een nieuwe all time low, we gaan richting 4 eur per aandeel.
Goede huisvader-aandeel noemden ze dat.![]()
https://trends.knack.be/nieuws/bpost-go ... s-pandora/

-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat bedrijf heeft toch geen toekomst. Waarom zou je daar geld in steken?