Holdings
TIP
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Ik verkies ook Belgische holdings voor het dividend maar wou deze erbij als extra spreiding.
Bij Eurazeo reken ik meer op koerswinst.
Ik ook,maar korting Eurazeo is waanzinnig....Brugse Leeuw schreef: ↑2 augustus 2023, 17:51 Ik verkies ook Belgische holdings voor het dividend maar wou deze erbij als extra spreiding.
-
- Full Member
- Contacteer:
heb een privé bericht gestuurd.
Wat is dat hier met die privé berichten? XD
Vooral het publiekelijk melden dat er een prive-bericht gestuurd werd is raar. Als je een privre-bericht ontvang krijg je daar namelijk een melding van, en alle anderen hebben niets aan de kennis dat er een prive-bericht gestuurd is naar iemand anders.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Misschien is het inside information hé.
Ik ben voortdurend op zoek naar manieren om mijn beleggingsportefeuille efficiënter, veiliger en meer divers te maken. Nu is mijn oog op holdings gevallen. Wat is het voordeel van een holding tegenover een goed gespreide etf zoals IWDA?
Over de verschillen tussen een etf zoals IWDA en een holding kan je een boek schrijven.
Maar als ik één voordeel kan noemen en dat is dan geldig voor de holdings die ik portefeuille heb: skin in the game.
Misschien één tip, staar je niet blind op kortingen.
Je kan ze beiden zien als alternatieven voor bankfondsen, beiden met lagere kosten.
"holding" is wel een vrij vaag begrip. De vlag dekt nogal verschillende ladingen naargelang de spreker.
Ze volgen in elk geval geen index zoals een indexfonds.
"holding" is wel een vrij vaag begrip. De vlag dekt nogal verschillende ladingen naargelang de spreker.
Ze volgen in elk geval geen index zoals een indexfonds.
En toegang tot PE & VC, neen?
Ivm kosten: kosten mutual funds varieren tussen de 1.5% & 2%. Weet jij wat de kosten zijn bij holdings? Ik zie ze niet zo eenduidig aangeduid. Behalve bij Investor AB zie ik wel de management cost duidelijk aangeduid (zie bijlage): 0.08%...
https://vp053.alertir.com/afw/files/pre ... 4335-1.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
En hier is een overzicht van andere kosten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Misschien, maar zijn dat niet de nieuw aangekochte aandelen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja idd, als je PE & VC belangrijk vind, zijn holdings zowat enige toegangsticket
Zelf ben ik niet zo'n fan van PE (toch leveraged buyouts) maar da's ander verhaal.
Een holding kan ook het enige toegangsticket zijn tot een welbepaald bedrijf dat niet beursgenoteerd is