Meenemen getrouwheidspremie bij overschrijving tussen spaarrekeningen
Meenemen getrouwheidspremie bij overschrijving tussen spaarrekeningen
Ik heb enkele vragen bij het meenemen van reeds opgebouwde getrouwheidspremie bij overschrijvingen tussen spaarrekeningen van Me Direct.
1/
De getrouwheidspremie kan 3 x per jaar worden meegenomen. Is dit een kalenderjaar?
Als ik in 25 december 2022 3 overschrijvingen deed, kan ik dan in augustus 2023 terug 3X overschrijven met behoud of moet ik wachten tot 26 december 2023?
2/ De getrouwheidspremie kan 3 x per jaar worden meegenomen. Is dit 3 overschrijvingen per klant of is dit 3 overschrijvingen per versturende rekening of 3 overschrijvingen per ontvangende rekening of ... ?
3/
Als ik op 9/8 overschrijf van spaarrekening A van Me Direct naar spaarrekening B van Me Direct en op dezelfde dag (9/8) terug van spaarrekening B naar spaarrekening A krijg ik vanaf 9/8 op spaarrekening A de nieuwe hogere rente voor getrouwheidspremie met behoud van de daarvoor reeds opgebouwde getrouwheidspremie ? Of moet ik een dag wachten (tot 10/8) totdat ik terug van B naar A overschrijf om de nieuwe intrest te krijgen op rekening A?
1/
De getrouwheidspremie kan 3 x per jaar worden meegenomen. Is dit een kalenderjaar?
Als ik in 25 december 2022 3 overschrijvingen deed, kan ik dan in augustus 2023 terug 3X overschrijven met behoud of moet ik wachten tot 26 december 2023?
2/ De getrouwheidspremie kan 3 x per jaar worden meegenomen. Is dit 3 overschrijvingen per klant of is dit 3 overschrijvingen per versturende rekening of 3 overschrijvingen per ontvangende rekening of ... ?
3/
Als ik op 9/8 overschrijf van spaarrekening A van Me Direct naar spaarrekening B van Me Direct en op dezelfde dag (9/8) terug van spaarrekening B naar spaarrekening A krijg ik vanaf 9/8 op spaarrekening A de nieuwe hogere rente voor getrouwheidspremie met behoud van de daarvoor reeds opgebouwde getrouwheidspremie ? Of moet ik een dag wachten (tot 10/8) totdat ik terug van B naar A overschrijf om de nieuwe intrest te krijgen op rekening A?
Re: Meenemen getrouwheidspremie bij overschrijving tussen spaarrekeningen
1. JA
2. 3 per overschrijvende rekening
3. Afhankelijk van de valutadatum.
2. 3 per overschrijvende rekening
3. Afhankelijk van de valutadatum.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor alle zekerheid:
Antwoord op vraag 1 JA is dus JA per kalenderjaar en niet JA je moet wachten tot 26 dec 2023.
Antwoord op vraag 1 JA is dus JA per kalenderjaar en niet JA je moet wachten tot 26 dec 2023.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Met Medirect kan je best wat "voorzichtig" zijn.
EarthNvstr1 schreef: ↑13 maart 2023, 19:00 * uitzondering behoud getrouwheidsperiode (bij overschrijving naar andere rekening)
- maximaal 3 keer per kalenderjaar per vertrekkende rekening
EarthNvstr1 schreef: ↑13 maart 2023, 19:00 * uitzondering behoud getrouwheidsperiode (bij overschrijving naar andere rekening)
- overdracht naar andere gereglementeerde spaarrekening van dezelfde (mede)titularis bij zelfde bank(merk)
- maximaal 3 keer per kalenderjaar per vertrekkende rekening
ivanv schreef: ↑9 augustus 2023, 09:03 3/
Dat laatste is voor discussie vatbaar.EarthNvstr1 schreef: ↑13 maart 2023, 19:00 * uitzondering behoud getrouwheidsperiode (bij overschrijving naar andere rekening)
- bij overschrijving heen-en-weer: let op de valutadatums! (weer een dag later dan heen)
Maar als je liever geen "problemen" hebt, ...
Sommige banken zouden een overschrijving heen-en-weer met dezelfde valutadatum mogelijks kunnen aanzien (en dat is eigenlijk niet onlogisch) als "void".