Geen papieren zakken meer in Carrefour
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Geen papieren zakken meer in Carrefour
Het zijn niet de bedrijven die rijker worden; het zijn de aandeelhouders en de beleggers in fondsen en ETF's die in aandelen beleggen. Iedereen op het forum dus
Ik heb er hier al veel horen pleiten voor hogere belastingen, en tegen het feit dat mensen die gewerkt hebben een hoger pensioen zouden hebben dan wie nooit gewerkt heeft. Maar nog niet veel die ervoor pleiten dat de aandelenkoersen naar beneden moeten
Tegen zelfscan zijn is zeker een keuze als een ander. Nu, de C4 zal niet noodzakelijk volgen voor het personeel dat zich aanpast aan de vernieuwingen. Kassawerk is op zich maar een klein deel van wat er allemaal dient te gebeuren in een winkel. Maar je hebt de keuze, zelfscan zorgt zelfs voor bijkomende jobs (Extra IT systeem bv)Nefertari schreef: ↑9 augustus 2023, 14:19Om dezelfde reden ben ik tegen alles wat klanten tegenwoordig zélf moeten doen; waardoor er werkwillige mensen op den dop terecht komen, en grote bedrijven nóg rijker worden.Jamesken schreef: ↑8 augustus 2023, 13:28 ga naar de appie en rits daar alle rollen met de plastieken zakjes mee ...
De appie of wie/wat je daarmee ook moge bedoelen, zou beter ook wat milieuvriendelijker worden door plastiek zakjes te vermijden waar mogelijk.
Ik doe ook zelfscan ...
Ik weiger zelfscan te doen omdat dit er op termijn toe leidt dat er weeral wat meer mensen hun C4 zullen krijgen.
Dat gezegd zijnde: ik ben voorstander van herbruikbare zakken, maar niet ten koste van de consument. Carrefour had het voorbeeld van Colruyt kunnen volgen.
Maar gebruik /huur jij dan nog steeds VHS videocasettes? Stream jij geen video? Gebruik je nog steeds een kaartenboek en geen gps? Gebruik je een appje om te bankieren? Enzovoorts. Een beetje (r)evolutie mag van mij wel. Er zijn ondertussen al heel wat jobs verdwenen en toch is de werkloosheid (in vlaanderen vooral) laag. Dus er komen ook nieuwe jobs bij :-) Ik pas mij vrij snel aan.
Appie == Albert heijn .
-
- Full Member
- Contacteer:
Geen plastieken zakjes meer maar intussen wel al zo'n 50 "herbruikbare" tassen van alle mogelijke winkels/bedrijven/reclametoestanden per huishouden ... en waar belanden die ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb de accenten (onderlijnd) even verlegd als je het niet erg vindt.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 9 augustus 2023, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Misschien willen die ook ooit wel eens een interessantere (daarom niet makkelijkere) job doen ?Orakel van Brakel schreef: ↑9 augustus 2023, 14:29 En ik snap niet dat die kassiers zelf komen zeggen dat ze ook een zelfscan hebben.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 9 augustus 2023, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zolang er papieren zakken zijn voor het brood waar is dan het probleem?
Neen ik vind dat niet erg.EarthNvstr1 schreef: ↑9 augustus 2023, 20:59Ik heb de accenten (onderlijnd) even verlegd als je het niet erg vindt.
De door jou verlegde accenten maken geen verschil uit voor mij. Die 4 gratis herbruikbare zakjes liggen altijd in mijn auto en ik gebruik ze nog regelmatig. Wie er meerdere of nieuwe nodig heeft kan er bijkopen.
Hun kassaweegschalen zijn zodanig afgesteld dat het gewicht van de meegescande zakjes automatisch in mindering komt van het totale gewicht.
De bedoeling van Colruyt was toen, om hun klanten vertrouwd te maken met hun nieuwe systeem en dat is gelukt doordat er niet hoefde betaald te worden om iets nieuws uit te proberen.
Ik heb toen niemand horen klagen, in tegenstelling tot nu bij Carrefour.
Voor wie vroeger bij de bakker zijn eigen zak meebracht betaalde iets minder voor zijn brood.
Op de prijslijst stond de prijs voor een ongesneden en onverpakt brood.
Voor het snijden kwam daar een klein bedrag bovenop en ook voor een broodzak moest er iets bijbetaald worden.
Sommigen hergebruikten hun betaalde broodzak enkele keren en anderen brachten een plastiek zak mee.
Wat ik mij eigenlijk afvraag is hoe ze aan de kassa kunnen bepalen of zo'n zakje nieuw is of herbruikt (dus meegenomen van thuis). Heeft dit te maken met de unieke scancode die het zakje dan niet (nogmaals) aanrekent?
Heel lang nadenken, kom je wel op één of ander antwoord aan jezelf..
Je zou voor minder er van wakker liggen.. Toch
Zetten ze er na eerste gebruik geen stempel op of zo? Ik weet het niet want ik heb mijn eigen zakjes in een andere winkel gekocht.