Ervaringen visacard beobank?
Re: Ervaringen visacard beobank?
Oej. Ik heb de kaart vooral gekozen voor de verzekeringen. Die zijn met externe partners toch?johann schreef: ↑9 augustus 2023, 19:43 Dankjewel voor de feedback, Giskart!
Keytrade is op papier ook aantrekkelijk, tot... je de klantendienst nodig hebt omdat er bijvoorbeeld ongeautoriseerde transacties zijn gebeurd op jouw kaart. Hun aanpak op dat vlak is werkelijk beneden alle peil en vooral tergend traag. Je kan alleen hopen dat de fraude in de eerste dagen van de maand gebeurt, dan hebben ze een maand om iets te verzinnen. (Ik spreek uit ervaring.)
De verzekeringen wel ja, die kan je bereiken door rechtstreeks met AXA te mailen. Geen ervaring met hoe dat dan verder wordt afgehandeld.
Maar als je merkt dat er plots voor 5.000 USD transacties zijn gebeurd ten gunste van een Amerikaanse hotelketen waar je nog nooit een voet hebt binnengezet, en je hebt zelf als eerste stap de kaart al kunnen blokkeren, dan zal je toch een betwistingsformulier bij Keytrade zelf moeten indienen. Met dat formulier doen ze vervolgens... welja.. niets.
Als je ze dan na eindeloos aandringen toch tot enige actie hebt kunnen aanzetten, zorgen ze er niet voor dat die transacties geneutraliseerd worden, zoals andere banken dat doen, maar schrijven ze doodleuk de waarde van de frauduleuze betalingen over naar je zichtrekening, om die vervolgens enkele dagen later op de gebruikelijke manier te debiteren.
Als je dat misbruik ontdekt in week 3 kan je dus maar beter zorgen dat er voldoende middelen op de zichtrekening staan, want 'opgelost' zal de case niet zijn tegen de inning van de uitgavenstaat. Misschien heb je dan wel al een nieuwe kaart, maar of je daar dan gelukkig van wordt?
Soit, we zijn hier nu wel serieus off topic aan het gaan - het ging hier om Beobank -, maar ik geef het toch graag mee als waarschuwing.
Maar als je merkt dat er plots voor 5.000 USD transacties zijn gebeurd ten gunste van een Amerikaanse hotelketen waar je nog nooit een voet hebt binnengezet, en je hebt zelf als eerste stap de kaart al kunnen blokkeren, dan zal je toch een betwistingsformulier bij Keytrade zelf moeten indienen. Met dat formulier doen ze vervolgens... welja.. niets.
Als je ze dan na eindeloos aandringen toch tot enige actie hebt kunnen aanzetten, zorgen ze er niet voor dat die transacties geneutraliseerd worden, zoals andere banken dat doen, maar schrijven ze doodleuk de waarde van de frauduleuze betalingen over naar je zichtrekening, om die vervolgens enkele dagen later op de gebruikelijke manier te debiteren.
Als je dat misbruik ontdekt in week 3 kan je dus maar beter zorgen dat er voldoende middelen op de zichtrekening staan, want 'opgelost' zal de case niet zijn tegen de inning van de uitgavenstaat. Misschien heb je dan wel al een nieuwe kaart, maar of je daar dan gelukkig van wordt?
Soit, we zijn hier nu wel serieus off topic aan het gaan - het ging hier om Beobank -, maar ik geef het toch graag mee als waarschuwing.
Is het uiteindelijk in orde gebracht door Keytrade?
Ik zal goed blijven uitkijken. Bedankt voor de heads up
Ik zal goed blijven uitkijken. Bedankt voor de heads up
@johann dat was dan weer zeer goed in mijn persoonlijke ervaring bij Europabank. Ik stuurde de avond ervoor een email dat er iets was afgegaan zonder toestemming. De dag erna in de voormiddag telefoon om te zeggen dat het ongedaan was gemaakt. (was ook zo). En of ik een (gratis) nieuwe kaart wou.
Geen idee wat zou geven bij Beobank. Of waarschijnlijker Curve aangezien dat de front-betalingsdienst is. Zoiets weet je pas wanneer je 'Een Probleem Hebt' en dan is het te laat. Zoals met een schadegeval en een verzekeringen. Moeilijk een slechte ervaring te hebben als je enkel zit te betalen en geen problemen hebt.
Geen idee wat zou geven bij Beobank. Of waarschijnlijker Curve aangezien dat de front-betalingsdienst is. Zoiets weet je pas wanneer je 'Een Probleem Hebt' en dan is het te laat. Zoals met een schadegeval en een verzekeringen. Moeilijk een slechte ervaring te hebben als je enkel zit te betalen en geen problemen hebt.
ik wilde zonet mijn Beobank Visa kaart koppelen aan mijn apple-id account maar om één of andere reden dien ik contact op te nemen met apple klantendienst al staat er wel geen email of telnr bij. Iemand een idee waarom dit niet lukt? Wordt Beobank visa kaart niet aanvaard door apple?
Bij Google Wallet lukt dit ook niet. Op dit moment staat Beobank nog niet bij de deelnemende banken, zie https://support.google.com/wallet/answe ... 9234567-EU .bartman schreef: ↑27 oktober 2023, 15:05 ik wilde zonet mijn Beobank Visa kaart koppelen aan mijn apple-id account maar om één of andere reden dien ik contact op te nemen met apple klantendienst al staat er wel geen email of telnr bij. Iemand een idee waarom dit niet lukt? Wordt Beobank visa kaart niet aanvaard door apple?
Misschien is een koppeling van je Beobank aan een gratis Curve kaart een oplossing. Op Android werkt het alvast zo.
Meer info over Curve: curve-t28313.html
Het klopt inderdaad dat je een Beobank kaart wel als betalingsmogelijkheid kan toevoegen in je Apple ID, maar dat is helemaal apart van de Apple Pay functie. Daar lukt het toevoegen van een Beobank kaart niet. De "omleiding" via de Curve kaart werkt al jaren prima hier.
Het klopt inderdaad dat je een Beobank kaart wel als betalingsmogelijkheid kan toevoegen in je Apple ID, maar dat is helemaal apart van de Apple Pay functie. Daar lukt het toevoegen van een Beobank kaart niet. De "omleiding" via de Curve kaart werkt al jaren prima hier.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Iemand als eens 'problemen gehad' met een transactie van de beobank-kaart die verliep via een frontkaart zoals Curve? Of zelfs rechtstreeks via een beobank-kaart.
Ik vroeg aan Beobank of dit een probleem was. Volgens de medewerker niet. - Maar natuurlijk dat weet je pas als er echt een transactie te betwisten is.
Ik weet dat toen ik problemen had met een transactie via mijn VISA Europabank-kaart dit buitengewoon goed en snel is aangepakt toen door Europabank. Maar ik maar mij eigenlijk wat ongerust indien ik iets zou voorhebben met Cruve & Beobank wat dat gaat zijn.
Ik vroeg aan Beobank of dit een probleem was. Volgens de medewerker niet. - Maar natuurlijk dat weet je pas als er echt een transactie te betwisten is.
Ik weet dat toen ik problemen had met een transactie via mijn VISA Europabank-kaart dit buitengewoon goed en snel is aangepakt toen door Europabank. Maar ik maar mij eigenlijk wat ongerust indien ik iets zou voorhebben met Cruve & Beobank wat dat gaat zijn.
Heb ooit eens voor klein bedrag issue gehad en dat heeft Curve snel en naar behoren opgelost.
Ik heb enkele maanden geleden eens een claim geopend bij Beobank voor een bedrag van €26. Zeer laag, ik weet het... Toen ik na 3 maanden nog niets gehoord had, informeerde ik even bij de klantendienst. Men was het dossier blijkbaar "vergeten" te behandelen. Beobank heeft mij toen wel zelf die €26 vergoed.
Ik heb al eens een claim gedaan voor een paar euro.
Als die ene schuldeiser 4 euro (bij wijze van voorbeeld) van mijn kaart kan houden kan die er volgende maand ook 30 afhouden.
Wat er gebeurd was ? Treintickets gekocht in Spanje bij RENFE (de Spaanse NMBS). De tickets werden juist afgerekend maar er kwam er nog eentje extra nadien, toen ik er al weg was.
Zowel als met de grote claim : geen problemen mee gehad. Beobank heeft dat fair en juist behandeld. Er zat geen Curve tussen..
Als die ene schuldeiser 4 euro (bij wijze van voorbeeld) van mijn kaart kan houden kan die er volgende maand ook 30 afhouden.
Wat er gebeurd was ? Treintickets gekocht in Spanje bij RENFE (de Spaanse NMBS). De tickets werden juist afgerekend maar er kwam er nog eentje extra nadien, toen ik er al weg was.
Zowel als met de grote claim : geen problemen mee gehad. Beobank heeft dat fair en juist behandeld. Er zat geen Curve tussen..
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Bij Beobank kan je beter steeds ook je persoonlijke adviseur op de hoogte stellen als je zoiets doet, die volgt dat mee op.
Had onlangs een probleem wat uiteindelijk zelf is opgelost. Adviseur stuurde me de links door voor de in te vullen documenten en gaf duidelijk mee dat ik hem ook op de hoogte moest houden zodat hij het kon opvolgen.
Was uiteindelijk niet nodig omdat ik de tegenpartij liet weten dat er sowieso een claim van men bank ging komen als ze niet terug betaalden, wat ze uiteindelijk hebben gedaan nog voor ik het dossier had ingediend.
Had onlangs een probleem wat uiteindelijk zelf is opgelost. Adviseur stuurde me de links door voor de in te vullen documenten en gaf duidelijk mee dat ik hem ook op de hoogte moest houden zodat hij het kon opvolgen.
Was uiteindelijk niet nodig omdat ik de tegenpartij liet weten dat er sowieso een claim van men bank ging komen als ze niet terug betaalden, wat ze uiteindelijk hebben gedaan nog voor ik het dossier had ingediend.
Make Spaargids " Great Again ! "
Bedankt voor de reacties!
Toch een geruststelling eigenlijk.
Toch een geruststelling eigenlijk.