Individuele obligaties versus obligatiefondsen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Individuele obligaties versus obligatiefondsen
Voor zover ik weet behoort het vermijden van recessies niet tot het mandaat van de ecb.
Het handhaven van prijsstabiliteit wel.
Dit in principe "whatever it takes", dus met inbegrip van een recessie als dit helpt de inflatie in toom te houden.
Wat ze willen vermijden is deflatie.
Het handhaven van prijsstabiliteit wel.
Dit in principe "whatever it takes", dus met inbegrip van een recessie als dit helpt de inflatie in toom te houden.
Wat ze willen vermijden is deflatie.
Het vermijden van recessies behoort niet tot het mandaat van de centrale banken, maar dat betekent niet dat het hen koud laat of we al dan niet in een recessie belanden. Beweren dat ze doelbewust een recessie proberen uit te lokken vind ik erover.
Ik ben absoluut geen complete complotdenker.
Als je fondsen hebt met aaa , aa en minsten a- dan zit je “ goed “ .
Om de inflatie af te remmen moet je de koopkracht beperken….
De industrie ondervind NU al de gevolgen ..
Nu blijven de particulieren nog altijd stevig consumeren. Dus nog steeds renteverhogingen totdat deze het ook opgeven….
De slinger kan naar de andere kant compleet slaan en dit is het risico en dat weten alle economen en de Fed of ECB ( zeer spijtig) in mindere mate …..dit is realiteit en GEEN complot en/of doemdenken !
Nu ga ik zeker voor enkele weken niet meer reageren…. anders zijn er andere die zich ergeren dat ik een betweter ben en/ of als een gek begin te chatten en / of te veel proza schrijf. Als je iets onderbouw wilt mededelen , enkel om “ goed “ te doen dan kan je dit niet doen met oneliners , smilies of wat nog erger is met een stukje uit mijn “ proza “ volledig uit zijn context rukken …
Ik kan beter wat mediteren , genieten , enz……..
Groetjes, Filip
Als je fondsen hebt met aaa , aa en minsten a- dan zit je “ goed “ .
Om de inflatie af te remmen moet je de koopkracht beperken….
De industrie ondervind NU al de gevolgen ..
Nu blijven de particulieren nog altijd stevig consumeren. Dus nog steeds renteverhogingen totdat deze het ook opgeven….
De slinger kan naar de andere kant compleet slaan en dit is het risico en dat weten alle economen en de Fed of ECB ( zeer spijtig) in mindere mate …..dit is realiteit en GEEN complot en/of doemdenken !
Nu ga ik zeker voor enkele weken niet meer reageren…. anders zijn er andere die zich ergeren dat ik een betweter ben en/ of als een gek begin te chatten en / of te veel proza schrijf. Als je iets onderbouw wilt mededelen , enkel om “ goed “ te doen dan kan je dit niet doen met oneliners , smilies of wat nog erger is met een stukje uit mijn “ proza “ volledig uit zijn context rukken …
Ik kan beter wat mediteren , genieten , enz……..
Groetjes, Filip
BlackRock lanceert obligatietrackers met voorspelbare opbrengst
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... t/10485963
Beleggers in Europa kunnen voortaan in een nieuw soort obligatietrackers investeren. BlackRock lanceert vier bedrijfsobligatietrackers met een vervaldatum. De vermogensbeheerder gaf al in 2010 een eerste dergelijke tracker uit in de VS. Hij zegt dat hij nu die innovatie naar Europa brengt. Klassieke obligatietrackers hebben geen vervaldatum.
Dat is interessant. Ik ga in het oog houden wanneer die bij Bolero te koop zijn.
Zeer interessant. Zijn er al ISINs bekend? Op welke beurs gaan deze noteren?
De plannen voor de lancering zijn pas gisteren in de pers verschenen. Het kan nog wel een tijdje duren voor de etfs in België te koop zijn.
Na een lezing bij DB, heb ik bij MeDirect (het was daar goedkoper) R-Co Target 2028 IG met isin FR001400BU56 gekocht. Dit is een obligatiefonds dat ervan uitgaat 4-5% bruto dividend te kunnen uitkeren, en ophoudt te bestaan eind 2028.
Daar heb je het al eens over gehad en daarop heb ik besloten om het ook te kopen. Maar de eerste weken was het rendement bitter laag. Ik ben toen iets anders tegengekomen en heb die Target 2028 terug verkocht.
pmu schreef: ↑10 augustus 2023, 19:24 BlackRock lanceert obligatietrackers met voorspelbare opbrengst
https://www.etfstream.com/articles/blac ... -bond-etfs
https://www.ishares.com/uk/individual/e ... bonds-work
https://www.ishares.com/uk/individual/e ... earch=true
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Begrijp je wel hoe dat werkt, zo'n product met vaste einddatum (waaronder ook individuele obligaties)? De bedoeling is dat het rendement vooraf gekend is op voorwaarde dat je het product aanhoudt tot de vervaldatum. Als je iets dergelijks na twee weken tegenvallende prestaties weer verkoopt, begrijp ik niet goed waarom je een product met vervaldatum gekocht hebt.
De nieuwe IBonds Dec 2026 ETF die Blackrock gelanceerd heeft, heeft een bruto YTM van 3.96%, dus voor ons Belgen een netto YTM van 2.77% (na aftrek van 30% RV en/of meerwaardebelasting). Op 31/12/2026 wordt het fonds opgeheven en uitbetaald.
De gemiddelde kredietkwaliteit is A.
Zijn er bedrijfsobligaties in euro met minimum kredietkwaliteit A met dezelfde looptijd die een hoger rendement geven dan deze EFT?
Coupures 1000€ of 5000€ gewenst.
Zijn er bedrijfsobligaties in euro met minimum kredietkwaliteit A met dezelfde looptijd die een hoger rendement geven dan deze EFT?
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb bijvoorbeeld deze, brengt meer dan 3% netto op, na alle kosten en taksen.Philippe1 schreef: ↑13 augustus 2023, 15:24 De nieuwe IBonds Dec 2026 ETF die Blackrock gelanceerd heeft, heeft een bruto YTM van 3.96%, dus voor ons Belgen een netto YTM van 2.77% (na aftrek van 30% RV en/of meerwaardebelasting). Op 31/12/2026 wordt het fonds opgeheven en uitbetaald.
En het is gegarandeerd. De ETF garandeert niets. Ze zeggen gewoon wat ze denken dat het zal opbrengen
BMW Finance N.V. 0,375% 20/27
ISIN: XS2102357014
Ik heb ook deze, ook meer dan 3% netto:
Deutsche Post AG 0,375% 20/26
ISIN: XS2177122541
En ik heb ook deze, ook meer dan 3% netto:
Deutsche Bahn Finance GmbH 0,625% 16/28
ISIN: XS1493724584
Geen obligaties ETF's voor mij
(Als de uitgevers van mijn obligaties failliet gaan, dan zal het minder zijn )
huisjetuintjefiets schreef: ↑13 augustus 2023, 15:30
Uitgifteprijs 99.46
Uitgifteprijs 98,70 %
-
- Verbannen Gebruiker
Klopt. Op die 2e betaal je 30% RV op 1,3%. Dus 0,39%. Gespreid over 5 jaar: kost 0,08% netto rendement.karine schreef: ↑15 augustus 2023, 23:39huisjetuintjefiets schreef: ↑13 augustus 2023, 15:30
Uitgifteprijs 99.46
Uitgifteprijs 98,70 %
Dergelijke obligaties zijn er nog voor enkele tientallen jaren
Staatsbonnen aan 30% of 15% RV: daar pas ik voor