Lightyear broker
TIP
Lightyear broker
Onlangs over deze lage kosten broker gelezen, misschien wel interessant alternatief voor IBKR/DeGiro/...?
Bruto rente op ongeïnvesteerde cash is momenteel 3% in EUR en 4,50% in USD/GBP, dagelijks verworven en maandelijks uitbetaald.
Transactietarieven:
ETFs gratis
US 0,1% (max $1)
EU €1
UK £1
Wisselkoerskost 0,35%
De verlaagde dividendbelasting van 15% voor US stocks wordt automatisch afgehouden.
Net zoals andere brokers worden de effecten gescheiden bewaard bij een custodian. Ook de ongeïnvesteerde cash wordt gescheiden van eigen middelen bewaard en er geldt een overheidsgarantie van 20.000€ in Estland.
De Belgische TOB en RV worden, voor zover ik weet, niet afgehouden...
Nog een groot nadeel lijkt me echter dat er blijkbaar geen mogelijkheid is om weg te transfereren naar een andere broker? Enkel de transfer náár Lightyear lijkt mogelijk.
De online reviews lijken alvast goed, is er hier iemand die al Lightyear (heeft) gebruikt?
https://lightyear.com/euLightyear combineert rekeningen met meerdere valuta's met onbeperkte toegang tot wereldwijde markten, zodat klanten vrij kunnen beleggen zonder verborgen kosten. De Europese lancering vandaag stelt klanten uit 19 verschillende landen in staat om naast Exchange Traded Funds (ETF's) nu ook toegang te krijgen tot duizenden Amerikaanse en Europese aandelen. Landen die deel uitmaken van deze eerste Europese uitrol zijn Ierland, de Baltische staten en het grootste deel van West-Europa.
Bruto rente op ongeïnvesteerde cash is momenteel 3% in EUR en 4,50% in USD/GBP, dagelijks verworven en maandelijks uitbetaald.
Transactietarieven:
ETFs gratis
US 0,1% (max $1)
EU €1
UK £1
Wisselkoerskost 0,35%
De verlaagde dividendbelasting van 15% voor US stocks wordt automatisch afgehouden.
Net zoals andere brokers worden de effecten gescheiden bewaard bij een custodian. Ook de ongeïnvesteerde cash wordt gescheiden van eigen middelen bewaard en er geldt een overheidsgarantie van 20.000€ in Estland.
De Belgische TOB en RV worden, voor zover ik weet, niet afgehouden...
Nog een groot nadeel lijkt me echter dat er blijkbaar geen mogelijkheid is om weg te transfereren naar een andere broker? Enkel de transfer náár Lightyear lijkt mogelijk.
De online reviews lijken alvast goed, is er hier iemand die al Lightyear (heeft) gebruikt?
Re: Lightyear broker
Is eerder de zoveelste Bux Zero/Robinhood/etc alternatief
Dezelfde zever en verborgen hoge kosten zoals elke keer, zoals hoge kosten voor currency conversion enzovoort
Dezelfde zever en verborgen hoge kosten zoals elke keer, zoals hoge kosten voor currency conversion enzovoort
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Lightyear broker
Fair enough, maar volgens mij is Robinhood geen optie als Belg? BUX rekent dan weer een maandelijkse kost.
Hier zie ik geen verborgen kosten als je bvb gewoon maandelijkse een ETF transactie doet?
Hier zie ik geen verborgen kosten als je bvb gewoon maandelijkse een ETF transactie doet?