De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Mooie stijging bij Amazon.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Mitra op 3,70bryanv schreef: ↑16 maart 2023, 11:58Ik denk dat het vooral sentiment gedreven is. Dat heb je nogal vaak bij die aandelen die een glorie tijd hebben gekend maar nu eigenlijk niet veel meer waard zijn. In mijn speculatie portefeuille zitten er nu een aantal in. Ik heb bv biocartis opgeraapt aan een halve euro en Mithra aan 2,50 euro. Dat leken mij wel een goede investeringen. We zien wel waar het schip strand. Hoogstens gaan ze failliet, langs de andere kant, als de markt terug opveert, profiteren die meestal ook mee.
De stijging van Mithra is sentiment gedreven want fundamenteel maakt het bedrijf geen winst. Ze blijven aan een hoge ratio cash burnen en iedereen hoopt op een goede USA deal voor Donesta. Ik heb er weinig vertrouwen in dat er ooit een goede deal zal komen. Binnenkort weer een nieuwe emissie en de bijhorende koersdaling van zodra ze extra cash nodig hebben.
Novo nordisk. Positieve studie en +16% erbij ...
Ik zeg al een tijdje dat ik dit aandeel wil kopen maar mijn uitstelgedrag gaat me wat kosten ...
Ik zeg al een tijdje dat ik dit aandeel wil kopen maar mijn uitstelgedrag gaat me wat kosten ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het doet me niets, ik heb ze aan 19.90€.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hoe gaat het tegenwoordig nog met die "salami crash" eigenlijk ?
Een salamicrash is niet het juiste woord, maar we zitten wel duidelijk in een berenmarkt, if you ask me.
Maar je kan het zo ook noemen, maar ik denk niet dat we veel lager gaan, maar veel stijgen zit er ook niet in.
Als je in koopkracht spreekt, dan moet je misschien wel van een salamicrash spreken. (maar inflatie is zo overrated imo)
(toch als je over een marktcap-gewogen index spreekt, wat de meeste hier doen)
Gelijkgewogen indices vind ik misschien nog wel een ander verhaal in de komende jaren
Maar je kan het zo ook noemen, maar ik denk niet dat we veel lager gaan, maar veel stijgen zit er ook niet in.
Als je in koopkracht spreekt, dan moet je misschien wel van een salamicrash spreken. (maar inflatie is zo overrated imo)
(toch als je over een marktcap-gewogen index spreekt, wat de meeste hier doen)
Gelijkgewogen indices vind ik misschien nog wel een ander verhaal in de komende jaren
Vergeet wel niet van uw aandelen op tijd te verkopen (voor de kapitaalsverhoging die er dan zeker komt), want hoeveel "opdrijvers" van gme die gekocht hebben aan koersen van 100$ en meer zitten er nu met aandelen van 20$ (terwijl ze op 2000$ gehoopt hadden).Bassie schreef: ↑4 augustus 2023, 18:51 Tupperware......
Gister 10 aandelen gekocht aan 3,5USD en vandaag verkocht aan 5,5USD, door de kosten verloor ik zo'n 5 euro.
Maar wel de koers voor de shortseller opgedreven, die een maand geleden nog 70ct was nu boven 5,5USD staat.
De short was een 709K aandelen, als die 4 euro verliezen per aandeel dan hebben we de shorters zo'n 3,5miljard doen bloeden.
Mijn dag is weer goed
BTW, Gamestop lijkt er weer bovenop te komen, waar shorters het kapot probeerden te maken.
BTW2, Tupperware kan weer aan geld geraken door ons.
De geldwolven betalen hier dik.....mijn dag kan niet meer stuk
HIj had voor de volle 35$ aandelen gekocht, dus ik denk niet dat je over risico kan spreken...
Mensen die voor 30€ aan aandelen kopen, zegt veel over hen, by the way
Mensen die voor 30€ aan aandelen kopen, zegt veel over hen, by the way
Proterra inc, de amerikaanse sectorgenoot van Ebusco vroeg maandag bescherming tegen schuldeisers aan. Zie https://finance.yahoo.com/news/electric ... 02965.html
Ik was de opinie in Trends aan het lezen over de zonet overleden Markowitz.
En ik snap nu waarom jullie het niet eens zijn met mijn manier van beleggen
Blijkbaar beleg ik volgens de theorie van Markowitz (die hiervoor een nobelprijs kreeg en hiermee de basis legde voor het professionele beleggen van vandaag) , maar die (en Fama) wordt verguisd door Warren Buffett
En aangezien jullie nogal Buffet fanboys zijn, hekelen jullie dus ook Markowitz en zijn theorieën.
Maar ik kende het werk van Markowitz niet, ik beleg volgens mijn eigen ratio en ideeën
Mocht ik 50 jaar eerder geboren zijn, kwam mijn gezever op dit forum dus in aanmerking voor een nobelprijs economie
Ik moet me verdiepen in Markowitz, ik moet stoppen met het warm water uit te vinden...
En ik snap nu waarom jullie het niet eens zijn met mijn manier van beleggen
Blijkbaar beleg ik volgens de theorie van Markowitz (die hiervoor een nobelprijs kreeg en hiermee de basis legde voor het professionele beleggen van vandaag) , maar die (en Fama) wordt verguisd door Warren Buffett
En aangezien jullie nogal Buffet fanboys zijn, hekelen jullie dus ook Markowitz en zijn theorieën.
Maar ik kende het werk van Markowitz niet, ik beleg volgens mijn eigen ratio en ideeën
Mocht ik 50 jaar eerder geboren zijn, kwam mijn gezever op dit forum dus in aanmerking voor een nobelprijs economie
Ik moet me verdiepen in Markowitz, ik moet stoppen met het warm water uit te vinden...