KBC 11 miljard € 2023S1 aangroei termijnrekeningen 0.01% bruto ?
TIP
Re: KBC 11 miljard € 2023S1 aangroei termijnrekeningen 0.01% bruto ?
Je kan online intekenen op iets van een 1 tot 1,25 netto, ja.Gwendoline1 schreef: ↑11 augustus 2023, 19:39 Ps. Dan maken ze nog reclame op hun website dat je online ook kan intekenen, terwijl ze hun tarieven niet aanpassen en je niks krijgt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Inderdaad, je hebt gelijk, net gekeken op kbc touch, maar paar dagen geleden kon ik enkel intekenen tegen 0,01procent, terwijl ze al maanden meer geven via kantoor.(Voor sommige klanten toch.)pmu schreef: ↑11 augustus 2023, 21:46Je kan online intekenen op iets van een 1 tot 1,25 netto, ja.Gwendoline1 schreef: ↑11 augustus 2023, 19:39 Ps. Dan maken ze nog reclame op hun website dat je online ook kan intekenen, terwijl ze hun tarieven niet aanpassen en je niks krijgt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vind jij dat dan normaal dat je tot over 1 paar dagen terug kon intekenen tegen 0,01 procent online op hun termijnrekeningen, en dan anderen hoort vertellen dat ze 3procent krijgen via het kantoor.EarthNvstr1 schreef: ↑11 augustus 2023, 20:45Dus je gaat uit van "reclame op hun website" én je verwacht dat ze zich niet aan die reclame houden, of hoe moet ik je ongenoegen juist zien ?Gwendoline1 schreef: ↑11 augustus 2023, 19:39
Omdat ik al van meerdere mensen hoorde die rond de 3 procent kregen voor termijnrekening bij KBC.
Ps. Dan maken ze nog reclame op hun website dat je online ook kan intekenen, terwijl ze hun tarieven niet aanpassen en je niks krijgt.
P.S.: Wat ik de link naar die 'reclame op hun website" ?
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je het nu graag hebt of niet dat is de wereld. Geld maakt geld. Hoe meer je er hebt hoe betere voorwaarden bij de banken. Denk je echt dat ze aan iemand die 100 euro op zijn spaarboekje heeft staan hetzelfde % gaan geven als één die er een miljoen heeft op staan ? Denk je dat je als arme burger goedkoper zal kunnen lenen dan je verre buurman die grootgrondbezitter is ?Gwendoline1 schreef: ↑11 augustus 2023, 22:42Vind jij dat dan normaal dat je tot over 1 paar dagen terug kon intekenen tegen 0,01 procent online op hun termijnrekeningen, en dan anderen hoort vertellen dat ze 3procent krijgen via het kantoor.EarthNvstr1 schreef: ↑11 augustus 2023, 20:45
Dus je gaat uit van "reclame op hun website" én je verwacht dat ze zich niet aan die reclame houden, of hoe moet ik je ongenoegen juist zien ?
P.S.: Wat ik de link naar die 'reclame op hun website" ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Das wel allemaal waar, maar ik zou verwachten toch hetzelfde te krijgen als 1 andere klant als het over hetzelfde bedrag gaat die ik op termijnrekening wil plaatsen.(Natuurlijk kan die andere klant er nog andere beleggingen hebben waardoor hij misschien andere voorwaarden krijgt.)Abatoetnie schreef: ↑11 augustus 2023, 23:04Als je het nu graag hebt of niet dat is de wereld. Geld maakt geld. Hoe meer je er hebt hoe betere voorwaarden bij de banken. Denk je echt dat ze aan iemand die 100 euro op zijn spaarboekje heeft staan hetzelfde % gaan geven als één die er een miljoen heeft op staan ? Denk je dat je als arme burger goedkoper zal kunnen lenen dan je verre buurman die grootgrondbezitter is ?Gwendoline1 schreef: ↑11 augustus 2023, 22:42
Vind jij dat dan normaal dat je tot over 1 paar dagen terug kon intekenen tegen 0,01 procent online op hun termijnrekeningen, en dan anderen hoort vertellen dat ze 3procent krijgen via het kantoor.
Dat is toch logisch zeker.Abatoetnie schreef: ↑11 augustus 2023, 23:04Als je het nu graag hebt of niet dat is de wereld. Geld maakt geld. Hoe meer je er hebt hoe betere voorwaarden bij de banken. Denk je echt dat ze aan iemand die 100 euro op zijn spaarboekje heeft staan hetzelfde % gaan geven als één die er een miljoen heeft op staan ? Denk je dat je als arme burger goedkoper zal kunnen lenen dan je verre buurman die grootgrondbezitter is ?Gwendoline1 schreef: ↑11 augustus 2023, 22:42
Vind jij dat dan normaal dat je tot over 1 paar dagen terug kon intekenen tegen 0,01 procent online op hun termijnrekeningen, en dan anderen hoort vertellen dat ze 3procent krijgen via het kantoor.
Moest ik KBC zijn dan zou ik dat ook doen.Gwendoline1 schreef: ↑11 augustus 2023, 23:18Das wel allemaal waar, maar ik zou verwachten toch hetzelfde te krijgen als 1 andere klant als het over hetzelfde bedrag gaat die ik op termijnrekening wil plaatsen.(Natuurlijk kan die andere klant er nog andere beleggingen hebben waardoor hij misschien andere voorwaarden krijgt.)Abatoetnie schreef: ↑11 augustus 2023, 23:04
Als je het nu graag hebt of niet dat is de wereld. Geld maakt geld. Hoe meer je er hebt hoe betere voorwaarden bij de banken. Denk je echt dat ze aan iemand die 100 euro op zijn spaarboekje heeft staan hetzelfde % gaan geven als één die er een miljoen heeft op staan ? Denk je dat je als arme burger goedkoper zal kunnen lenen dan je verre buurman die grootgrondbezitter is ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Daar kan ik toch niet goed aan uit hoor. Dus jij vind het normaal als er 2 nieuwe klanten bij 1 bank aankomen beiden met 100 000e(noem maar bedrag) en ze nemen beiden termijnrekening van 1jaar, dat ze niet dezelfde voorwaarden krijgen?jos48 schreef: ↑12 augustus 2023, 12:06Moest ik KBC zijn dan zou ik dat ook doen.Gwendoline1 schreef: ↑11 augustus 2023, 23:18
Das wel allemaal waar, maar ik zou verwachten toch hetzelfde te krijgen als 1 andere klant als het over hetzelfde bedrag gaat die ik op termijnrekening wil plaatsen.(Natuurlijk kan die andere klant er nog andere beleggingen hebben waardoor hij misschien andere voorwaarden krijgt.)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Eerder "niet abnormaal".Gwendoline1 schreef: ↑12 augustus 2023, 12:58 Daar kan ik toch niet goed aan uit hoor. Dus jij vind het normaal als er 2 nieuwe klanten bij 1 bank aankomen beiden met 100 000e(noem maar bedrag) en ze nemen beiden termijnrekening van 1jaar, dat ze niet dezelfde voorwaarden krijgen?
Producten waarvoor de rente hetzelfde is ongeacht de cliënt zijn bv. spaarrekeningen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als die ene met 100.000 onmiddellijk akkoord gaat met de bank denk je dat ze die dan hetzelfde gaan geven als die andere met 100.000 en ermee dreigt zijn boeltje te pakken en zijn geld elders gaat parkeren ?EarthNvstr1 schreef: ↑12 augustus 2023, 13:23Eerder "niet abnormaal".Gwendoline1 schreef: ↑12 augustus 2023, 12:58 Daar kan ik toch niet goed aan uit hoor. Dus jij vind het normaal als er 2 nieuwe klanten bij 1 bank aankomen beiden met 100 000e(noem maar bedrag) en ze nemen beiden termijnrekening van 1jaar, dat ze niet dezelfde voorwaarden krijgen?
Producten waarvoor de rente hetzelfde is ongeacht de cliënt zijn bv. spaarrekeningen.
Denk je misschien dat iemand die een auto gaat kopen identiek dezelfde prijs zal betalen voor identiek dezelfde auto die op dezelfde dag verkocht wordt aan twee verschillende mensen ? Vergeet het, die die blijft zagen zal er nog iets af krijgen ... en zelfs die wordt nog in het zak gezet, maar net iets minder dan die andere.
Volledig eens met dit laatste, behalve dat in het "zak gezet" worden. Je onderhandelt (al dan niet) op de winstmarge die banken sowieso nemen op hun producten en gaat akkoord met hun voorstel. Ze bieden het niet aan als ze er verlies op zouden maken. Een schoolvoorbeeld is de hypothecaire lening.Abatoetnie schreef: ↑12 augustus 2023, 13:46Als die ene met 100.000 onmiddellijk akkoord gaat met de bank denk je dat ze die dan hetzelfde gaan geven als die andere met 100.000 en ermee dreigt zijn boeltje te pakken en zijn geld elders gaat parkeren ?EarthNvstr1 schreef: ↑12 augustus 2023, 13:23
Eerder "niet abnormaal".
Denk je misschien dat iemand die een auto gaat kopen identiek dezelfde prijs zal betalen voor identiek dezelfde auto die op dezelfde dag verkocht wordt aan twee verschillende mensen ? Vergeet het, die die blijft zagen zal er nog iets af krijgen ... en zelfs die wordt nog in het zak gezet, maar net iets minder dan die andere.
-
- Full Member
- Contacteer:
Het in het zak zetten ging in eerste instantie over de aankoop van die auto maar in uitbreiding geldt het wel degelijk ook voor de banksector.bryanv schreef: ↑12 augustus 2023, 15:34Volledig eens met dit laatste, behalve dat in het "zak gezet" worden. Je onderhandelt (al dan niet) op de winstmarge die banken sowieso nemen op hun producten en gaat akkoord met hun voorstel. Ze bieden het niet aan als ze er verlies op zouden maken. Een schoolvoorbeeld is de hypothecaire lening.Abatoetnie schreef: ↑12 augustus 2023, 13:46 ... en zelfs die wordt nog in het zak gezet, maar net iets minder dan die andere.
Ik heb er ooit, lang geleden, in gewerkt. Ik kon me niet vereenzelvigen met dit "wereldje" vandaar dat het maar een passage van een aantal jaar is geweest maar ik kan je zeggen dat je wel degelijk "in het zak" wordt gezet. Ze kunnen veel, heel veel, als je maar de juiste naam en of afkomst hebt en/of veel nulletjes voor de komma hebt staan (voorafgegaan door op het minst een één uiteraard

Het akkoord gaan met een voorstel betekent trouwens nog altijd niet dat je niet in het zak wordt gezet.