Goud verkopen
Goud verkopen
Hallo,
Mijn pa heeft een goudstaafje van 1 kg dat hij wenst te verkopen.
Hij woont in Kortrijk. Er is daar vb goudwisselkantoor.be
Hebben jullie daar ervaring mee?
Loont het de moeite om meerdere kantoren te bezoeken om te laten schatten ?
Bedankt alvast voor de tips
Mvg
Mijn pa heeft een goudstaafje van 1 kg dat hij wenst te verkopen.
Hij woont in Kortrijk. Er is daar vb goudwisselkantoor.be
Hebben jullie daar ervaring mee?
Loont het de moeite om meerdere kantoren te bezoeken om te laten schatten ?
Bedankt alvast voor de tips
Mvg
Re: Goud verkopen
Ik zou toch eens rondkijken aangezien het over 50.000 euro gaat. Ik ben er zelf geen klant maar ik zou naar Argentor gaan denk ik. Een schatting lijkt me hier niet nodig.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Goldforex of Numagold in Brussel. Prijs beschikbaar op internet. Ook opbellen om de details precies te regelen
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Niet evident om naar Brussel of Antwerpen te rijden
Vraag mij af of het sop de kool waard is
Vraag mij af of het sop de kool waard is
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik denk dat TS wil zeggen dat hij bv. voor 100 euro meer als verkoopprijs voor die staaf niet speciaal naar Antwerpen of Brussel zal trekken, mocht hij er 1000 euro meer krijgen dan in Kortrijk dat hij dan wel eens naar Antwerpen of Brussel zou gaan.
(soms moet je eens tussen de regels lezen als iemand iets neerpent, een gouden (heb je hem ) raad van tante Kaat)
Waarom zou ik tussen de regels willen lezen? Sommige mensen willen van hun goud afAbatoetnie schreef: ↑15 augustus 2023, 20:26Ik denk dat TS wil zeggen dat hij bv. voor 100 euro meer als verkoopprijs voor die staaf niet speciaal naar Antwerpen of Brussel zal trekken, mocht hij er 1000 euro meer krijgen dan in Kortrijk dat hij dan wel eens naar Antwerpen of Brussel zou gaan.
(soms moet je eens tussen de regels lezen als iemand iets neerpent, een gouden (heb je hem ) raad van tante Kaat)
Eens proberen bij : https://www.the-house.be/nl/winkel/kortrijk
vragen staat vrij he. geen ervaring met verkopen. wel ooit eens beperkt gekocht (en tevreden maar ook nooit elders geweest)
vragen staat vrij he. geen ervaring met verkopen. wel ooit eens beperkt gekocht (en tevreden maar ook nooit elders geweest)
De actuele goudprijs in euro per kg kan je online opzoeken.
De biedprijs van vele goudkantoren kan je online zien (dat gaat de huidige koers zijn min een bepaalde marge, bv 1.5%). Er staan er al enkele vermeld in dit topic.
Schatting voor een goudbaar is niet nodig, heeft niets van verzamelwaarde. Het kantoor zal de baar waarschijnlijk wel eens inspecteren om te controleren of er bv geen grammen missen.
De biedprijs van vele goudkantoren kan je online zien (dat gaat de huidige koers zijn min een bepaalde marge, bv 1.5%). Er staan er al enkele vermeld in dit topic.
Schatting voor een goudbaar is niet nodig, heeft niets van verzamelwaarde. Het kantoor zal de baar waarschijnlijk wel eens inspecteren om te controleren of er bv geen grammen missen.
Is het aantal karaat niet erg bepalend ?
Ps is met certificaat op naam of is dit altijd zo , ken er niets van (had je al door hé )
Kan je dit doorgeven (zonder schenk- of successierechten te betalen ?)
Ps is met certificaat op naam of is dit altijd zo , ken er niets van (had je al door hé )
Kan je dit doorgeven (zonder schenk- of successierechten te betalen ?)
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou ze gewoon binnen de familie houden, vormt een zekere verzekering en kan je overdragen aan de kinderen. Mogelijks is het wel handig om ze te laten inwisselen voor kleinere staafjes of munten.
Ik heb nog 1 broer
Stel dat mijn pa zijn goudstaaf wil schenken aan ik en mijn broer, moet dat via officiële schenking ?
Op het certificaat staat dus de naam van mijn pa
Of is wie de staaf in zijn bezit heeft ook meteen de eigenaar ?
Stel dat mijn pa zijn goudstaaf wil schenken aan ik en mijn broer, moet dat via officiële schenking ?
Op het certificaat staat dus de naam van mijn pa
Of is wie de staaf in zijn bezit heeft ook meteen de eigenaar ?
Je pa kan zijn goud schenking via de notaris of hij kan het je geven via handgift.
"Bij een handgift gaan de roerende goederen (geld, juwelen, antiek ...) gewoon, zonder enige officiële procedure, over van de ene hand in de andere.
Voor handgiften geldt geen registratieverplichting en hoeft de begunstigde dus ook geen schenkingsrecht te betalen. Worden ze wel ter registratie aangeboden, dan wordt er natuurlijk een schenkingsrecht geheven.
Opgelet!
Als de gift niet geregistreerd werd en de schenker binnen de 3 jaar na de schenking overlijdt, moet de schenking opgenomen worden in de aangifte van nalatenschap. Er is dan nog een successierecht verschuldigd op het bedrag van de schenking. De tarieven van het successierecht liggen hoger dan die van het schenkingsrecht.
U kunt, als begunstigde, zelf, dus zonder tussenkomst van de notaris, een handgift laten registeren door de documenten (brieven …) die het bestaan van de schenking aantonen, over te maken aan het kantoor Rechtszekerheid. In dat geval betaalt u een schenkingsrecht op die roerende schenking, maar moet u ze in voorkomend geval als erfgenaam niet meer vermelden in de aangifte van nalatenschap en bent u op die schenking dus geen successierecht meer verschuldigd. "
https://financien.belgium.be/nl/particu ... ie-soorten
"Bij een handgift gaan de roerende goederen (geld, juwelen, antiek ...) gewoon, zonder enige officiële procedure, over van de ene hand in de andere.
Voor handgiften geldt geen registratieverplichting en hoeft de begunstigde dus ook geen schenkingsrecht te betalen. Worden ze wel ter registratie aangeboden, dan wordt er natuurlijk een schenkingsrecht geheven.
Opgelet!
Als de gift niet geregistreerd werd en de schenker binnen de 3 jaar na de schenking overlijdt, moet de schenking opgenomen worden in de aangifte van nalatenschap. Er is dan nog een successierecht verschuldigd op het bedrag van de schenking. De tarieven van het successierecht liggen hoger dan die van het schenkingsrecht.
U kunt, als begunstigde, zelf, dus zonder tussenkomst van de notaris, een handgift laten registeren door de documenten (brieven …) die het bestaan van de schenking aantonen, over te maken aan het kantoor Rechtszekerheid. In dat geval betaalt u een schenkingsrecht op die roerende schenking, maar moet u ze in voorkomend geval als erfgenaam niet meer vermelden in de aangifte van nalatenschap en bent u op die schenking dus geen successierecht meer verschuldigd. "
https://financien.belgium.be/nl/particu ... ie-soorten
Ah ok bedankt
Nog een vraagje ivm dat certificaat/aankoopbewijs
Is dat ook gekend bij fiscus zoals een bankrekening en wordt dit ook bij vermogen gevoegd om eventueel successie daarop te bepalen ?
Maw stel mijn pa geeft dit aan ons en wij bewaren dat in een kluis , 4 jaar later overlijdt hij , is daar dan “geen spoor meer van “?
Nog een vraagje ivm dat certificaat/aankoopbewijs
Is dat ook gekend bij fiscus zoals een bankrekening en wordt dit ook bij vermogen gevoegd om eventueel successie daarop te bepalen ?
Maw stel mijn pa geeft dit aan ons en wij bewaren dat in een kluis , 4 jaar later overlijdt hij , is daar dan “geen spoor meer van “?
-
- Full Member
- Contacteer:
pejati tessenderlo
Zou beste prijzen geven in belgie beweren ze.
Zou beste prijzen geven in belgie beweren ze.