Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Ik heb hier 20 keer geschreven dat Belgie een paradijs is voor spaarders en beleggers. 1 keer heb ik die qualificatie weggelaten omdat de context duidelijk die van sparen en beleggen is. En net dat citaat pik je eruitsintorama schreef: ↑25 juli 2023, 09:49Kerel.huisjetuintjefiets schreef: ↑20 juli 2023, 17:53 België is het meest fiscaal vriendelijkste land ter wereld.
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
OK, fair punt.huisjetuintjefiets schreef: ↑25 juli 2023, 10:39 Ik heb hier 20 keer geschreven dat Belgie een paradijs is voor spaarders en beleggers. 1 keer heb ik die qualificatie weggelaten omdat de context duidelijk die van sparen en beleggen is. En net dat citaat pik je eruit
Maar! Doe jij niet hetzelfde? Belgie is een belastingsHEL, al is er 1 aspect te vinden waarin Belgie geen wereldkampioen belastingsheffen is, namelijk de fiscaliteit rond beleggen. En dat pik je er dan net uit.
Overigens mogen we de belastingen op beurstransacties (aankoop EN verkoop), de roerende voorheffing van 30% etc niet vergeten. Probeer als conservatieve belegger nog maar eens de inflatie goed te maken met obligaties. Good luck. Na belastingen is je rendement negatief.
Hogere opbrengsten gaan doorgaans gepaard met hogere risico's en dat is bij Estate Guru zeker het geval.
-
- Verbannen Gebruiker
Het ging over sparen en beleggen, en meer specifiek over het feit dat bepaalde beleggingen 0 of bijna 0 worden belast in Belgie. Namelijk 0 bonds die aan of boven pari zijn uitgegeven. En meerwaarden op aandelen en aandelen ETF o.a.sintorama schreef: ↑25 juli 2023, 10:59OK, fair punt.huisjetuintjefiets schreef: ↑25 juli 2023, 10:39 Ik heb hier 20 keer geschreven dat Belgie een paradijs is voor spaarders en beleggers. 1 keer heb ik die qualificatie weggelaten omdat de context duidelijk die van sparen en beleggen is. En net dat citaat pik je eruit
Maar! Doe jij niet hetzelfde? Belgie is een belastingsHEL, al is er 1 aspect te vinden waarin Belgie geen wereldkampioen belastingsheffen is, namelijk de fiscaliteit rond beleggen. En dat pik je er dan net uit.
Dus wat doet de slimmerik? Portefeuille samenstellen van zero bonds voor vastrentend. En aandelen of aandelen-ETF. Is perfect voor 95% van de Belgen.
Maar wat zien we op spaargids: er is een voorkeur voor beleggingen waar de taksen en de belastingen hoog zijn.
En ze klagen dan over de hoogte van de belastingen op sparen en beleggen !!!!!
Mijn conclusie was (en anderen traden me bij): Belgie is momenteel een paradijs voor spaarders en beleggers. Maar daar zal ooit een einde aan komen. Ik profiteer ervan zolang het duurt. En daarna ga ik me wel aanpassen.
Maar ik ga niet klagen als ze de belastingen op sparen en beleggen hoger maken. Want ze zijn nu abnormaal laag (en die op lonen abnormaal laag). Ik ga "dank u" zeggen dat ik, en 100.000en andere slimmeriken, daar al die jaren van heb kunnen profiteren.
Waarom zijn de Belgen zo rijk, denk je. Aandelen zijn geëxplodeerd. Vastgoed ook. Belastingen op de winst: 0.
Maar je moe(s)t wel een beetje slim zijn.
-
- Full Member
- Contacteer:
En hoeveel Belgen beleggen in aandelen denk je ? Vastgoed ?huisjetuintjefiets schreef: ↑25 juli 2023, 19:39 Waarom zijn de Belgen zo rijk, denk je. Aandelen zijn geëxplodeerd. Vastgoed ook. Belastingen op de winst: 0.
Heel weinig mensen, tenzij je natuurlijk al die "fondsen" van de banken meetelt waarbij de enige die er winst op maken de banken zelf zijn.
Wat ben je er trouwens mee als "simpele" mens ermee dat de waarde van je enige, eigen huis is gestegen ? Juist niks, als je het verkoopt moet je een nieuw kopen aan dezelfde gestegen prijzen en als je het niet verkoopt dan betalen je kinderen later successie op de gestegen waarde.
Kan het hier terug on topic gaan?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Aandelen zijn absoluut ook risicovol. Maar aandelen (toch zeker een goed gediversifieerde indextracker) hebben een trackrecord die Estate Guru niet kan voorleggen. Ik stel mij ook vragen bij de liquiditeit van investeringen bij Estate Guru.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat heeft allemaal zijn gevolgen.huisjetuintjefiets schreef: ↑20 juli 2023, 17:53 Iemand die vlak voor zijn pensioen is, heeft heel zijn leven bijna 0 belastingen betaald op sparen en beleggen.
Vastgoed: is geëxplodeerd in waarde.
Aandelen: zijn geëxplodeerd in waarde.
Belastingen op meerwaarde: 0 euro.
België is het meest fiscaal vriendelijkste land ter wereld.
België heeft diepe putten in de begroting omdat ze al die jaren sinterklaas hebben gespeeld aan de inwoners.
Niet aan de werkende mens. Wel aan wie al veel geld heeft. Hoe meer geld je hebt, hoe groter het cadeau.
Vorig jaar waren de Belgen de 2e rijkste ter wereld. Nu zijn ze de rijkste ter wereld.
"Belgium has world's highest median wealth per person" volgens het Global Wealth Report van CS en UBS.
Ongeveer 7% van de volwassen Belgen hebben een vermogen van minstens 1 miljoen euro.
Mijn antwoord op die vraag zou zijn: Zijn jullie niet beschaamd om dit te vragen?
Zorg voor een eerlijke verdeling van de "lusten en de lasten".
Zorg voor een eerlijke verdeling van de "lusten en de lasten".