degiro aankoop borderel
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
degiro aankoop borderel
Weet iemand waar men de aankoop-borderel van een etf kan downloaden bij degiro?
Dank op voorhand.
Dank op voorhand.
Re: degiro aankoop borderel
Inbox, transacties, export, PDF.spaarfreakje schreef: ↑16 augustus 2023, 15:02 Weet iemand waar men de aankoop-borderel van een etf kan downloaden bij degiro?
Dank op voorhand.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: degiro aankoop borderel
Bedankt, daar kan ik wat mee puzzelen dan; bij gebrek aan aparte borderellen zoals die bij Keytrade, MeDirect en Bolero wel te downloaden zijn, als bewijs van aankoop.
Puzzelen omdat ik een lijn getransfereerd heb naar Re=Bel (op hun kosten) en er toch best de aankoopdatum van bijhoud, voor het geval een meerwaardebelasting zou ingevoerd kunnen worden na 2024...
Ik vrees echter dat het moeilijk correct te bewijzen valt.
De vroegere papieren deelbewijzen van fondsen droegen allemaal een nummer.
De nummers van wat al eerder verkocht werd, waren er dan tussen uit maar daar stond dan weer geen aankoopprijs op, denk ik.
Hoe dan ook, als ze het invoeren tijdens een dalende trend, verhoogt de latere meerwaarde kunstmatig.
Valt de invoering in een stijgende markt, dan is het omgekeerd.
Als iemand er meer denkt over te weten, post het gerust.
Ook om meerwaarden van onroerende goederen te bepalen, zullen er problemen opduiken. Wellicht nog meer dan bij financiële instrumenten, denk ik.
Puzzelen omdat ik een lijn getransfereerd heb naar Re=Bel (op hun kosten) en er toch best de aankoopdatum van bijhoud, voor het geval een meerwaardebelasting zou ingevoerd kunnen worden na 2024...

Ik vrees echter dat het moeilijk correct te bewijzen valt.
De vroegere papieren deelbewijzen van fondsen droegen allemaal een nummer.
De nummers van wat al eerder verkocht werd, waren er dan tussen uit maar daar stond dan weer geen aankoopprijs op, denk ik.
Hoe dan ook, als ze het invoeren tijdens een dalende trend, verhoogt de latere meerwaarde kunstmatig.
Valt de invoering in een stijgende markt, dan is het omgekeerd.
Als iemand er meer denkt over te weten, post het gerust.
Ook om meerwaarden van onroerende goederen te bepalen, zullen er problemen opduiken. Wellicht nog meer dan bij financiële instrumenten, denk ik.