De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Let's agree to disagree. Jij zorgt ervoor dat je geen cash hebt en ik wel. Beiden tevreden, niet?
Dan bedoel ik vooral CNDX en CSPX.
IWDA duivels??? Wat is jouw alternatief hiervoor dan?
Ik wil maar zeggen als dat type persoon zoveel geld inzet op een daling.
P. S: heeft hij vorig jaar ook nog geprobeerd tegen Tesla maar dat heeft hem enkele miljoenen gekost toen.
Laatst gewijzigd door karine op 16 augustus 2023, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Ja, maar het zou gemakkelijker zijn dat je consequent bent in wat je doet en wat je zegt .
Walk the talk, put your money where your mouth is, en zo. Anders is het zeer verwarrend. Je geeft zeer verstandige raad, maar je past hem zelf niet toe
En welke is dat dan? Ik kan zo direct geen equal weighted MSCI World tracker vinden.
30 is wel wat overdreven, technologie is 22%30% in 1 sector is te veel risico voor mij, geef mij maar 15% per sector max...
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Ik weet niet wat het probleem is met die 22% technologie.
Denk je echt dat een microsoft, Amazon, alphabet zo overgewaardeerd zijn?
Ik zie deze de volgende jaren enkel maar groeien en onmisbaar worden.
Ook wel benieuwd naar jouw alternatief.
Denk je echt dat een microsoft, Amazon, alphabet zo overgewaardeerd zijn?
Ik zie deze de volgende jaren enkel maar groeien en onmisbaar worden.
Ook wel benieuwd naar jouw alternatief.
Deze index:
https://www.msci.com/documents/10199/f7 ... 8929255210
Kijk eens naar die prachtige sectorverdeling
En ook heel intuitief, voor mij
De bijhorende ETF is geloof ik IWSZ , maar ben het nog aan het bekijken, ook redelijke TER van 0,3% (los van dat MSCI sowieso heel duur is...)
https://www.msci.com/documents/10199/f7 ... 8929255210
Kijk eens naar die prachtige sectorverdeling
En ook heel intuitief, voor mij
De bijhorende ETF is geloof ik IWSZ , maar ben het nog aan het bekijken, ook redelijke TER van 0,3% (los van dat MSCI sowieso heel duur is...)
IWSZ volgt wel een andere index, nl. MSCI World Mid Cap Equal Weighted Index.
TER is inderdaad vrij hoog.
TER is inderdaad vrij hoog.
Ik weet het niet, dat is mij niet helemaal duidelijk eigenlijk...
Volgens mij is dat eigenlijk dezelfde index, als je de beschrijving ervan leest.
Maar ik heb het ook maar in de rapte bekeken
Het document dat je bekijkt is een samenvatting. De samenvatting is niet correct.
De MSCI world equal weight heeft 1500 aandelen (large en midcap)
De MSCI mid cap equal weight heeft zo'n 850 aandelen (mid cap).
Meer info: https://www.msci.com/index-methodology
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ken je de equal weight variant ETF?
Ik zocht er al ff naar, maar kan hem niet vinden, en het lijkt me vreemd mocht hij niet bestaan.
Ik zocht er al ff naar, maar kan hem niet vinden, en het lijkt me vreemd mocht hij niet bestaan.
Op JustETF en ExtraETF vind ik geen enkele voor de MSCI World Equal Weighted. Voor de S&P500, Nasdaq-100 en Stoxx Europe 600 wel.
Raar dat er nog niemand op die kar gesprongen is. Anderzijds zijn er wel meerdere gaten in de UCITS markt.
Raar dat er nog niemand op die kar gesprongen is. Anderzijds zijn er wel meerdere gaten in de UCITS markt.
Ergens misschien wel logisch, als je die kleine posities moet beginnen herbalanceren, kan dat wel eens lastig zijn voor de kosten.
Maar zonde om die index dan te hebben, die m.i. echt wel waardevol is
Daarmee dat ze waarschijnlijk verwijzen naar IWSZ, omdat het het dichtste in de buurt komt.
Maar zonde om die index dan te hebben, die m.i. echt wel waardevol is
Daarmee dat ze waarschijnlijk verwijzen naar IWSZ, omdat het het dichtste in de buurt komt.
Mis de beste dagen niet!
Ook blijkt dat herstel van de aandelenmarkt vaak onregelmatig en onvoorspelbaar is. JPMorgan Asset Management heeft berekend dat als je 10.000 dollar had geïnvesteerd in de S&P500 van 2002 tot 2022, je vermogen zou zijn aangegroeid tot 64.844 dollar. Maar als je aan de zijlijn had gestaan tijdens de 10 beste dagen van de index in die periode, dan had je nu niet meer dan 29.708 dollar.
Meer dan de helft van de vermogensaanwas ging verloren in slechts 10 dagen. En het ziet er nog minder gunstig uit naarmate je meer van de beste dagen van de markt mist.
Ook blijkt dat herstel van de aandelenmarkt vaak onregelmatig en onvoorspelbaar is. JPMorgan Asset Management heeft berekend dat als je 10.000 dollar had geïnvesteerd in de S&P500 van 2002 tot 2022, je vermogen zou zijn aangegroeid tot 64.844 dollar. Maar als je aan de zijlijn had gestaan tijdens de 10 beste dagen van de index in die periode, dan had je nu niet meer dan 29.708 dollar.
Meer dan de helft van de vermogensaanwas ging verloren in slechts 10 dagen. En het ziet er nog minder gunstig uit naarmate je meer van de beste dagen van de markt mist.
Laatst gewijzigd door karine op 18 augustus 2023, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ken JPGL. Hoewel die equal weighted is zou ik die toch niet direct als een MSCI World equal weighted zien. Om erin te investeren moet je achter het idee van de value, quality en momentum factoren staan. Bij een MSCI World versie zou dat niet het geval zijn. Bijkomend zijn er nog vraagtekens over de interne kosten van het fonds... die zouden substantieel hoger kunnen uitvallen dan de TER laat vermoeden.vidar schreef: ↑17 augustus 2023, 20:04 JPGL wordt dikwijls naar voor geschoven door factor-nerds (volgt een specifieke index).