Reden Beëindiging Brandverzekering - Is dit gebruikelijk?
Re: Reden Beëindiging Brandverzekering - Is dit gebruikelijk?
Misschien even niet volledig on topic, maar als er een schade-expert langskomt om een vaststelling te doen, dan werkt deze in opdracht voor de verzekeringsmaatschappij. Moet deze niet onafhankelijk, onpartijdig zijn?
Ga je niet akkoord met de schadevergoeding die de verzekeraar voorstelt op basis van het deskundigenonderzoek dat hij door zijn expert heeft laten uitvoeren, dan kun je je eigen expert aanwijzen die dan een tegensprekelijke expertise zal uitvoeren met de expert van je verzekeraar. Verzekeraars nemen de erelonen van de expert van de verzekerde ten laste volgens een barema dat in de overeenkomst vermeld staat.
Komen beide experten (de jouwe en die van de verzekeraar) nog steeds niet tot een akkoord, dan wijzen ze een derde expert aan om de knoop door te hakken. De erelonen van deze laatste zijn meestal ten laste van de partij (jij of je verzekeraar) die uiteindelijk niet in het gelijk wordt gesteld.
Komen beide experten (de jouwe en die van de verzekeraar) nog steeds niet tot een akkoord, dan wijzen ze een derde expert aan om de knoop door te hakken. De erelonen van deze laatste zijn meestal ten laste van de partij (jij of je verzekeraar) die uiteindelijk niet in het gelijk wordt gesteld.
Ik vlieg buiten, waarom fraude ?
Gaat topic opener ons wijselijk niet vertellen.
De tips om op te lichten zijn ook al aan bod gekomen.
Blijkbaar nieuwe hobby verzekering oplichten.
Want ik mag toch zoveel betalen aan mijn verzekering.
En eens een brandmerk veel succes.
Welke tips? Ik heb ze gemist denk ik?Madame schreef: ↑17 augustus 2023, 19:55 Ik vlieg buiten, waarom fraude ?
Ik hoor soms verhalen van anderen die zelfs televisietoestellen of andere elektronische toestellen aangeven bij hun verzekering (zogezegd wegens kortsluiting) en die dan ook nog vergoed krijgen ...
TV kan perfect, door blikseminslag bvb. Ook de glasplaat van een inductievuur is een gekend verhaal: pot uit de handen laten vallen > glas kapot > verzekering! Als je zit met vrijstellingen van 750€ dan heb je niet veel aan de verzekering.
Moeilijk he te lezen wat een ander post.
Hoezo fraude? Kortsluiting, blikseminslag en glasschade is vaak in de polis opgenomen hoor. Geen dingen verzinnen die er niet staan he, moet je niet arrogant voor doen. Het "zogezegde" verzin je er zelf bij.
Gekend verhaal ook een verzinsel van mij?
TV kan perfect, door blikseminslag bvb. Ook de glasplaat van een inductievuur is een gekend verhaal: pot uit de handen laten vallen > glas kapot > verzekering! Als je zit met vrijstellingen van 750€ dan heb je niet veel aan de verzekering.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Eigenlijk dienen verzekeringen voor gevallen die weinig voorkomen maar veel kosten wanneer het zich voordoet.
De beste verzekering is er één die je nooit nodig hebt.
De beste verzekering is er één die je nooit nodig hebt.
Is de bezem door dit topic geweest?
Niet dat er cruciale info verdwenen is, maar een woordje uitleg mag toch, niet?
Niet dat er cruciale info verdwenen is, maar een woordje uitleg mag toch, niet?
Sorry maar ik snap het echt niet.Madame schreef: ↑17 augustus 2023, 19:55 Ik vlieg buiten, waarom fraude ?
Kan je misschien eens duidelijk, in goed Nederlands en met volzinnen uitleggen wat je precies bedoelt?
Platin/Burgundy/Madame staat nu niet direct bekend voor duidelijke bewoordingen.
Dat is net de reden waarom die direct identificeerbaar is onder al die aliassen.
Dat is net de reden waarom die direct identificeerbaar is onder al die aliassen.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Waarom zou het absoluut noodzakelijk zijn om een reactie in "goed Nederlands" te schrijven? Zolang duidelijk is wat er bedoeld wordt is er volgens mij geen probleem.
Het is niet aan iedereen gegeven om zich in correct Nederlands te kunnen uitdrukken en zeker niet om dit schriftelijk te kunnen. Eén voorbeeld is een anderstalige die zich de moeite doet om in onze taal te communiceren; dit onder tal van andere mogelijkheden die verder geen invloed zouden mogen hebben op de beoordeling van iemands kennis ter zake.
Je moet het niet te ver gaan zoeken. Platin schrijft gewoon zoals hij praat en denkt. Als hij wat meer moeite zou doen, kan ook hij leesbare zinnen schrijven. Maar we gaan off-topic.
Je hebt gelijk, vervang “goed Nederlands” door “verstaanbaar Nederlands” .PaperbackWriter schreef: ↑19 augustus 2023, 20:43Waarom zou het absoluut noodzakelijk zijn om een reactie in "goed Nederlands" te schrijven? Zolang duidelijk is wat er bedoeld wordt is er volgens mij geen probleem.
Het is niet aan iedereen gegeven om zich in correct Nederlands te kunnen uitdrukken en zeker niet om dit schriftelijk te kunnen. Eén voorbeeld is een anderstalige die zich de moeite doet om in onze taal te communiceren; dit onder tal van andere mogelijkheden die verder geen invloed zouden mogen hebben op de beoordeling van iemands kennis ter zake.
… maar ik versta nog steeds niet wat Madame Platin allemaal bedoelt met haar/zijn bericht.
Madame schreef: ↑17 augustus 2023, 19:55 Ik vlieg buiten, waarom fraude ?