nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Griekenland doet het voor het ogenblik beter dan Italië. En dat zie je ook dat de intrestvoet van de staatsschuld want dit is lager voor Griekse overheidsschuld dan voor Italiaanse overheidsschuld. En de rente voor Belgische staatsschuld is nog veel lager dan voor de Griekse overheidsschuld. We moeten dus echt niet direct verwachten dat ons land direct in de problemen gaat komen. Wat binnen 5 jaar zal gebeuren, dat is niet te voorspellen. Dat zullen we al een nieuwe regering hebben.Sammy2 schreef: ↑20 augustus 2023, 12:42Nog een beetje en wij staan bij Griekenland... niet meer te bespeuren op de grafiek! Doe zo verder, politici!vortex schreef: ↑20 augustus 2023, 12:25
Inderdaad, gewoon doorschuiven naar de volgende legislatuur.
Correct; en de nieuwe regering gaat deze "uitdaging" dan sito presto aanpakken.Tissik9 schreef: ↑20 augustus 2023, 18:38Griekenland doet het voor het ogenblik beter dan Italië. En dat zie je ook dat de intrestvoet van de staatsschuld want dit is lager voor Griekse overheidsschuld dan voor Italiaanse overheidsschuld. En de rente voor Belgische staatsschuld is nog veel lager dan voor de Griekse overheidsschuld. We moeten dus echt niet direct verwachten dat ons land direct in de problemen gaat komen. Wat binnen 5 jaar zal gebeuren, dat is niet te voorspellen. Dat zullen we al een nieuwe regering hebben.
-
- Verbannen Gebruiker
Jammer. Als de Belgische rentes hoger waren, zouden de Belgen hun 1e plaats als rijkste volk ter wereld nog kunnen versterken
huisjetuintjefiets schreef: ↑16 augustus 2023, 08:54 Vorig jaar waren de Belgen de 2e rijkste ter wereld. Nu zijn ze de rijkste ter wereld.
"Belgium has world's highest median wealth per person" volgens het Global Wealth Report van CS en UBS.
Ongeveer 7% van de volwassen Belgen hebben een vermogen van minstens 1 miljoen euro.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het ding is de staat heeft niet veel geld maar de Belgen zelf wel. Dus waar gaat de volgende regering hun geld gaan zoeken?
-
- Verbannen Gebruiker
Toch niet bij de rijke Belgen. Wel bij de middenklasseTimoootjex schreef: ↑20 augustus 2023, 19:35 Het ding is de staat heeft niet veel geld maar de Belgen zelf wel. Dus waar gaat de volgende regering hun geld gaan zoeken?
De middenklasse moet maar beter hun best doen. Ze laten meer dan 300 miljard op spaarboekjes staan die niets opbrengen. Zo geraak je niet vooruit natuurlijk KBC wel: ze krijgen elk jaar op die manier 1 miljard extra winst in de schoot geworpen. De grootbanken samen 5 miljard extra winst per jaar.
Voor mij niet gelaten. Iedereen doet met zijn eigen geld wat hij wil.
En toch zijn de Belgen de rijkste ter wereld. Je vraagt je af hoe ze het gedaan hebben
huisjetuintjefiets schreef: ↑20 augustus 2023, 19:51En toch zijn de Belgen de rijkste ter wereld. Je vraagt je af hoe ze het gedaan hebbenTimoootjex schreef: ↑20 augustus 2023, 19:35 Het ding is de staat heeft niet veel geld maar de Belgen zelf wel. Dus waar gaat de volgende regering hun geld gaan zoeken?
"De Belgen zijn de rijkste ter wereld"? Statistieken kan je in alle richtingen interpreteren. Wandel eens door de steden, dorpen, gemeenten; veel rijkdom zie ik daar niet.
-
- Verbannen Gebruiker
Graag jouw interpretatie van het volgende:Sammy2 schreef: ↑20 augustus 2023, 20:35huisjetuintjefiets schreef: ↑20 augustus 2023, 19:51
En toch zijn de Belgen de rijkste ter wereld. Je vraagt je af hoe ze het gedaan hebben
"De Belgen zijn de rijkste ter wereld"? Statistieken kan je in alle richtingen interpreteren. Wandel eens door de steden, dorpen, gemeenten; veel rijkdom zie ik daar niet.
huisjetuintjefiets schreef: ↑16 augustus 2023, 08:54 Vorig jaar waren de Belgen de 2e rijkste ter wereld. Nu zijn ze de rijkste ter wereld.
"Belgium has world's highest median wealth per person" volgens het Global Wealth Report van CS en UBS.
Ongeveer 7% van de volwassen Belgen hebben een vermogen van minstens 1 miljoen euro.
Exact; statistieken. 7% beschikt over een vermogen van meer dan 1miljoen. En de rest vegeteert op leefloon. Zo lees ik dat.huisjetuintjefiets schreef: ↑20 augustus 2023, 20:41Graag jouw interpretatie van het volgende:
Ken je het begrip "mediaan"?
-
- Verbannen Gebruiker
Verstandige mensen mogen dit zeggen; jij niet.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je gaat wandelen misschien niet maar neem eens je fiets (daarmee leg je langere afstanden af en kom je al eens buiten de stadsrand) en je ziet toch heel wat huizen met behoorlijk wat bakstenen in verwerkt ... en heel vaak zie ik daar relatief jonge mensen in wonen.
Maar je hoort me zeker niet ontkennen dat er heel wat miserie is.
Het ergste is dat er een generatie van "working poor" aankomt, m.a.w. fulltime gaan werken en niet rond komen met datgene wat je krijgt voor je arbeid. Ik vrees een beetje dat mijn generatie de laatsten zullen zijn die hun kinderen nog een duwtje in de rug zullen kunnen geven, zij zullen die reserve niet meer hebben om hun kinderen te ondersteunen.
Ik snap niet hoe mensen erin slagen om niet rond te komen...
Ik kan niet bedenken waar ik mijn geld nu weer aan moet uitgeven
Met een beetje een ok loon kom je ruim toe in Belgie...
Je hebt wel niet elke maand de nieuwste iPhone, dat klopt (en ik denk dat dat het grootste probleem is van de arme mensen in dit land)
Vroeger deden we alles met een normale GSM, en zelfs zonder als je nog ouder bent.
Dat werkte ook perfect
Ik zie in Parijs ook mensen(een koppel, denk ik) die in een tentje wonen onder een brug aan Porte de Versailles, en dan spelen ze de ganse dag op hun nieuwe Iphone.
In their defence: een appartement in Parijs kost letterlijk meer dan een miljoen
Laatst nog was ik met een collega erover aan het spreken op de Thalys, en hij wist niet hoeveel hij verdiende (net als ikzelf)
Om de simpele reden: we krijgen het geld geen enkele maand op, dus waarom zouden we dat in godsnaam moeten weten?
Ik kan niet bedenken waar ik mijn geld nu weer aan moet uitgeven
Met een beetje een ok loon kom je ruim toe in Belgie...
Je hebt wel niet elke maand de nieuwste iPhone, dat klopt (en ik denk dat dat het grootste probleem is van de arme mensen in dit land)
Vroeger deden we alles met een normale GSM, en zelfs zonder als je nog ouder bent.
Dat werkte ook perfect
Ik zie in Parijs ook mensen(een koppel, denk ik) die in een tentje wonen onder een brug aan Porte de Versailles, en dan spelen ze de ganse dag op hun nieuwe Iphone.
In their defence: een appartement in Parijs kost letterlijk meer dan een miljoen
Laatst nog was ik met een collega erover aan het spreken op de Thalys, en hij wist niet hoeveel hij verdiende (net als ikzelf)
Om de simpele reden: we krijgen het geld geen enkele maand op, dus waarom zouden we dat in godsnaam moeten weten?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Weet niet hoor maar dit lijkt me niet allemaal mensen te zijn die elke maand een nieuwe iphone willenOngeveer één op drie houdt na het betalen van de huur niet genoeg over om fatsoenlijk te leven, bij mensen uit de laagste inkomenscategorieën gaat het om maar liefst meer dan negen op de tien
Ik heb er ook moeite mee om meer dan 1100 euro per maand uit te geven. Ik heb alles wat ik nodig heb , een auto en 4 fietsen , een eigen woning en zou niet weten wat nog te kopen. Ik voorzie dit jaar 13.250 euro uit te geven.
-
- Full Member
- Contacteer:
"Onze" generatie misschien nog, wij hebben reserves kunnen opbouwen.
De generatie van mijn kinderen niet, ik zie het in de praktijk.
Een huis kopen : onmogelijk, dus dan maar naar de huurmarkt waar er al een groot deel van hun loon naar toe gaat en daarnaast alle vaste kosten (energie, vervoer, voedsel, ...) en na die maand schiet er niet veel meer over.
Aan een tempo van een paar honderd euro overschot per maand bouw je geen kapitaal op hoor en zo blijf je in een vicieuze cirkel ronddraaien.
En nee, geen luxueus leventje met iedere maand een nieuwe iPhone.
Brembos : ik leef een gelijkaardig leventje als jij, geen nodeloze luxe, zelfs krenterig, ik koop niks wat ik niet nodig heb, enzovoorts ... maar laat me nu opnieuw starten met dezelfde levenswijze maar in deze tijd dan ga ik niet dezelfde reserve meer opgebouwd krijgen dan wat ik nu heb. En jij ook niet.