groepsverzekering later uitbetaald!
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: groepsverzekering later uitbetaald!
Kan je dit bij elke werkgever zelf vragen dat ze meer storten in zo een groepsverzekering?
nee, dat wordt per groep vastgelegdboonpwnz schreef:Kan je dit bij elke werkgever zelf vragen dat ze meer storten in zo een groepsverzekering?
4% of meer is goed en in de wetenschap dat die 4% volledig door de werkgever wordt gesponsord. Want sommigen geven wel 5% maar dan moet je bijvoorbeeld zelf 2,5% bekostigen.
Waarom stel je die vraag als je dat toch niet zelf kunt kiezen?
Ik vind het eerlijk gezegd raar dat er niet meer gekeken wordt naar groepsverzekeringen en andere verzekeringen indien van werk veranderd wordt. Een goeie groepsverzekering levert al gauw 300-400k euro op … maar voor de meesten speelt dit blijkbaar weinig mee in hun keuze van werkgever.
Als de nieuwe werkgever evenveel stort per jaar, dan maakt het toch geen verschil?NS2SN schreef: ↑23 oktober 2019, 16:25 Ik vind het eerlijk gezegd raar dat er niet meer gekeken wordt naar groepsverzekeringen en andere verzekeringen indien van werk veranderd wordt. Een goeie groepsverzekering levert al gauw 300-400k euro op … maar voor de meesten speelt dit blijkbaar weinig mee in hun keuze van werkgever.
Het oude plan laat je gewoon staan of transfereer je zoals je verkiest.
Sommige werkgevers geven je de keuze. Meer loon of meer in het groepspensioen laten storten. Bij sommige kan je (een deel van) je bonus in een groepsverzekering laten storten (vooral voor kader).
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Hangt er vanaf welk type groepsverzekering je hebt. Als je een te bereiken doel hebt dan is veranderen naar een werkgever met een groepsverzekering "vaste lasten" vaak een financieel verlies.
Een te bereiken doel bestaat niet meer, behalve de lopende plannen, waar nog zeer weinig mensen inzitten. Maar dan heb je al een oudere leeftijd, op een paar jaar van je pensioen, en niet echt geneigd om te veranderen, omdat dat meestal gepaard gaat met korte werkweken, heel veel verlof, heel veel andere voordelen, en jobzekerheid en zo.
Ben 31 maar bon
heeft iemand het artikel van vandaag in de Tijd (deel Netto) rond groepsverzekering aub
gaat blijkbaar rond 'teveel laten storten in groepsverzekering kan nadelig zijn'
gaat blijkbaar rond 'teveel laten storten in groepsverzekering kan nadelig zijn'
@fwybo: heb je een linkje?