nieuwe federale regering
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Ik vind dat een loon van 2800 bruto niet echt laag is eerlijk gezegd.
Maar blijkbaar is het voor velen hier normaal dat je meer dan 3000 euro bruto makkelijk kan verdienen...
Terwijl ik wel met een handicap zit die mij beperkt in wat ik doe en hoe ik zaken aanpak.
Ik vind dan ook dat als ik nu een huis koop ik heel beperkt ben. Ik kan moeilijk leven van een 1000 euro per maand(na lening) als ik van die 1000 euro eten moet kopen, onderhoud van appartement, sparen en dergelijke. En dan nog zonder een auto.
Maar blijkbaar is het voor velen hier normaal dat je meer dan 3000 euro bruto makkelijk kan verdienen...
Terwijl ik wel met een handicap zit die mij beperkt in wat ik doe en hoe ik zaken aanpak.
Ik vind dan ook dat als ik nu een huis koop ik heel beperkt ben. Ik kan moeilijk leven van een 1000 euro per maand(na lening) als ik van die 1000 euro eten moet kopen, onderhoud van appartement, sparen en dergelijke. En dan nog zonder een auto.
-
- Full Member
- Contacteer:
Alléé, beste beterweters leg me eens uit hoe een gemiddelde 22-jarige pas afgestudeerde met een klein startkapitaal en met een startersloon het moet maken in jullie wereld ? Woning ? Auto ? Energieverbruik ? Dagelijkse boodschappen ? Vaste kosten ?
(en kom niet af met zever als zoek een andere job, de grote loonverschillen zitten er niet in het begin van een carrière)
Vanuit een geprivilegeerde context is het makkelijk praten, je zal maar uit een eenoudergezin komen, geen "connecties" hebben, geen startkapitaal, enzovoorts ... maar het probleem wordt makkelijk opgelost, het ligt aan die iPhone en die tickets voor Tomorrowland ... hoe meer cliché kan je zijn.
(en kom niet af met zever als zoek een andere job, de grote loonverschillen zitten er niet in het begin van een carrière)
Vanuit een geprivilegeerde context is het makkelijk praten, je zal maar uit een eenoudergezin komen, geen "connecties" hebben, geen startkapitaal, enzovoorts ... maar het probleem wordt makkelijk opgelost, het ligt aan die iPhone en die tickets voor Tomorrowland ... hoe meer cliché kan je zijn.
-
- Verbannen Gebruiker
-
- Verbannen Gebruiker
7% van de volwassen Belgen, hebben individueel meer dan 1 miljoen euro. Allemaal geprivilegieerd?
Maar aangezien je zelf geen idee hebt hoe je vraag beantwoord moet worden: je bent niet uit het goede hout gesneden en rijk zal je nooit worden.
Zelfs niet als iemand je vertelt hoe je het moet aanpakken. Zeker niet als iemand anders het je moet vertellen
Het excuus van "niemand heeft me ooit verteld hoe ik hogerop kan geraken" is echt wel een heel flauw excuus.
Je kunt altijd hiermee eens proberen:
Je kunt ook tuinman worden (*). Mijn tuinman factureert 55€ + BTW. Zijn uren beginnen te lopen van zodra hij thuis vertrekt. Zijn 3 hulpen kosten me ook 55€ + BTW, behalve de jobstudent die me 40€ + BTW kost. Ze kosten hem zelf nog geen 20€.
Al het materiaal wordt aangerekend: auto, tuinmaterialen (2 weken zijn haagschaar gebruiken en ze is afbetaald), ...
(*) maar misschien is je IQ te hoog
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 21 augustus 2023, 12:28, 8 keer totaal gewijzigd.
Simpel: bij je ouders blijven wonen enkele jaren, die woning heb je dus al geen last van, vaste kosten, energieverbruik en dagelijkse boodschappen valt ook wel allemaal mee.Abatoetnie schreef: ↑21 augustus 2023, 12:05 Alléé, beste beterweters leg me eens uit hoe een gemiddelde 22-jarige pas afgestudeerde met een klein startkapitaal en met een startersloon het moet maken in jullie wereld ? Woning ? Auto ? Energieverbruik ? Dagelijkse boodschappen ? Vaste kosten ?
En auto, tegenwoordig krijg je altijd bedrijfswagen met tankkaart, maar zelfs dan, hebben ze bij de overheid geinvesteerd in iets genaamd bus en trein.
Maar als je natuurlijk op je 22ste je eigen penthouse wil...
Ik geef toe, dat was me ook niet gelukt
-
- Hero Member
- Contacteer:
Simpel bij je ouders wonen???
Dat is toch echt pure nonsens. Alsof je die keus hebt
Sommige zijn hier toch echt wereldvreemd.
Ik heb moeten soort van verhuizen op men 21.
Dat is toch echt pure nonsens. Alsof je die keus hebt
Sommige zijn hier toch echt wereldvreemd.
Ik heb moeten soort van verhuizen op men 21.
De meeste jonge mensen hebben de keuze tussen bij hun ouders blijven wonen of alleen gaan wonen dacht ik, tenzij ze door hun ouders buitengebonjourd worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik had geen keuze nadien bekeken. Paar maanden na men verhuis ging thuis wonen toch niet meer lukken. Mijn stiefpa werd toen ernstig ziek en mijn moeder was toen blij dat ik op men eigen was.
Dus soms heb je gewoon geen keus.
Dus soms heb je gewoon geen keus.
Bij de bewering "er bestaan geen zwarte schapen" volstaat 1 voorbeeld om de stellig onderuit te halen.huisjetuintjefiets schreef: ↑21 augustus 2023, 12:09 1 voorbeeld, ook al is het het jouwe, is totaal irrelevant om een algemene discussie te houden
Maar we zijn blij dat je het zeer goed hebt
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
Dit is op deze discussie niet van toepassing. Als jij de enige Belg was die het financieel goed heeft, dan voegde jouw persoonlijk geval waarde toe aan de discussie. Nu is het totaal irrelevant voor de algemene duscussie.Gudrun schreef: ↑21 augustus 2023, 12:48Bij de bewering "er bestaan geen zwarte schapen" volstaat 1 voorbeeld om de stellig onderuit te halen.huisjetuintjefiets schreef: ↑21 augustus 2023, 12:09 1 voorbeeld, ook al is het het jouwe, is totaal irrelevant om een algemene discussie te houden
Maar we zijn blij dat je het zeer goed hebt
Maar we blijven blij dat je het goed stelt
Mijn stelling is dat ZOWEL mensen die het goed hebben dat teveel toeschrijven aan hun eigen inzet, EN dat wanneer er problemen zijn dat teveel wordt toegeschreven aan externe factoren. Beide beweringen kunnen tegelijkertijd waar zijn.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
In elk bericht kom je af met iets totaal nieuws (maar steeds totaal irrelevant in de discussie die wij voeren). Moeilijk discussiëren op die manier.
Mijn schoonbroer heeft niet gestudeerd. Hij is zelfstandig schilder/plakker. Hij komt uit een gebroken gezin en is grotendeels opgevoed door zijn tante. IQ heb ik geen idee van maar hij is geen Einsteinhuisjetuintjefiets schreef: ↑21 augustus 2023, 12:137% van de volwassen Belgen, hebben individueel meer dan 1 miljoen euro. Allemaal geprivilegieerd?
Maar aangezien je zelf geen idee hebt hoe je vraag beantwoord moet worden: je bent niet uit het goede hout gesneden en rijk zal je nooit worden.
Zelfs niet als iemand je vertelt hoe je het moet aanpakken. Zeker niet als iemand anders het je moet vertellen
Het excuus van "niemand heeft me ooit verteld hoe ik hogerop kan geraken" is echt wel een heel flauw excuus.
Je kunt altijd hiermee eens proberen:
Je kunt ook tuinman worden (*). Mijn tuinman factureert 55€ + BTW. Zijn uren beginnen te lopen van zodra hij thuis vertrekt. Zijn 3 hulpen kosten me ook 55€ + BTW, behalve de jobstudent die me 40€ + BTW kost. Ze kosten hem zelf nog geen 20€.
Al het materiaal wordt aangerekend: auto, tuinmaterialen (2 weken zijn haagschaar gebruiken en ze is afbetaald), ...
(*) maar misschien is je IQ te hoog
Wat hij wel doet is hard werken, in zichzelf geloven en zelf zijn kansen grijpen.
Hij heeft ondertussen 2 huizen, een mobilhome van 100.000 euro, een dikke Audi en twee bestelwagens.
De excuses die Aba en anderen aanhalen zijn inderdaad flauwekul.
Velen zijn er precies van overtuigd dat de gebraden kippen wel vanzelf in hun mond zullen vliegen en als dat dan niet gebeurd gaan ze allerlei excuses zoeken om toch maar niet in de spiegel te hoeven kijken.
Wat heb je nu aan 2 huizen ? Je kan maar in 1 wonen.
Eentje verhuren natuurlijk
Of eventueel om later goedkoop te verkopen aan je kind zodat die niet op een forum moet gaan klagen dat die niet rondkomt
Of als buitenverblijf, als je dat niet wil doen.
Of eventueel om later goedkoop te verkopen aan je kind zodat die niet op een forum moet gaan klagen dat die niet rondkomt
Of als buitenverblijf, als je dat niet wil doen.