Fysiek goud aankopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek goud aankopen
"Het is een metaal, geen leven, geen activiteit, doet niks, garandeert niks."Owlus schreef: ↑26 september 2020, 21:28Wat is er "zeker", welke "garantie" geeft goud?
Het is een metaal, geen leven, geen activiteit, doet niks, garandeert niks.
Enkel bestaande bezitters, en wannabe bezitters, zijn de "agents" met invloed, en die hebben niet als doel een positie van een ander te verbeteren, wel die van zichzelf.
Je laatste zin, je actie, is de enige bepalende factor, en is daarmee tegenstrijdig met je eerste.
Het zou helemaal te gek zijn dat 1 ons groeit naar 2 ons, toch is er groei, de waarde!, en met deze groei koop ik mijn patatten.
"Je laatste zin, je actie, is de enige bepalende factor, en is daarmee tegenstrijdig met je eerste."
Deze verzekering heeft goed gewerkt, ik heb de uitkering ontvangen.
Dat is niet waar he.rudallen schreef: ↑28 september 2020, 09:31"Het is een metaal, geen leven, geen activiteit, doet niks, garandeert niks."Owlus schreef: ↑26 september 2020, 21:28
Wat is er "zeker", welke "garantie" geeft goud?
Het is een metaal, geen leven, geen activiteit, doet niks, garandeert niks.
Enkel bestaande bezitters, en wannabe bezitters, zijn de "agents" met invloed, en die hebben niet als doel een positie van een ander te verbeteren, wel die van zichzelf.
Je laatste zin, je actie, is de enige bepalende factor, en is daarmee tegenstrijdig met je eerste.
Het zou helemaal te gek zijn dat 1 ons groeit naar 2 ons, toch is er groei, de waarde!, en met deze groei koop ik mijn patatten.
"Je laatste zin, je actie, is de enige bepalende factor, en is daarmee tegenstrijdig met je eerste."
Deze verzekering heeft goed gewerkt, ik heb de uitkering ontvangen.
Als je 2000 euro betaalt voor een troy ounce goud, en die 2000 euro kochten je toen 4 ton patatten.
* prijs goud blijft *
* prijs patatten verdubbelt *
Kun je 2 ipv 4 ton patatten kopen.
Zie, er is een verschil tussen "rekenkundige waarde" en "ECONOMISCHE waarde".
DIE berekening moet je maken. Koopkracht telt.
Geld en ook goud was / is maar een tussenstap naar wat je echt wilde / wil.
Daarom dat ik stelde: het is niet het metaal dat bepalend is, maar je koop/verkoop gedrag.
Iets dat geldt voor ALLES dat gebruikt wordt in de monetaire rol opslag van waarde.
Goud is maar 1 van de vele voorbeelden.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
Goudstaven gevonden in Brusselse riolen
In een riool in het centrum van Brussel heeft een schoonmaakploeg dinsdagochtend twee goudstaven gevonden. Dat meldt de Brusselse politie.
In een riool in het centrum van Brussel heeft een schoonmaakploeg dinsdagochtend twee goudstaven gevonden. Dat meldt de Brusselse politie.
vinden is goedkoper dan aankopen .
Maar zo veel geluk heb ik nooit
Maar zo veel geluk heb ik nooit
Als men een gouden munt wil aankopen, welke koop je dan het best?
Philharmoniker, Kangaroo, American Eagle, Britannia, Maple Leaf, Krugerrand, Lunar of ……
Ik bedoel, maakt het een verschil naar latere waarde bij verkoop, want aankoop prijs verschilt niet erg veel?
Of zal de waarde bij verkoop ongeveer bij alle munten gelijk zijn, maar zijn er munten die je gemakkelijker zal kunnen verkopen omdat ze populairder zijn?
Philharmoniker, Kangaroo, American Eagle, Britannia, Maple Leaf, Krugerrand, Lunar of ……
Ik bedoel, maakt het een verschil naar latere waarde bij verkoop, want aankoop prijs verschilt niet erg veel?
Of zal de waarde bij verkoop ongeveer bij alle munten gelijk zijn, maar zijn er munten die je gemakkelijker zal kunnen verkopen omdat ze populairder zijn?
Krugerrand en Maple Leaf zijn de populairste. En de kleine Louis, Vrenelis en Napoleonnekes. Mix it up!
Kijken naar het verschil tussen aankoopprijs en verkoopprijs.
Semi-numismatische munten aan materiaalprijs proberen te kopen en
de ene handelaar is al minder duur dan de andere.
eventueel lingotin met serienummer kopen.
Semi-numismatische munten aan materiaalprijs proberen te kopen en
de ene handelaar is al minder duur dan de andere.
eventueel lingotin met serienummer kopen.
Als men een goudstaaf van bv 100g wil aankopen, welke koop je dan het best?
Metalor, Valcambi, Umicore, ...?
De prijs zijn lichtjes verschillend, voor een analoog product.
Metalor, Valcambi, Umicore, ...?
De prijs zijn lichtjes verschillend, voor een analoog product.
Tenzij je persé een staaf wil, zou je misschien beter voor napoleons of krugerrands gaan, op argentor is de premie vrij laag momenteel, gelijkaardig met een staafje. Als je puur goud wil, kan je daar ook oude maples kopen aan een lage premie.
-
- Full Member
- Contacteer:
Argentor: 1809,72€
The House: 1804€
Gold4Ex: 1805,5€
De spread op staven ligt ietsje hoger dan op munten. Maar echt veel scheelt het niet.
-
- Newbie
- Contacteer:
Beste lezer, ik ben opzoek naar goud inkoop. mijn budget is tot 70.000,- ik hoor het graag terug van jullie.
Je kunt veilig alles van 1kg, 500 gr., 250 gr. en 100 gr. kopen van b.v. Umicore kopen.
Munten of staafjes met een lager gewicht zou ik niet doen, dan betaal je meer provisie.
kijk even op:
"Antwerpen Goudbank goud kopen" en "Antwerpen Goudbank goud verkopen."
Ververst iedere seconde en de prijzen zijn incl. het % provisie dat er achter staat.
Umicore is zelf met zijn goudstaven duurder dan Antwerpen goudbank. Vgl. maar eens op hun sites.
Munten of staafjes met een lager gewicht zou ik niet doen, dan betaal je meer provisie.
kijk even op:
"Antwerpen Goudbank goud kopen" en "Antwerpen Goudbank goud verkopen."
Ververst iedere seconde en de prijzen zijn incl. het % provisie dat er achter staat.
Umicore is zelf met zijn goudstaven duurder dan Antwerpen goudbank. Vgl. maar eens op hun sites.