Termijnrekening bij Deutsche Bank
TIP
Re: Termijnrekening bij Deutsche Bank
Als het over een deposito (hier concreet termijnrekening)-tot max. 100.000,00 Euro- gaat zou ik mij totaal geen zorgen maken bij DB. Als je de duitse bescherming (tot 100.000,00 Euro) al niet vertrouwt, ja wat moet je dan nog doen...
-
- Hero Member
- Contacteer:
En toch moet een belletje gaan rinkelen, vermits ze die goede intresten pas geven vanaf 100 000 en bvb niet vanaf 95 000.
Uw kapitaal is wel beschermd maar de intrest niet, die kan in noodgeval door DB via een bail-in teruggeschroefd worden.
Ze geven die intrest dus enkel als zij het redden
Uw kapitaal is wel beschermd maar de intrest niet, die kan in noodgeval door DB via een bail-in teruggeschroefd worden.
Ze geven die intrest dus enkel als zij het redden

-
- Hero Member
- Contacteer:
Als ze falen zou ik al blij zijn mijn 100k terug te krijgen. Die 2,3k aan intrest is dan nog geen ramp.
Ik begrijp het probleem m.b.t. de intresten helemaal niet. De intrest wordt immers steeds op de zichtrekening gestort (dwz. na 1, 2, 3 maanden). Niemand is verplicht om dat bedrag op de zichtrekening te laten staan bij een bepaalde instelling. Als iemand zijn tegoed wenst te beperken tot de gewaarborgde 100.000,00 Euro, dan kan dat bij elke bankinstelling.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb 2 termijnrekeningen bij DB. Ik maak me in de verste verte geen zorgen over de limiet van 100.000.
De beste tarieven van DB gelden trouwens vanaf 500.000 euro.
Er bestaat geen enkele vorm van beleggen of sparen of bezit waar er 0 risico is. Zelfs iets dat "gegarandeerd" is, draagt risico want wie de garantie geeft, kan ook in moeilijkheden komen. Het enige dat je kunt doen, is spreiden.
De beste tarieven van DB gelden trouwens vanaf 500.000 euro.
Er bestaat geen enkele vorm van beleggen of sparen of bezit waar er 0 risico is. Zelfs iets dat "gegarandeerd" is, draagt risico want wie de garantie geeft, kan ook in moeilijkheden komen. Het enige dat je kunt doen, is spreiden.
Nu we het hebben over termijnrekeningen wou ik vragen of er al iets meer gekend is over de termijnrekening op 1 jaar waarbij onze zeer gewaardeerde minister Van Peteghem een "zeer interessante netto-rente" in het vooruitzicht stelde.
De ministers konden geen akkoord bereiken vóór ze op vakantie gingen en ik stel me de vraag of er nog "iets in huis komt" met de termijnrekening van Van Peteghem.
De ministers konden geen akkoord bereiken vóór ze op vakantie gingen en ik stel me de vraag of er nog "iets in huis komt" met de termijnrekening van Van Peteghem.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Staatsbon wsl?
Op 22 augustus worden de modaliteiten van de nieuwe staatsbon bekendgemaakt.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Voor alle zekerheid hou ik die datum in de gaten want ik ben nieuwsgierig naar wat er uit de bus zal komen.
Het minimum bedrag voor die termijnrekening bij Deutsche Bank is mij toch te hoog én de rente niet hoog genoeg om voor een jaar vast te zetten.
Het minimum bedrag voor die termijnrekening bij Deutsche Bank is mij toch te hoog én de rente niet hoog genoeg om voor een jaar vast te zetten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Belfius zou dan toch geen bewaarloon vragen voor de staatsbon.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jammer dat het bij DB 100k minimum is. Die op 6 maand is ideaal voor mij. Ik ga straks eens horen of minder dan 100k mogelijk is.
DB geeft een netto-rente van 2,87% voor 100k op een termijnrekening van 1 jaar en die rente is vast terwijl bij de VP-staatsbon de roerende voorheffing van 15% gegarandeerd is tot eind 2023.Orakel van Brakel schreef: ↑22 augustus 2023, 09:41 https://www.deutschebank.be/nl/oplossin ... .html#taux
Ik heb weinig vertroewen in de beloftes van Van Peteghem nadat hij "de lieve landgenoten" een pad in de korf zette met de rente op de e depot-rekening te plaffoneren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vrees dat ge sowieso 100 000 zult moeten inleggen en wrschnl nog een 'goede' klant moet zijn ook ...Orakel van Brakel schreef: ↑22 augustus 2023, 10:47 Jammer dat het bij DB 100k minimum is. Die op 6 maand is ideaal voor mij. Ik ga straks eens horen of minder dan 100k mogelijk is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb wel schone ogen. Missch helpt dat?