De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Hierbij een inschatting van de kosten door RR-community
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Evergrande heeft fallissement aangevraagd. Kan wel nog eens heel leuk gaan worden!
Zeker! Voor mensen die cash achter de hand hebben...
Alle koersen van mijn wishlist al eens bekeken en er zitten er zowaar al een paar tussen die koopwaardig zijn.
Natuurlijk zoals steeds,de koersen kunnen langer dalen,dan dat ik geld heb....
Alle koersen van mijn wishlist al eens bekeken en er zitten er zowaar al een paar tussen die koopwaardig zijn.
Natuurlijk zoals steeds,de koersen kunnen langer dalen,dan dat ik geld heb....
-
- Verbannen Gebruiker
Evergrande is al lang technisch failliet. Nu vragen ze gewoon chapter 15 bescherming in Amerika. Verandert niets.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 18 augustus 2023, 18:12, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Je kunt al lang geen Evergrande aandelen meer verhandelen.
Ik heb wel een mooie beursdag vandaag...
Adecoagro met ok resultaten (en dus bijgevolg +8-9%)
(dus niet zoals de andere mensen op dit forum met supergoede resultaten en dan -15% )
De markt vindt de resultaten blijkbaar zeer goed, ik vind ze eigenlijk eerder matig, maar goed, beter zo dan omgekeerd.
Misschien dat ik wel uitstap binnen een paar maand, het is een aandeel dat me veel plezier brengt (vooral in mijn hoofd, maar ook qua opbrengst) maar ik ben het goede gevoel beetje kwijt
En Evergrande was inderdaad al lang failliet, bescherming is enkel een geplande ingreep, verandert niks.
Adecoagro met ok resultaten (en dus bijgevolg +8-9%)
(dus niet zoals de andere mensen op dit forum met supergoede resultaten en dan -15% )
De markt vindt de resultaten blijkbaar zeer goed, ik vind ze eigenlijk eerder matig, maar goed, beter zo dan omgekeerd.
Misschien dat ik wel uitstap binnen een paar maand, het is een aandeel dat me veel plezier brengt (vooral in mijn hoofd, maar ook qua opbrengst) maar ik ben het goede gevoel beetje kwijt
En Evergrande was inderdaad al lang failliet, bescherming is enkel een geplande ingreep, verandert niks.
Spannende dag vandaag voor IWDA beleggers, vandaag NVD earnings
Ik hoop voor hen dat ze hun huiswerk hebben gemaakt... (vermoedelijk niet, hen kennende)
Ik gok op een daling, er is te veel goed nieuws ingeprijsd in Nvidia en AI.
Ik hoop voor hen dat ze hun huiswerk hebben gemaakt... (vermoedelijk niet, hen kennende)
Ik gok op een daling, er is te veel goed nieuws ingeprijsd in Nvidia en AI.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik ben een IWDA belegger. Ik heb lang geleden mijn huiswerk gemaakt, en besloten dat ik alles van aandelen in IWDA en SWRD steek.
Voor de rest kijk ik er niet naar om.
Hoge koers, lage koers. Ik lig er niet wakker van. Ik weet het zelfs niet.
Wat aandelen en sectoren doen: ik lig er ook niet wakker van. Ik weet het ook niet.
De filosofie van de IWDA belegger: de markt doet zijn werk, en ik lig in mijn hangmat te luieren
(En mijn netto rendement is hoger dan de meeste beleggers)
Hoe en waarom combineer je IWDA met SWRD ?huisjetuintjefiets schreef: ↑23 augustus 2023, 11:20 Ik ben een IWDA belegger. Ik heb lang geleden mijn huiswerk gemaakt, en besloten dat ik alles van aandelen in IWDA en SWRD steek.
-
- Verbannen Gebruiker
Alleen maar om te spreiden: om niet alles in IWDA te steken. Als het door fraude verkeerd zou lopen met IWDA dan ben ik niet alles kwijt. De kans is zeeeeeer klein, maar het is een kleine moeite om ook SWRD te kopen.karine schreef: ↑23 augustus 2023, 11:56Hoe en waarom combineer je IWDA met SWRD ?huisjetuintjefiets schreef: ↑23 augustus 2023, 11:20 Ik ben een IWDA belegger. Ik heb lang geleden mijn huiswerk gemaakt, en besloten dat ik alles van aandelen in IWDA en SWRD steek.
Ik koop beiden ook aan bij verschillende banken, voor dezelfde reden: geld verliezen bij fraude. Alweer zeer kleine kans, maar het is een kleine moeite.
Wat ik jullie dus al eerder heb verteld... (maar analisten en banken lopen altijd wat achter op mij )
https://trends.knack.be/geld/beursblog- ... tierisico/
Onder andere:
Onder andere:
wow... dat is echt wel indrukwekkend dat één bedrijf groter is dan het globale beursaandeel van een volledig land als ChinaAerolla schreef: ↑23 augustus 2023, 16:49 Wat ik jullie dus al eerder heb verteld... (maar analisten en banken lopen altijd wat achter op mij )
Onder andere:
Dat is gevaarlijk en doet me zin krijgen om etf's te nemen die MSCI ACWI niet volgen.
I know, mensen minimaliseren dit risico zolang het goed loopt.
Dit zijn aandelen die het heel goed deden de voorbije tijd, dus niemand vindt het erg.
Maar er komt een dag dat het minder wordt voor die paar bedrijven (die zelfs allemaal in dezelfde sector zitten), en dan zit je ermee....
Daarmee mijn shift richting equal-weight ETF's enzovoort
Dit zijn aandelen die het heel goed deden de voorbije tijd, dus niemand vindt het erg.
Maar er komt een dag dat het minder wordt voor die paar bedrijven (die zelfs allemaal in dezelfde sector zitten), en dan zit je ermee....
Daarmee mijn shift richting equal-weight ETF's enzovoort
Laatst gewijzigd door Aerolla op 23 augustus 2023, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar hoe verhoudt zich dit tov de andere aandelen in dergelijke etf?
Welk deel van het totaal aantal aandelen bestaat uit de top7? Is dat 50%, 20%,...?
Welk deel van het totaal aantal aandelen bestaat uit de top7? Is dat 50%, 20%,...?