De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Deze bedrijven maken gigantische winsten en keren amper tot geen dividend uit.Aerolla schreef: ↑23 augustus 2023, 16:49 Wat ik jullie dus al eerder heb verteld... (maar analisten en banken lopen altijd wat achter op mij )
https://trends.knack.be/geld/beursblog- ... tierisico/
Onder andere:
Eens de belegger het zat is dan knallen deze aandelen omlaag in waarde.
Kijk gewoon naar Adyen, ook zo'n bedrijf, veel winst, niks voor de belegger.
Het zijn stuk voor stuk zeepbellen die wachten tot implosie. Op een bepaald moment is de belgger het zat.
Bij Microsoft is dit ook gebeurd, en nu keren ze iets uit, wat belachelijk is vergeken met wat de winsten zijn.
Mijn geld zit er niet in.....steek het wel in HP en IBM, die maken ook veel winst, maar vergeten de belegger niet.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Volgens die grafiek iets meer dan 16%
Originele grafiek komt van Schroders, voor de mensen die geen toegang hebben tot het artikel en alles willen checken (ik anticipeer op die mensen die ik weet die er hier zijn )
En wat is dan het alternatief voor een Wereldwijde etf ?
Of gewoon de S&P 500 volgen zoals Buffet zegt maar dan zit je met hetzelfde probleem?
Of gewoon de S&P 500 volgen zoals Buffet zegt maar dan zit je met hetzelfde probleem?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Van de S&P zou ik wegblijven. Veel Amerikanen verzuipen in de schulden. Studieschuld, autolening, kredietkaart, ... met de stijgende rente zijn er die daar zwaar afzien.
Dan moet je van alle Amerikaanse beurzen wegblijven?
Is iShares S&P 500 Equal Weight UCITS ETF (EWSP) geen goede?
Is iShares S&P 500 Equal Weight UCITS ETF (EWSP) geen goede?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Met de stijgende rente blijf ik sowieso vd beurs weg. En gezien de schuldenberg in de USA al zeker vd Amerikaanse beurzen.
Het gaat goed tot het fout gaat he
De IWDA&Chill groep is vorig jaar al vergeten, onder het motto dat je al je slechte resultaten mag negeren.
En de IWDA groep heeft nog nooit een berenmarkt meegemaakt (buiten vanaf vorig jaar), omdat IWDA simpelweg nog niet bestond toen.
AI moet die verwachtingen nu wel waarmaken he, en die zijn niet min...
Mensen beginnen pas aan risicomanagement nadat er problemen zijn...
Eigenlijk moet je VOOR het probleem beginnen, nadien heeft het weinig zin.
Mijn risicomanagement is voldoende cash achter de hand houden.
Wereld ETF+cash eenvoudiger kan ik het niet maken.
Waarbij ik niet zal ontkennen dat de stijgende rente wel een dingetje is. Want dan wordt het verleidelijker om te gaan kijken naar termijnrekeningen en zo.
Aan de andere kant, nu de rente weer wat hoger staat is er ook weer marge voor de centrale banken om deze te verlagen indien nodig.
En zo blijven we bezig natuurlijk.
Wereld ETF+cash eenvoudiger kan ik het niet maken.
Waarbij ik niet zal ontkennen dat de stijgende rente wel een dingetje is. Want dan wordt het verleidelijker om te gaan kijken naar termijnrekeningen en zo.
Aan de andere kant, nu de rente weer wat hoger staat is er ook weer marge voor de centrale banken om deze te verlagen indien nodig.
En zo blijven we bezig natuurlijk.
Eerlijkgezegd, ik had een positievere opening van de Europese beurzen verwacht, na het neerschieten van die Wagner baas.
Welk bedrijf heeft daar enige baat bij dan?
Ik heb de indruk dat de beurzen niet wakker liggen van Oekraïne.
Niet op macro-level denk ik, maar wel in een paar niche's
Uiteindelijk is er ook weinig invloed, laat ons realistisch zijn (buiten op de defensie-industrie, wat uiteraard al lang verrekend is).
Je hebt een algemene daling van de bedrijfswinsten gestuurd door de hogere rente's en inflatie, maar weinig dat eruit schiet.
Ik investeer in een graanproducent in Zuid-amerika, en daar zie je wel dat er een grote invloed is van het stopzetten van het graanakkoord.
Ik zie Niger in de komende maanden meer invloed hebben op de beurzen dan Oekraïne.
Uiteindelijk is er ook weinig invloed, laat ons realistisch zijn (buiten op de defensie-industrie, wat uiteraard al lang verrekend is).
Je hebt een algemene daling van de bedrijfswinsten gestuurd door de hogere rente's en inflatie, maar weinig dat eruit schiet.
Ik investeer in een graanproducent in Zuid-amerika, en daar zie je wel dat er een grote invloed is van het stopzetten van het graanakkoord.
Ik zie Niger in de komende maanden meer invloed hebben op de beurzen dan Oekraïne.
Bijvoorbeeld:
iShares S&P 500 Equal Weight (EWSP) en
Lyxor Core STOXX Europe 600 (MEUD)
Dan heb je 1100 aandelen van de VS en Europa in twee etfs. Ontbreken: Japan, de emerging markets en de small caps. Maar goed, als je die erbij wil hebben dan zijn er aparte etfs voor.
Gisteren in anticipatie 0,6% erbij.
Vanmorgen na de resultaten nog eens 0,6% erbij.
Samen +1.2%
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.