De Beurs vandaag
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: De Beurs vandaag
Je snapt nog steeds helemaal niets van de IWDA filosofie.
De IWDA filosofie is om ALLES te negeren. De beurs doet al het werk. De beurs heeft ons niet nodig.
Concentreer je op je eigen beleggingsstrategie. Verspil geen tijd met IWDA. Wij verspillen ook geen tijd met IWDA. Alleen kooporders om onze cash weg te werken.
Fire and forget
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 24 augustus 2023, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Kan ik niet, want de mensen hier willen mij altijd vergelijken met IWDA...huisjetuintjefiets schreef: ↑24 augustus 2023, 10:47
Je snapt nog steeds helemaal niets van de IWDA filosofie.
De IWDA filosofie is om ALLES te negeren. De beurs doet al het werk. De beurs heeft ons niet nodig.
Concentreer je op je eigen beleggingsstrategie. Verspil geen tijd met IWDA
Dus ben ik verplicht resultaten neer te zetten in lijn met IWDA of beter , hoe jammer ik het zelf ook vindt.
En als ik het beter doe dan krijg ik geen eer, alleen commentaar als ik het slechter doe
-
- Verbannen Gebruiker
Het status van "luie belegger" verlaten en wat koopwaardige aandelen opzoeken.Weg van die "Big 5" Amerikaanse techgiganten.karine schreef: ↑Gisteren 21:58
En wat is dan het alternatief voor een Wereldwijde etf ?
Beleggen is trouwens werkwoord !
Het is moeilijk om een wereldwijde etf te vinden die aan al je wensen voldoet. Er zit te veel van het een in of te weinig van het ander. In dat geval is het beter om een portefeuille van kleinere etfjes samen te stellen. Dat vraagt meer werk maar het resultaat is dan ook beter aangepast aan je wensen. En je kunt beter de verhoudingen bepalen en later aanpassen als je voorkeuren veranderen.
Yaris, wat investeer jij tegenwoordig in?
Ik herinner me dat enkele jaren geleden dat jij meer zoals mij was in individuele aandelen en als hobby meer.
Maar ik zie dat je de laatste tijd meer in ETF's zit en meer spreekt over ETF's
Ik herinner me dat enkele jaren geleden dat jij meer zoals mij was in individuele aandelen en als hobby meer.
Maar ik zie dat je de laatste tijd meer in ETF's zit en meer spreekt over ETF's
Stilzitten, lanterfanten, slapen, rusten, luieren, lummelen, nietsdoen zijn ook werkwoorden.
https://www.kten.com/story/48768222/how ... d-get-rich
Ik heb van 2011 tot 2022 in fondsen belegd. Nu ben ik daar echter op uitgekeken en ben mijn portefeuille volop aan het omzetten naar etfs. Mijn fondsen waren heel specifiek: gericht op een bepaald land, sector of thema. Mijn etfs nu probeer ik zo breed en wereldwijd mogelijk te hebben.
+1sintorama schreef: ↑24 augustus 2023, 13:08Stilzitten, lanterfanten, slapen, rusten, luieren, lummelen, nietsdoen zijn ook werkwoorden.
https://www.kten.com/story/48768222/how ... d-get-rich
Artikel doet me denken aan studie van best presterende portefeuilles bij vermogenbeheerders.
Die bleken voor het gros toe te behoren,aan overleden klanten,waar al jaaaren geen activiteit op was.
Maar het probleem waar ik op wijs,is dat er een enorme concentratie van beleggingsgeld zit in Amerikaanse Big-tech.
Dat valt niet te ontkennen.
Maar waarom zit al dat geld daar? Wat is de oorzaak en wat is het gevolg?
Ikzelf ga niet in iets beleggen dat momenteel laag staat met het idee van als het laag staat dan kan het alleen maar stijgen..
Dat is gewoon gokken op onverwachte gebeurtenissen.
Er zal waarschijnlijk nog wel eens een tech crisis komen maar aan de andere kant zit er ook nog veel potentieel in om geld te verdienen. In entertainment, gezondheidszorg, mobiliteit, energie, bouw,... er zijn zoveel domeinen waarin tech (nog meer) zijn ding kan doen.
Maar waarom zit al dat geld daar? Wat is de oorzaak en wat is het gevolg?
Ikzelf ga niet in iets beleggen dat momenteel laag staat met het idee van als het laag staat dan kan het alleen maar stijgen..
Dat is gewoon gokken op onverwachte gebeurtenissen.
Er zal waarschijnlijk nog wel eens een tech crisis komen maar aan de andere kant zit er ook nog veel potentieel in om geld te verdienen. In entertainment, gezondheidszorg, mobiliteit, energie, bouw,... er zijn zoveel domeinen waarin tech (nog meer) zijn ding kan doen.
Het begint met veel geld,daarna meer geld,en dan het meeste geld. En zo pompen die namen hun eigen zelf op ,door steeds meer beleggingsgeld die hun kant opkomt.
Wil totaal niet zeggen dat deze bedrijven geen toekomst hebben, en zullen klappen.Nee,vermoedelijk het tegenovergestelde.
Maar er gaat op een bepaalde dag ,lucht uit deze sector moeten ontsnappen en zal ontsnappen.
Vandaar dat spreiding en "tegendraads" beleggen,heel lonend is voor een kleine belegger met wat geduld.
Tegendraads beleggen is NIET al je beleggingsgeld in een passief wereldwijd indexfonds plooien !!
Wil totaal niet zeggen dat deze bedrijven geen toekomst hebben, en zullen klappen.Nee,vermoedelijk het tegenovergestelde.
Maar er gaat op een bepaalde dag ,lucht uit deze sector moeten ontsnappen en zal ontsnappen.
Vandaar dat spreiding en "tegendraads" beleggen,heel lonend is voor een kleine belegger met wat geduld.
Tegendraads beleggen is NIET al je beleggingsgeld in een passief wereldwijd indexfonds plooien !!
Helemaal mee eens, daarom heb ik die via ETF's gekocht, want ze keren niks uit maar men belegt erin alsof er geen risico aan verbonden is.
Lijkt wel alsof er niks meer bestaat dan AI....terwijl AI constant faalt in de praktijk.
Paar dagen geleden: https://www.youtube.com/watch?v=iVQL99P7ru0
Juist goedgekeurd daar en ze begaan blunder na blunder.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
AI is niet slecht op zich, maar op dat vlak treedt ik Buffett bij: het wordt overschat op korte termijn en onderschat op lange termijn.
Maar ik heb nu eenmaal geen 200 jaar meer te leven
Je ziet dat met ChatGPT, in het begin was het de hype, iedereen probeerde het uit, nu gebruikt bijna niemand het nog. (ik wel, voor heel specifieke zaken).
Het zal de eerste jaren vooral toegepast worden in niche's en eenvoudige zaken en op lange termijn in veel meer.
Maar ik heb nu eenmaal geen 200 jaar meer te leven
Je ziet dat met ChatGPT, in het begin was het de hype, iedereen probeerde het uit, nu gebruikt bijna niemand het nog. (ik wel, voor heel specifieke zaken).
Het zal de eerste jaren vooral toegepast worden in niche's en eenvoudige zaken en op lange termijn in veel meer.
Op voorwaarde dat dat toestromende geld ondersteund wordt door evenredig stijgende bedrijfswinsten, is er niets aan de hand.