Vraag gekregen van Bolero ivm afkomst fondsen
TIP
Vraag gekregen van Bolero ivm afkomst fondsen
Ik heb gisteren een vraag gekregen van Bolero ivm afkomst fondsen.
Deze werden van mijn 2 spaarrekeningen naar Bolero rekening gestort.
Iemand deze vraag ook al eens gekregen?
Deze werden van mijn 2 spaarrekeningen naar Bolero rekening gestort.
Iemand deze vraag ook al eens gekregen?
Re: Vraag gekregen van Bolero ivm afkomst fondsen
Moet ik bijna jaarlijks op antwoorden. Je hoeft ook niet de volle 100% waarheid te vertellen. Nee Platin, dit is geen oproep tot oplichting.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb mijn rekeninguittreksels van beide spaarrekeningen doorgestuurd.
Ik vind het wel bizar dat dergelijke vragen komen, er staat zelfs bij dat als je niet antwoord binnen de week met bewijs, dat ze de rekening kunnen blokkeren..
Van zodra mijn 0% coupon obligaties vervallen, haal ik idd alles weg bij Bolero/KBC.
Is dat geen overdreven reactie?
Welke andere bank heeft een gelijk aanbod in obligaties? Tenzij je natuurlijk in andere producten gaat beleggen.
Ondanks de hoge commissie bij Bolero haal ik toch 3,8% netto (op 10 maanden ) op een Thyssen-obligatie.
Welke andere bank heeft een gelijk aanbod in obligaties? Tenzij je natuurlijk in andere producten gaat beleggen.
Ondanks de hoge commissie bij Bolero haal ik toch 3,8% netto (op 10 maanden ) op een Thyssen-obligatie.
Antwoord gewoon op hun vraag. Als je bij de geringste irritatie overal alles weghaalt zul je nog dikwijls moeten verhuizen.
Inderdaad, het is overal wel wat. Trouwens die vragen naar oorsprong van geld moeten ze stellen, gebeurt niet altijd even doordacht of zinvol maar wellicht moeten ze een zeker quotum halen om aan te tonen dat ze de wetgeving toepassen.
-
- Verbannen Gebruiker
Madame weet niet dat er wetten bestaan tegen witwassen van geld.
Wanneer banken vragen stellen naar de herkomst doen ze dat niet omdat je verdacht bent. Ze doen dat omdat ze dat moeten doen.
BNP Paribas Fortis moet boete van 15 miljoen euro betalen wegens te zwakke opsporing van witwassen
ING moet in Polen een boete van omgerekend 4,6 miljoen euro betalen. De bank zou zich in de periode tussen 2014 en 2020 niet gehouden hebben aan de regels omtrent antiwitwasbeleid.
ING Bank N.V. (ING) in Amsterdam heeft een door het Openbaar Ministerie (OM) aangeboden transactie van 775.000.000 euro geaccepteerd en betaald. Het OM verwijt ING in Nederland jarenlange en structurele overtreding van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft).
De Franse bankentoezichthouder legt de Franse tak van ING een boete op van 3 miljoen euro. De bank had de controlemechanismes voor de bestrijding van witwassen en terrorismefinanciering niet op orde,
Robeco krijgt boete voor gebrekkige controle op witwassen Niet alleen grote banken hebben fouten gemaakt bij de controle op witwassen, ook beleggingsinstelling Robeco had de zaken niet op orde. Toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft het bedrijf een boete opgelegd van 2 miljoen euro voor fouten die gemaakt zijn tussen juli 2018 en april 2020.
De witwasregels zorgen al jaren voor problemen bij Nederlandse banken. ING trof al in 2018 een schikking met het OM van 775 miljoen euro wegens 'ernstige nalatigheid'. ABN AMRO moest vorig jaar bij een schikking een boete van 480 miljoen euro betalen. Nu lijkt het erop dat er voor Rabobank ook een geldstraf dreigt.
Nationale Bank neemt Crelan onder vuur voor antiwitwasbeleid
De Nationale Bank neemt Crelan, de vijfde grootste bank van het land, op de korrel voor haar gebrekkig beleid in de strijd tegen het witwassen van geld en de financiering van terrorisme. Een actieplan moet soelaas brengen, maar daarmee is de kous niet af.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 25 augustus 2023, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor uw email.
Wij bezorgden uw antwoord reeds aan de dossierbeheerder.
U mag ervan uitgaan dat het dossier is afgesloten.
Indien wij alsnog bijkomende vragen hebben, komen wij op een later tijdstip bij u terug.
Met vriendelijke groeten,
Je Bolero Team
Nu weten ze dus exact al mijn transacties op mijn 2 spaarrekeningen. GDPR geldt duidelijk niet voor banken.
Wij bezorgden uw antwoord reeds aan de dossierbeheerder.
U mag ervan uitgaan dat het dossier is afgesloten.
Indien wij alsnog bijkomende vragen hebben, komen wij op een later tijdstip bij u terug.
Met vriendelijke groeten,
Je Bolero Team
Nu weten ze dus exact al mijn transacties op mijn 2 spaarrekeningen. GDPR geldt duidelijk niet voor banken.
Ze stellen die vragen niet omdat ze curieus zijn of je graag ambeteren maar omdat ze dat wettelijk moeten. Ik heb van Keytrade de vraag gekregen om mijn persoonlijke gegevens te updaten. Ik zou ook kunnen zeggen dat ze daar geen zaken mee hebben maar heb het toch maar gedaan, anders vlieg ik daar buiten.
inderdaad ook gekregen bij het overschrijven van aandelen van een aandelenspaarplan van het werk.
Ze zijn wettelijk verplicht om te controleren boven een bepaald bedrag ivm witwas en druggeld.
Gewoon een uittrekseltje van de vorige rekening met naam van hoeveelheid zichtbaar versturen en je hoort er niets meer van
-
- Verbannen Gebruiker
In het Belgisch rechtsysteem is er een hiërarchie binnen de wetgeving. De wetten tegen het witwassen primeren op de privacywetgeving.
(In andere landen is het ook zo)