Staatsbons 2023
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Staatsbons 2023
Zou toch maar eens gaan lezen hoeveel bedrijven er de Laatste 2 jaar in de problemen zijn gekomen.huisjetuintjefiets schreef: ↑28 juni 2023, 22:05
De kans is heel klein. Als Duitsland ooit in de financiële problemen komt, zullen veel landen in nog zwaardere problemen zitten. En veel bedrijven nog veel meer. Met Duitsland zit je echt aan de veiligst mogelijk kant.
Als geen kleine (afnemers) volgen de grotere die in de problemen komen.
Precies of bij onze Oosterburen is er nooit een probleem hier te lezen.
De reus op lemen voeten DB niet te vergeten.
Duitsland is niet langer de economische motor van Europa. Zelfs de beroemde "schwarze Null" (geen begroting in het rood) is afgeschaft.
Vraagje; ik heb net ingetekend voor deze staatsbon van 2023. Nu overweeg ik misschien toch obligaties van Duitsland te kopen.
Wat is dan de makkelijkste manier om de intekening op de staatsbon te annuleren? Gewoon de gelden niet overmaken? Worden er dan geen kosten aangerekend?
Wat is dan de makkelijkste manier om de intekening op de staatsbon te annuleren? Gewoon de gelden niet overmaken? Worden er dan geen kosten aangerekend?
U kunt uw bestelling binnen 14 dagen annuleren. Na de gekozen periode kunt u maandelijks opzeggen.guido4096 schreef: ↑24 augustus 2023, 18:17 Vraagje; ik heb net ingetekend voor deze staatsbon van 2023. Nu overweeg ik misschien toch obligaties van Duitsland te kopen.
Geen geld overmaken, er worden geen kosten aangerekendguido4096 schreef: ↑24 augustus 2023, 18:17 Vraagje; ik heb net ingetekend voor deze staatsbon van 2023. Nu overweeg ik misschien toch obligaties van Duitsland te kopen.
Dank je wel Vortex!
Geen geld overmaken, er worden geen kosten aangerekend
Nog andere mooie alternatieven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
@karine Mooi rijtje!
Jammer dat Mexem ze niet heeft. Dat is nochtans net als Lynx IBKR. Mexem zegt dat ze ze niet hebben door clearing issues. Wat maken jullie daarvan?
Jammer dat Mexem ze niet heeft. Dat is nochtans net als Lynx IBKR. Mexem zegt dat ze ze niet hebben door clearing issues. Wat maken jullie daarvan?
Lynx heeft ze ook niet maar voor de tarieven moet je het niet doen.(0,14% van waarde transactie, min €6)
Saxo is trouwens ook best interessant voor obligaties.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De Oostenrijkse kan ik op het eerste gezicht wel vinden en kopen bij IBKR. Eventueel is Degiro ook een optie?
@ karine en @pmu Bedankt voor de info!
Slaat dit artikel (Belang Van Limburg 25/8/23) op bovenstaande staatbons?
Buitenlandse staatsbons?
Paepen: “Bij Italiaanse staatsobligaties is de rente wat hoger maar er komen hogere kosten bij, beurstaks ook. En je loopt het risico dat de fiscaliteit verandert. Je profiteert nu van een achterpoortje in de fiscaliteit maar als dat gesloten wordt, sta je plots voor een veel hogere belasting. Duitse staatsbons? Je hebt er werk mee en loopt ook weer het risico dat het achterpoortje sluit. Waarom al die moeite en risico voor ocharme 0,10% meer?”
Stefan Willems.
Stefan Willems. — © rr
Willems: “Ik zou niet beginnen met Duitse of Italiaanse staatsbons. Zeker voor bedragen onder de 10.000 euro is het niet interessant door het fiscale risico en administratieve tijdverlies.”
De Raad van State struikelt niet over de verlaagde roerende voorheffing van 15 procent voor de succesvolle staatsbon. Die geldt ook voor wie de bon voortijdig van de hand doet.
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/r ... 94869.htmlDe Raad van State merkt wel op dat het in Europa afgesproken vrij verkeer van kapitaal moet worden gewaarborgd door in de wettelijke bepalingen over de staatsbon op te nemen dat de 15 procent ook geldt voor bons die in de tweede helft van dit jaar worden uitgegeven door een andere publieke overheid in de Europese Economische Ruimte. Dat zijn de EU en enkele andere landen in Europa.