Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
Gisteren nog langs kunnen gaan bij Argenta, me niks proberen aansmeren, en geen 5min. binnen geweest voor het openen van termijnrekening.spaarfreakje schreef: ↑26 augustus 2023, 09:21 Conclusie gemaakt: het wordt NIBC ipv Argenta![]()
Ondertussen krijg ik maar 5000 weg bij Argenta. Krijg melding contact opnemen met helpdesk of kantoor![]()
Daglimiet nochtans niet overschreden.
Nog al voorgehad tijdens weekend...
-
- Full Member
- Contacteer:
Zit er niet minder dan 24u tussen de overschrijving van gisteren en diegene die je vandaag wilde doen?Brembos schreef: ↑26 augustus 2023, 11:09Zelfde probleem bij Argenta. Onmogelijk om vandaag 10.000 euro over te schrijven naar het Grootboek. Gisteren ging het wel. Limieten aangepast. Boze mail gestuurd naar kantoorhouder om dit asap in orde te brengen.spaarfreakje schreef: ↑26 augustus 2023, 09:21 Conclusie gemaakt: het wordt NIBC ipv Argenta![]()
Ondertussen krijg ik maar 5000 weg bij Argenta. Krijg melding contact opnemen met helpdesk of kantoor![]()
Antwoord van Argenta : komt door de fraude dienst , maandag zou het wel moeten lukken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vond het ook te gek voor woorden. Ik heb m'n auto moeten nemen. De intrest gaat dus al op aan brandstofkosten.m-peeters schreef: ↑25 augustus 2023, 22:33Onwaarschijnlijk dat zoiets in het digitale tijdperk nog werkelijkheid is. Vier medewerkers doen dus continu iets wat de klant gemakkelijk zelf en vanochtend afstand had kunnen doen, intekenen op een termijnrekening … te gek voor woorden!Kevva schreef: ↑25 augustus 2023, 19:49 Vanmorgen ingeschreven op de termijndeposito van Argenta. Ik had mijn bank op dinsdagochtend gemaild en kreeg antwoord dat ik vrijdagochtend mocht langskomen.
De banddirecteur zei dat woensdagavond al de hele week is volboekt t.e.m. 1 september. Ze zijn daar met 4 medewerkers en alle 4 doen ze een hele week de deposito's.
Hij zei dat ze al mensen moeten teleurstellen.
Voor iets wat je thuis in 5 min. zou kunnen doen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ze zijn zichzelf voorbijgelopen. Die "kom naar het kantoor" mentaliteit is er tegenwoordig voor alles wat interessanter dreigt te zijn dan een e-spaar of Maxirekening. Het resultaat is in dit geval een enorm verlies aan arbeidsuren + een rente waar ze zelf hun broek aan scheuren. Ik denk dat ze het geld hard nodig hebben want anders doe je zoiets niet.
En voor de klant: 't is eens iets anders dan de watervallen van Coo, zo'n uitstap naar het kantoor! Een halve dag verlof nemen is ook niet slecht voor de mentale gezondheid, haha.
En voor de klant: 't is eens iets anders dan de watervallen van Coo, zo'n uitstap naar het kantoor! Een halve dag verlof nemen is ook niet slecht voor de mentale gezondheid, haha.
Termijnrekening nu zeer interessant op jaar 3jaar bruto 3,6 procent netto2,54 procent ,als je geld een tijdje niet nodig hebt.Want de rentes gaan binnenkort beginnen zakken dus die nu de staatsbon kopen op 1 jaar kopen zullen volgend jaar waarschijnlijk aan lagere rente moeten beleggen.
Interessant zo'n glazen bol!elibar schreef: ↑27 augustus 2023, 07:55
Termijnrekening nu zeer interessant op jaar 3jaar bruto 3,6 procent netto2,54 procent ,als je geld een tijdje niet nodig hebt.Want de rentes gaan binnenkort beginnen zakken dus die nu de staatsbon kopen op 1 jaar kopen zullen volgend jaar waarschijnlijk aan lagere rente moeten beleggen.
Wat de rente de volgende jaren zal doen kan niemand voorspellen. Wat zal de druk zijn van overheden op de centrale banken, hoe zal de oorlog evolueren, enz.. ?? Eén iets is zeker : inflatie laat zich niet zo vlug temmen! Bijna twee jaar lang staan allerlei "drukkingsgroepen" te roepen dat het oplopen v/d inflatie maar een tijdelijk fenomeen is en dat alles weldra weer "business as usual" zal zijn. Wie een beetje financiële geschiedenis kent weet dat inflatie zeer moeilijk terug in de tube gaat eens ze er uit is... De geschiedenis leert dat enkel een strak hanteren v/h rentewapen kans op slagen heeft!
De vraag is enkel : gaan de centrale banken dit volhouden onder al die externe druk?
De vraag is enkel : gaan de centrale banken dit volhouden onder al die externe druk?
Zou er te onderhandelen zijn met Argenta als goede klant (huisbank) en een mooi bedrag (100K) om een betere rentevoet te krijgen?Gwendoline1 schreef: ↑26 augustus 2023, 13:05Gisteren nog langs kunnen gaan bij Argenta, me niks proberen aansmeren, en geen 5min. binnen geweest voor het openen van termijnrekening.spaarfreakje schreef: ↑26 augustus 2023, 09:21 Conclusie gemaakt: het wordt NIBC ipv Argenta![]()
Ik ga woensdagochtend langs hier in Hasselt.
Het gaat voor een groot deel om graaiflatie denk ik. https://www.vlaanderen.be/team-taaladvi ... raaiflatiepereboom schreef: ↑27 augustus 2023, 08:26 Wat de rente de volgende jaren zal doen kan niemand voorspellen. Wat zal de druk zijn van overheden op de centrale banken, hoe zal de oorlog evolueren, enz.. ?? Eén iets is zeker : inflatie laat zich niet zo vlug temmen! Bijna twee jaar lang staan allerlei "drukkingsgroepen" te roepen dat het oplopen v/d inflatie maar een tijdelijk fenomeen is en dat alles weldra weer "business as usual" zal zijn. Wie een beetje financiële geschiedenis kent weet dat inflatie zeer moeilijk terug in de tube gaat eens ze er uit is... De geschiedenis leert dat enkel een strak hanteren v/h rentewapen kans op slagen heeft!
De banken die hun spaarrentes abnormaal laag houden, is onrechtstreeks óók een vorm van graaiflatie. Want de keten gaat als volgt: inflatie stijgt (om verschillende redenen) -> centrale bank verhoogt rente -> banken krijgen daardoor meer winst -> banken willen die winst houden en niet doorgeven, "dank u voor de extra's, kunnen we er nog een schepje bovenop krijgen?"
Beleidsrentes van de ECB gaan pas zakken wanneer de inflatie blijvend onder de 2% zit en de economie weer nood heeft aan liquiditeit. Voor het zover is gaan we eerst nog een verdere economische afkoeling nodig hebben (recessie), met bedrijfssluitingen en stijgende werkloosheid. Eerder gaat de consumptie en vraag naar goederen en grondstoffen niet genoeg afnemen om de inflatie houdbaar onder controle te krijgen. Mocht men nu al rente verlagen, verhoogd de liquiditeit en zal inflatie snel weer omhoog schieten, dus ja, eerst moet er meer pijn geleden worden. En eenmaal de beleidsrente terug zakt, en dat moment zal er zeker komen, is het lang niet zeker dat de marktrentes voor staatsleningen ook zullen zakken. Zelfs eerder het tegendeel, door economische afkoeling en verlaagde consumptie zal het BBP zakken waardoor de schuldratio van landen sterk zal toenemen en er een hogere rente betaald moet worden. Je moet anders maar eens terug denken aan de Leterme bons in 2011, die werden verkocht met 4% rente op 5 jaar, terwijl de ECB rente op dat moment 1% was. Een dik jaar voordien was de ECB rente gezakt van 4,25 naar 1%. In de jaren na de Leterme bon is er economisch herstel opgetreden met dalende marktrentes tot gevolg, de Leterme bon is toen flink in waarde gestegen en velen hebben die dan ook vroegtijdig weer verkocht.elibar schreef: ↑27 augustus 2023, 07:55 Termijnrekening nu zeer interessant op jaar 3jaar bruto 3,6 procent netto2,54 procent ,als je geld een tijdje niet nodig hebt.Want de rentes gaan binnenkort beginnen zakken dus die nu de staatsbon kopen op 1 jaar kopen zullen volgend jaar waarschijnlijk aan lagere rente moeten beleggen.
Met andere woorden, ik denk dat het nog te vroeg is om nu al op langer lopend staatspapier in te zetten en acht de kans vrij groot dat België de komende jaren nog meer rente zal moeten betalen op schuld, zowel de economische terugval, een steeds problematischer begroting en het onvermogen van de politiek, zullen daar aan bijdragen.
VerhelstT schreef: ↑27 augustus 2023, 09:32Laat zeker eens weten wat het resultaat wasGwendoline1 schreef: ↑26 augustus 2023, 13:05
Zou er te onderhandelen zijn met Argenta als goede klant (huisbank) en een mooi bedrag (100K) om een betere rentevoet te krijgen?
Ik ga woensdagochtend langs hier in Hasselt.
Stel je bent alleenstaande 50.000 spaargeld en zet dit op de staatsbon of termijnrekening tegen 2 8% netto. Na 1 jaar krijg je netto 1400e rente na aftrek 30% belastingen
Betaald hij dan ook nog over 420e (1400 minus 980) 15% belasting?
Of geld dat niet bij staatsbonnen of termijnrekeningen ?
En geld dit dus alleen bij een spaarrekening?
Betaald hij dan ook nog over 420e (1400 minus 980) 15% belasting?
Of geld dat niet bij staatsbonnen of termijnrekeningen ?
En geld dit dus alleen bij een spaarrekening?
Deze 2,80% is netto.
Dat betekent dat de belasting reeds is afgehouden.
Dat betekent dat de belasting reeds is afgehouden.