De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Omdat het verleden geen garantie is voor de toekomst?
Omdat je veel meer bijleert met individuele aandelen? (en kennis is veeeeeeeel meer waard dan geld)
Omdat je mogelijk minder risico neemt? (afhankelijk van wat je net hebt gekocht)
Er zijn wel redenen te bedenken
Omdat je veel meer bijleert met individuele aandelen? (en kennis is veeeeeeeel meer waard dan geld)
Omdat je mogelijk minder risico neemt? (afhankelijk van wat je net hebt gekocht)
Die eerste stelling is toch eveneens aanwezig met losse aandelen aan te kopen?Aerolla schreef: ↑30 augustus 2023, 11:01 Omdat het verleden geen garantie is voor de toekomst?
Dan verschillen we van elkaar (en dat mag), maar ik heb liever meer (stabiel) rendement dan kennis van een bepaald bedrijf op de beurs. Kennis doe ik liever op in andere zaken.
Wat risico betreft, zegt mijn gevoel dat je (in het begin) vooral leert dat spreiding nog minder aanwezig is met losse aandelen. te kopen.
Inderdaad. De individuele belegger is onbetrouwbaar, maar het aggregaat is dat niet. Paradoxaal? Lees: https://en.wikipedia.org/wiki/Wisdom_of_the_crowd of Noise van Daniel Kahneman.
Laatst gewijzigd door sintorama op 30 augustus 2023, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat zijn verdedigbare redenen. Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat zijn doelstellingen zijn.Aerolla schreef: ↑30 augustus 2023, 11:01 Omdat het verleden geen garantie is voor de toekomst?
Iemand die voor 10k gamestop aandelen kocht en ze met een factor 300 winst verkocht moet je natuurlijk niet gaan uitleggen dat hij beter af is met IWDA
Shell doet al minder olie en meer in gas dan vroeger dus zo klein is die kans nu ook niet Nu hun shift naar elektriciteitsverkoper voor huishoudens en de industrie is wel mislukt. Shell energy werd vorig jaar in Nederland op het slechts mogelijk moment gelanceerd. Ze houden nog enkel de industrie over. ZIe https://www.shellenergy.nl/Aerolla schreef: ↑29 augustus 2023, 17:10 Ik moet mezelf corrigeren:
Stel dat ze morgen bij Shell beslissen dat ze stoppen met olie en in de plaats Barbiepoppen gaan maken, DAN moet ik het inderdaad opvolgen en waarschijnlijk bijsturen.
Of dat Northrop-Grumman koekjes wil gaan bakken in plaats van raketten maken.
Nu ja, ik acht die kans eigenlijk niet zo groot, dus dat risico neem ik wel
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het maakt niet uit wat de literatuur, research en eigen bevinding zegt de tegenpartij gaat toch nooit van gedacht veranderen omdat ze zeker zijn van hun zaak, willen trollen, achterlijk zijn.
“Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.”
Jullie lopen al 30x tegen de zelfde steen
“Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.”
Jullie lopen al 30x tegen de zelfde steen
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Nee hoor, ik heb echt het gevoel dat er al veel dingen verandert zijn in de hoofden van sommingen in de laatste maanden.
Of ben ik de enige die dit zo aanvoelt?
Er wordt nu meer kritisch gekeken naar zaken die vroeger helemaal niet in vraag werden gesteld.
Het is niet mijn bedoeling om mensen te overtuigen van iets, maar ik wil dat ze zelf kritisch nadenken over wat ze doen, dan ben ik al gelukkig
Er zijn natuurlijk altijd wel hardliners, maar goed
Er wordt nu meer kritisch gekeken naar zaken die vroeger helemaal niet in vraag werden gesteld.
Het is niet mijn bedoeling om mensen te overtuigen van iets, maar ik wil dat ze zelf kritisch nadenken over wat ze doen, dan ben ik al gelukkig
Shell heeft juist aangekondigd meer te gaan boren naar gas en olie, ze investeren juist minder in "duurzaam" omdat ze zich steeds tegen gewerkt voelen door overheden.Tycoon schreef: ↑30 augustus 2023, 12:29 Shell doet al minder olie en meer in gas dan vroeger dus zo klein is die kans nu ook niet Nu hun shift naar elektriciteitsverkoper voor huishoudens en de industrie is wel mislukt. Shell energy werd vorig jaar in Nederland op het slechts mogelijk moment gelanceerd. Ze houden nog enkel de industrie over. ZIe https://www.shellenergy.nl/
Gelijk hebben ze.
Leuk aandeel, morgen Ex-dividend: HAFNIA LTD. (HAFNI)
Ik zit allang volop in de fossiele industrie, gaat weer lachen worden deze winter als de energieprijzen door het dak gaan.
Dan mogen de groenen gaan uitleggen waarom alles zo duur is en duurzaam niet werkt, altijd leuk.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Hier kan ik het dan weer helemaal mee eens zijn.Aerolla schreef: ↑30 augustus 2023, 14:07 Nee hoor, ik heb echt het gevoel dat er al veel dingen verandert zijn in de hoofden van sommingen in de laatste maanden.
Ben je nu echt zo dom dat je dit niet ziet? Mijn hemel.
Groeten Bas.
- Vincent2018
- Full Member
ook niet mis dit nieuwtje : Germany, where a financial disaster lies dormant in the social security system: namely, €17tn in implicit debt that is not officially reported. Official German debt ratio is 66.3%, which is almost Maastricht-compliant, while implicit debt ratio is a whopping 448%. https://welt.de/wirtschaft/plus24717641 ... shared.web
source https://twitter.com/Schuldensuehner/sta ... 2898215123
source https://twitter.com/Schuldensuehner/sta ... 2898215123
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Vandaag in de Financial Times interessant artikel gelezen over El Nino.
Ik dacht zelf dat de effecten minder zouden zijn(en eerder op landbouw), maar daar werden meer gevolgen beschreven.
Zo is recent het aantal passages door het Panama-kanaal beperkt door problemen met aanvoer van freshwater. (de technische details stonden niet vermeld), en ook de niveau's van de Rijn worden extra in de gaten gehouden door beleggers de laatste tijd.
En inderdaad, dat heeft een invloed, daar had ik nog niet bij stil gestaan.
PS: aanrader, als je genoeg met de Thalys rijdt, heb je gratis toegang tot verschillende kranten en tijdschriften via de app (maar natuurlijk is de Thalys duurder dan het abonnement zelf kopen )
Ik dacht zelf dat de effecten minder zouden zijn(en eerder op landbouw), maar daar werden meer gevolgen beschreven.
Zo is recent het aantal passages door het Panama-kanaal beperkt door problemen met aanvoer van freshwater. (de technische details stonden niet vermeld), en ook de niveau's van de Rijn worden extra in de gaten gehouden door beleggers de laatste tijd.
En inderdaad, dat heeft een invloed, daar had ik nog niet bij stil gestaan.
PS: aanrader, als je genoeg met de Thalys rijdt, heb je gratis toegang tot verschillende kranten en tijdschriften via de app (maar natuurlijk is de Thalys duurder dan het abonnement zelf kopen )
Lage waterstanden veroorzaken niet alleen problemen voor de landbouw en de scheepvaart maar hebben ook tot gevolg dat kerncentrales niet genoeg koelwater hebben.
Niet te veel tech? Kijk eens naar de portefeuilleverdeling:
Microsoft Corp 8,04%
Apple Inc 7,68%
Alphabet Inc Class A 7,01%
Meta Platforms Inc Class A 4,31%
Dat is samen 27%. Dat is een nog hogere concentratie van die vier bedrijven dan in IWDA (12%).