nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
In de zorg maken ze mensen letterlijk kapot.....en ze veranderen het systeem niet.
Je wil niet geloven hoe debiel de zorg is en hoe slecht ze voor het personeel zijn.
Het werk aanpassen zodat zorgpersoneel het WEL aankan doen ze niet!
50% zit reeds thuis met rugklachten, als ze weer aan het werk gaan dan is de uitkomst rolstoel.
Zo enorm fijn is de overheid, mensen gewoon kapot laten gaan.....
De norm is vandaag, 80% moet werken, maar of ze kapot gaan doet er niet toe....de overheid geeft geen bal om werkomstandigheden. Ga kapot als je maar werkt tot 67!
Het systeem is zo debiel en achterlijk, ik snap niet dat de meeste mensen gewoon niet reageren...de meesten vinden het blijkbaar normaal kapot gemaakt te worden. We zitten in een systeem waar mensen gewoon niet tellen als ze niet werken, waar bejaarden niet tellen want ze zijn niet productief. WAAR NIEMAND TELT DIE NIET WERKT!!! Waar kinderopvang normaal gevonden is. Waar de vernietiging van sociale controle normaal gevonden is! Waar opvoeding van kinderen door scholen normaal gevonden is! Waar ouders kinderen niet opvoeden normaal is! Wat voor ongelooflijk achterlijke maatschappij zijn we vandaag? De mens telt enkel nog als die werkt en belast kan worden? Wie vind dit normaal? IK NIET!
Je wil niet geloven hoe debiel de zorg is en hoe slecht ze voor het personeel zijn.
50% zit reeds thuis met rugklachten, als ze weer aan het werk gaan dan is de uitkomst rolstoel.
De norm is vandaag, 80% moet werken, maar of ze kapot gaan doet er niet toe....de overheid geeft geen bal om werkomstandigheden. Ga kapot als je maar werkt tot 67!
Het systeem is zo debiel en achterlijk, ik snap niet dat de meeste mensen gewoon niet reageren...de meesten vinden het blijkbaar normaal kapot gemaakt te worden. We zitten in een systeem waar mensen gewoon niet tellen als ze niet werken, waar bejaarden niet tellen want ze zijn niet productief. WAAR NIEMAND TELT DIE NIET WERKT!!! Waar kinderopvang normaal gevonden is. Waar de vernietiging van sociale controle normaal gevonden is! Waar opvoeding van kinderen door scholen normaal gevonden is! Waar ouders kinderen niet opvoeden normaal is! Wat voor ongelooflijk achterlijke maatschappij zijn we vandaag? De mens telt enkel nog als die werkt en belast kan worden? Wie vind dit normaal? IK NIET!
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Ik heb bijna 40 jaar afgedragen , solidair met iedereen geweest , heb dus mijn deel gedaan en ga op mijn 61 van mijn welverdiende rust genieten. Ik veronderstel dat de overheid mijn royale pensioenbijdrages goed heeft beheerd zodat ze mij zonder problemen mijn 1800 euro per maand kunnen uitkeren waar ik royaal kan van leven. Bassie heeft gelijk in deze.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
LOLBrembos schreef: ↑30 augustus 2023, 18:53 Ik heb bijna 40 jaar afgedragen , solidair met iedereen geweest , heb dus mijn deel gedaan en ga op mijn 61 van mijn welverdiende rust genieten. Ik veronderstel dat de overheid mijn royale pensioenbijdrages goed heeft beheerd zodat ze mij zonder problemen mijn 1800 euro per maand kunnen uitkeren waar ik royaal kan van leven. Bassie heeft gelijk in deze.
Je kaart één van de grote problemen van ons staatspensioen aan ... uw pensioenbijdragen worden niet "beheerd om je later uit te keren".
Jij hebt misschien 40 jaar "afgedragen" en met jou zovele anderen. Maar dat maakt niets uit.
Zolang de huidige totaal bijgedragen massa groot genoeg is tov de huidige totaal te trekken massa, is dat inderdaad een mooi systeem.
https://www.hln.be/geld/in-brussel-groe ... ~aa7c6ec7/
Doe zo voort zou ik zeggen. En aan alle jonge mensen die aan het begin van hun carrière staan, zorg ervoor dat je een spaarpot voor je oude dag bij elkaar hebt want zou het wel eens kunnen dat je mag fluiten naar een pensioen.
Een ander alternatief is het hier zo snel mogelijk afbollen want dit kan niet blijven duren.
Doe zo voort zou ik zeggen. En aan alle jonge mensen die aan het begin van hun carrière staan, zorg ervoor dat je een spaarpot voor je oude dag bij elkaar hebt want zou het wel eens kunnen dat je mag fluiten naar een pensioen.
Een ander alternatief is het hier zo snel mogelijk afbollen want dit kan niet blijven duren.
Is dit nu een aanklacht tegenover diegenen die werken of tegen diegenen die niet werken?Bassie schreef: ↑30 augustus 2023, 18:51 In de zorg maken ze mensen letterlijk kapot.....en ze veranderen het systeem niet.
Sorry makker, maar we kennen in België geen kapitalisatiesysteem maar een repartitiesysteem: je spaart niet voor je eigen pensioen maar je hebt met jouw bijdragen enkel de pensioenen van diegenen gefinancierd die met pensioen waren toen jij nog werkte.Brembos schreef: ↑30 augustus 2023, 18:53 Ik heb bijna 40 jaar afgedragen , solidair met iedereen geweest , heb dus mijn deel gedaan en ga op mijn 61 van mijn welverdiende rust genieten. Ik veronderstel dat de overheid mijn royale pensioenbijdrages goed heeft beheerd zodat ze mij zonder problemen mijn 1800 euro per maand kunnen uitkeren waar ik royaal kan van leven. Bassie heeft gelijk in deze.
Of en hoeveel pensioen iemand krijgt in de toekomst zal afhangen of dit systeem standhoudt of niet.
Ik lees hieruit dat de "Staat" niet genoeg doet; alleszins in de "zorg".m-peeters schreef: ↑31 augustus 2023, 09:46Is dit nu een aanklacht tegenover diegenen die werken of tegen diegenen die niet werken?Bassie schreef: ↑30 augustus 2023, 18:51 In de zorg maken ze mensen letterlijk kapot.....en ze veranderen het systeem niet.
m-peeters schreef: ↑31 augustus 2023, 09:50Sorry makker, maar we kennen in België geen kapitalisatiesysteem maar een repartitiesysteem: je spaart niet voor je eigen pensioen maar je hebt met jouw bijdragen enkel de pensioenen van diegenen gefinancierd die met pensioen waren toen jij nog werkte.Brembos schreef: ↑30 augustus 2023, 18:53 Ik heb bijna 40 jaar afgedragen , solidair met iedereen geweest , heb dus mijn deel gedaan en ga op mijn 61 van mijn welverdiende rust genieten. Ik veronderstel dat de overheid mijn royale pensioenbijdrages goed heeft beheerd zodat ze mij zonder problemen mijn 1800 euro per maand kunnen uitkeren waar ik royaal kan van leven. Bassie heeft gelijk in deze.
Of en hoeveel pensioen iemand krijgt in de toekomst zal afhangen of dit systeem standhoudt of niet.
Bekijk de stijgende "Staatsschuld"; daaruit kan je het één en andere afleiden; mijn gedacht. Maar een intelligente politieker zou ooit gezegd hebben: "De staatsschuld is er vanzelf gekomen, en zal weer vanzelf verdwijnen". Ik weet niet meer wie dat was.
Wat stel je zelf voor?
Want volgens mij is het probleem in de zorg uiteindelijk een structurele understaffing. En dat kun je niet op 1-2-3 oplossen, zelfs al had je bakken vol geld. Zorgpersoneel moet degelijk opgeleid worden, treffelijk bezoldigd worden, en groei- en carrierekansen krijgen.
Dat is een foute aanname. Uw pensioenbijdragen zijn 100% opgesoepeerd. Ze zijn uitgeven aan het pensioen van de mensen die nu reeds met pensioen zijn. Je kunt er enkel op hopen dat er, wanneer jij met pensioen bent, voldoende mensen zijn die zin hebben om te werken en belastingen te betalen om jouw pensioen te financieren. Maar ik denk dat je dat wel wist.
Dus je hebt eerst een 20 tal jaar vooral ontvangen.Brembos schreef: ↑30 augustus 2023, 18:53 Ik heb bijna 40 jaar afgedragen , solidair met iedereen geweest , heb dus mijn deel gedaan en ga op mijn 61 van mijn welverdiende rust genieten. Ik veronderstel dat de overheid mijn royale pensioenbijdrages goed heeft beheerd zodat ze mij zonder problemen mijn 1800 euro per maand kunnen uitkeren waar ik royaal kan van leven.
Dan nu bijna 40 afgedragen ... maar nog steeds ontvangen op verschillende momenten.
En dan nu naar verwachting nog een 25 jaar ontvangen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Sommigen ontvangen 60 jaar of langer zonder ooit iets te hebben bijgedragen. Wie is hier dan eigenlijk de onnozelaar? Tzijn zotten die werken zong ooit eens iemand.
Het is aan de overheid om al die koterijen af te schaffen zodat de mensen die echt zorg nodig hebben deze ook kunnen krijgen.
Het is aan de overheid om al die koterijen af te schaffen zodat de mensen die echt zorg nodig hebben deze ook kunnen krijgen.
Met 20 jaar ontvangen ben ik tevreden. Als alleenstaande , de zwaarst belaste in Europa , heb ik meer dan mijn deel afgedragen en mag ik veronderstellen dat de staat dit als een goede huisvader beheerd heeft. Na mijn dood word ik nog eens extra belast want dan gaat meer dan de helft van wat er overschiet ( ik hoop dat ik het meeste kan opdoen maar dat zal moeilijk zijn) door een gedeeltelijke postume onteigening onder de vorm van erfenisrechten naar de Vlaamsche schatkist.
Hetgeen je niet op krijgt schenken aan het dierenasiel.
Dat was Guy Mathot, PS politicus, in opspraak gekomen wegens corruptie en ooit federaal minister van Begroting geweest.Sammy2 schreef: ↑31 augustus 2023, 09:59m-peeters schreef: ↑31 augustus 2023, 09:50
Sorry makker, maar we kennen in België geen kapitalisatiesysteem maar een repartitiesysteem: je spaart niet voor je eigen pensioen maar je hebt met jouw bijdragen enkel de pensioenen van diegenen gefinancierd die met pensioen waren toen jij nog werkte.
Bekijk de stijgende "Staatsschuld"; daaruit kan je het één en andere afleiden; mijn gedacht. Maar een intelligente politieker zou ooit gezegd hebben: "De staatsschuld is er vanzelf gekomen, en zal weer vanzelf verdwijnen". Ik weet niet meer wie dat was.