Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
TIP
Re: Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
In plaats van de ganse bank ervan te betichten, dat het "bedriegers" zijn, waarom niet de persoon in kwestie en het kantoor vermelden? PS Ik ben een uiterst tevreden ARGENTA klant, dit ter zijde.
Wat, kunnen we niet eens service op de instelling verhalen? Dit forum bestaat al heel lang, en het zou de eerste keer zijn als iemand afkomt met "het was allemaal bediende Joske Vermeulen zijn fout!" Zo werkt dat dus niet, als het over organisaties en consumentenbelangen gaat.
Jullie veralgemenen; omdat jullie geen ballen hebben om paard en ruiter te noemen. Mijn mening.Gerard_M schreef: ↑31 augustus 2023, 18:48Wat, kunnen we niet eens service op de instelling verhalen? Dit forum bestaat al heel lang, en het zou de eerste keer zijn als iemand afkomt met "het was allemaal bediende Joske Vermeulen zijn fout!" Zo werkt dat dus niet, als het over organisaties en consumentenbelangen gaat.
Ook bij mij deden ze bij Argenta veel moeite om de 3 jaar termijnrekening aan te smeren. Ze zei dat de rente waarschijnlijk in de toekomst ging dalen. Dat aansmeren vind ik niet zo erg, dat is hun job en ik hoorde dat ze geen commissie kregen op die van 1 jaar maar wel op die van 3. Doen alsof je weet dat de rente "waarschijnlijk" gaat dalen is niet ok. Maar ik denk wel dat dit toch een bredere strategie is binnen Argenta.
-
- Verbannen Gebruiker
Definieer "aansmeren". Wat bedoel je daarmee? Een "neen" is een "neen"; dit geldt ook op andere gebieden. Maar ik versta wel dat zij trachten je ook een inzicht te geven van hun andere producten. Ik heb bv. ook geluisterd naar hun "beleggingsmogelijkheden". Voel ik mij daarom "gedwongen" om hun producten aan te nemen? Neen. Als "aansmeren" heb ik dit echter nooit ondervonden; nice to know eerder. Waar ik wel hun producten heb ontdekt, was bij hun brandverzekering en renovatielening. Onderhandelen met hen was mogelijk en uiteindelijk voor beide zaken een prijs beter als de voorwaarden "voor klanten" bedongen. Ik bedoel maar: "open geest en open ogen".Catan schreef: ↑31 augustus 2023, 19:12 Ook bij mij deden ze bij Argenta veel moeite om de 3 jaar termijnrekening aan te smeren. Ze zei dat de rente waarschijnlijk in de toekomst ging dalen. Dat aansmeren vind ik niet zo erg, dat is hun job en ik hoorde dat ze geen commissie kregen op die van 1 jaar maar wel op die van 3. Doen alsof je weet dat de rente "waarschijnlijk" gaat dalen is niet ok. Maar ik denk wel dat dit toch een bredere strategie is binnen Argenta.
met aansmeren bedoel ik dat een je duidelijk zegt dat je product A wil en er vervolgens zéér veel nadruk beginnen leggen op product B waar je niet om vroeg en vervolgens argumenten erbij halen om je te overtuigen om te kiezen voor product B die niet onderbouwd zijn. Ze zeiden me heel expliciet dat rente waarschijnlijk ging dalen, waardoor product B interessanter is. Tenzij ze daar bij argenta in het weekend bijklussen bij de ECB lijkt me het onwaarschijnlijk dat ze hier een duidelijk zicht op hebben wat de rente gaat doen. Daarmee wil ik niet zeggen dat die termijnrekening op 3 jaar een slecht product is.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik denk dat 2,52% netto op 3 jaar niet zo slecht is.
Gegarandeerde rente voor 3 jaar en 2,52% netto is niet veel minder dan 2,81% netto.
Gegarandeerde rente voor 3 jaar en 2,52% netto is niet veel minder dan 2,81% netto.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
In jouw geval, en indien het zich zo echt heeft afgespeeld, zou ik de ombudsdienst inschakelen. Go for it!Catan schreef: ↑31 augustus 2023, 20:42 met aansmeren bedoel ik dat een je duidelijk zegt dat je product A wil en er vervolgens zéér veel nadruk beginnen leggen op product B waar je niet om vroeg en vervolgens argumenten erbij halen om je te overtuigen om te kiezen voor product B die niet onderbouwd zijn. Ze zeiden me heel expliciet dat rente waarschijnlijk ging dalen, waardoor product B interessanter is. Tenzij ze daar bij argenta in het weekend bijklussen bij de ECB lijkt me het onwaarschijnlijk dat ze hier een duidelijk zicht op hebben wat de rente gaat doen. Daarmee wil ik niet zeggen dat die termijnrekening op 3 jaar een slecht product is.
-
- Full Member
- Contacteer:
Iemand iets aansmeren iets verkopen aan iemand die dat eigenlijk niet nodig heeftCatan schreef: ↑31 augustus 2023, 20:42 met aansmeren bedoel ik dat een je duidelijk zegt dat je product A wil en er vervolgens zéér veel nadruk beginnen leggen op product B waar je niet om vroeg en vervolgens argumenten erbij halen om je te overtuigen om te kiezen voor product B die niet onderbouwd zijn.
https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... /aansmeren
Heb je uiteindelijk product B gekocht ? Neen, dan ben je niks aangesmeerd.
Als je product B had gekocht en je je achteraf bedot voelt dan ben je het aangesmeerd.
Ze hebben je proberen iets aan te smeren maar je hebt niet gedaan dus gaat de definitie niet op.
Dat is verkoperspraat waarmee iedereen meermaals mee geconfronteerd wordt (als je daarvoor de ombudsdienst moet inschakelen dan zal de rij daar heel lang zijn).
Mijn bankdirecteur bij Argenta verschoot zelf van de hoogte van de rente op 3j, Ola hebben ze dat ook verhoogd? Is dus heel persoonlijkCatan schreef: ↑31 augustus 2023, 20:42 met aansmeren bedoel ik dat een je duidelijk zegt dat je product A wil en er vervolgens zéér veel nadruk beginnen leggen op product B waar je niet om vroeg en vervolgens argumenten erbij halen om je te overtuigen om te kiezen voor product B die niet onderbouwd zijn. Ze zeiden me heel expliciet dat rente waarschijnlijk ging dalen, waardoor product B interessanter is. Tenzij ze daar bij argenta in het weekend bijklussen bij de ECB lijkt me het onwaarschijnlijk dat ze hier een duidelijk zicht op hebben wat de rente gaat doen. Daarmee wil ik niet zeggen dat die termijnrekening op 3 jaar een slecht product is.
Veralgemeinen? de staat jaSammy2 schreef: ↑31 augustus 2023, 18:52Jullie veralgemenen; omdat jullie geen ballen hebben om paard en ruiter te noemen. Mijn mening.Gerard_M schreef: ↑31 augustus 2023, 18:48
Wat, kunnen we niet eens service op de instelling verhalen? Dit forum bestaat al heel lang, en het zou de eerste keer zijn als iemand afkomt met "het was allemaal bediende Joske Vermeulen zijn fout!" Zo werkt dat dus niet, als het over organisaties en consumentenbelangen gaat.
Die bij mij heeft toch geen alternatieven aangeprezen hoor. Misschien ook omdat hun agenda vol stond met afspraken voor de termijnrekening.
Als je dan zelfverzekerd binnenstapt en meteen van wal gaat van 'Kijk, zet daar eens X-aantal euro in vanaf die rekening en nog eens zoveel van die rekening'.
Digitale handtekening en klaar.
Ik denk dat dat voor banken de makkelijkste klanten zijn. Direct inschrijven en 5 min. later staan ze weer buiten. Een bankbediende/directeur voelt ook wel dat je weet waarvoor je komt en dat er weinig marge zit voor alternatieven.
Misschien heb jij die opening wel gegeven? Heb je getwijfeld of het bv. wel interessant is?
Ze voelen dat en prijzen dan uiteraard hun eigen producten aan omdat ze er een een commissie op pakken!
Als je dan zelfverzekerd binnenstapt en meteen van wal gaat van 'Kijk, zet daar eens X-aantal euro in vanaf die rekening en nog eens zoveel van die rekening'.
Digitale handtekening en klaar.
Ik denk dat dat voor banken de makkelijkste klanten zijn. Direct inschrijven en 5 min. later staan ze weer buiten. Een bankbediende/directeur voelt ook wel dat je weet waarvoor je komt en dat er weinig marge zit voor alternatieven.
Misschien heb jij die opening wel gegeven? Heb je getwijfeld of het bv. wel interessant is?
Ze voelen dat en prijzen dan uiteraard hun eigen producten aan omdat ze er een een commissie op pakken!
Awel dat dacht ik ook en daarom heb ik de helft vastgezet op een termijnrekening op 1 jaar bij AXA en de andere helft op 3 jaar bij ARGENTA.Charlesvdw schreef: ↑31 augustus 2023, 20:57 Ik denk dat 2,52% netto op 3 jaar niet zo slecht is.
Voor de nog studerende dochters heb ik die op 1 jaar bij AXA aangeraden, bij hen is de RV mogelijks nog te recupereren op hun belastingbrief dus voor hen is de staatsbon al zeker niet interessant.