Manuele verwerking transactie Santander ??
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
Manuele verwerking transactie Santander ??
Gisterochtend Vision spaarrekening bij Santander aangevraagd, incl. overschrijving van 1 Euro van mijn tegenrekening. Rekening eind van de middag al actief !!! Maar is dit normaal: vanochtend eerst via app 1 Euro terug overgeschreven naar de tegenrekening, transactie bevestigd, maar niet zichtbaar en saldo ongewijzigd. Paar uur later nogmaals via de computer, idem. Niets te zien. Gebeld met klantendienst. Een deel van de transacties wordt door Santander manueel bevestigd, en zijn daarom niet zichtbaar!?!? Bij andere (voormalige) spaarbanken (MeDirect, MoneYou, NIBC, Rabobank) heb ik dit nooit gezien. Heeft iemand anders ervaring met deze procedure bij Santander? Wordt de transactie toch verwerkt? Mijn eerste indruk is niet positief (lees: ik kan mijn geld niet terugoverboeken).
Re: Manuele verwerking transactie Santander ??
Gewoonlijk staat de overschrijving er snel op aan de andere kant.
Bv. In de voormiddag uitgevoerd, dan staat het er in de namiddag meestal op in mijn geval.
Ten laatste 24 uur later zal het wel in orde zijn.
Bv. In de voormiddag uitgevoerd, dan staat het er in de namiddag meestal op in mijn geval.
Ten laatste 24 uur later zal het wel in orde zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Maar nu om 21.00 uur is het saldo nog altijd hetzelfde als voordat ik de transactie heb geboekt. Dat een transactie in de wacht staat is ok, maar niet dat het saldo niet wordt aangepast waardoor men de transactie nog een 2de, 3de, 4de etc keer kan doen ook al is het saldo onvoldoende. Er is iets grondig mis bij Santander. Wellicht omdat hun online bankieren een technische storing kent?
Mogelijks heeft dit iets te maken met fraudedetectie. Ik heb maandag nog een overschrijving naar mijn tegenrekening gedaan, en die kwam de volgende dag aan.
-
- Newbie
- Contacteer:
Gisteren, ik maak 1 Euro over naar net geopende Vision rekening. Vanochtend: boek 1 Euro terug naar tegenrekening. Bevestiging dat transactie is uitgevoerd. Maar saldo blijft 1 Euro en betaling niet zichtbaar. Vanmiddag weer 1 Euro overgeboekt, saldo blijft 1 Euro en geen betaling te zien. Op deze manier kan ik nog 1000 keer 1 Euro overboeken, de betaling wordt toch niet verwerkt. Lijkt me eerder een systeem fout bij Santander. Wel een pluspunt: na 2 minuten al iemand van de klantendienst aan de lijn, helaas zonder oplossing.
-
- Newbie
- Contacteer:
Betaling vanochtend eindelijk gelukt. Desondanks bij gebrek aan vertrouwen in deze 'bank' het formulier voor het beeindigen van de bankrelatie opgestuurd.
Conclusies worden blijkbaar snel getrokken .... En dit allemaal voor €1 !banker1234 schreef: ↑30 augustus 2023, 10:08 Betaling vanochtend eindelijk gelukt. Desondanks bij gebrek aan vertrouwen in deze 'bank' het formulier voor het beeindigen van de bankrelatie opgestuurd.
-
- Newbie
- Contacteer:
Niet voor 1 Euro, maar voor de volgende transacties. Die ene Euro was alleen om de rekening te kunnen openen, maar als je die ene Euro dan nog niet eens kan terugboeken, moet je wel een grote idioot zijn om een grotere som geld aan die bank toe te vertrouwen. Misschien jij wel, ik niet.
Ik ben al enkele jaren klant bij Santander. Ik weet niet hoe lang ik heb moeten wachten op de eerste overschrijving. Maar ik denk dat het één dag was.banker1234 schreef: ↑30 augustus 2023, 10:08 Betaling vanochtend eindelijk gelukt. Desondanks bij gebrek aan vertrouwen in deze 'bank' het formulier voor het beeindigen van de bankrelatie opgestuurd.
Santander is 100% betrouwbaar.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zeer tevreden over Santander , nooit problemen gehad. Dit is zeker geen Aion 2.0.
-
- Newbie
- Contacteer:
EarthNvstr1 : lees de hele post. Het plaatsen van domme reakties draagt niets bij aan dit forum.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb het hele topic met in het bijzonder jouw 4 eerste posts meermaals gelezen.banker1234 schreef: ↑1 september 2023, 07:42 EarthNvstr1 : lees de hele post. Het plaatsen van domme reakties draagt niets bij aan dit forum.
De appreciatie van een reactie ligt bij de ontvanger. Je doet ermee wat je wil.
Noch jij (blijkbaar) en noch wij (jammer) weten nu eigenlijk wat er juist "aan de hand" was ...
-
- Newbie
- Contacteer:
Mocht Santander uitleggen waarom tot 3x toe een bevestigde transactie niet is uitgevoerd zal ik die uitleg delen. Ben blij dat anderen wel een positive ervaring hebben. Gelukkig zijn er genoeg andere banken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vermoedelijk zullen we de exacte reden nooit te weten komen.banker1234 schreef: ↑1 september 2023, 10:35 Mocht Santander uitleggen waarom tot 3x toe een bevestigde transactie niet is uitgevoerd zal ik die uitleg delen.
Kan zijn dat de rekening wel "geopend" was, maar nog niet "actief" bv., vermits de snelheid van je verrichtingen.
Toegegeven, de invoer van je afhalingsopdracht zou dan moeten mislukken.
Dat tot 3x toe je opdrachten niet zijn uitgevoerd, lijkt mij dan weer perfect "normaal" of toch ok.
Vermits je slechts 1 EUR op je rekening hebt staan, kan het niet dat je 3 opdrachten om 1 EUR af te halen uitgevoerd worden.
De manuele interventie van Santander was dus wellicht zowiezo nodig.
Los van wat er gebeurd is, is vervolgens de vraag of dit allemaal dermate erg is om per direct je rekening af te sluiten.
Je mag dat gerust doen uiteraard, dat is jouw keuze.
Het geeft echter mogelijks wel aan wat voor klant je bent, vandaar mijn eerdere reactie.
Ik heb ook nooit problemen gehad met Santander Belgium, niet echt moeilijk eigenlijk, want ze bieden enkel gereglementeerde spaarrekeningen aan.banker1234 schreef: ↑1 september 2023, 10:35 Ben blij dat anderen wel een positive ervaring hebben. Gelukkig zijn er genoeg andere banken.
Maar ik heb dan ook nooit dezelfde dag als de opening van de rekening 1 EUR overgeschreven en de volgende dag die 1 EUR terug proberen afhalen.