Exmar
TIP
Re: Exmar
Morgen de uitslag van de 1e rond van het bod.
Ben benieuwd.
Zelf ben ik er niet op ingegaan.
Ben benieuwd.
Zelf ben ik er niet op ingegaan.
Ook zeer benieuwd naar deze uitkomst.
Saverys komt nu aan 77%. Er komt normaal een nieuw bod.
Idem. Ik ging ook niet in op het bod en maak nu deel uit van de 22,24% free-float.
De resultaten zijn eindelijk binnen. Saverex eindigd met 77,76% en koopt de aangeboden aandelen toch over. Er werden 29,14% van de aandelen aangeboden. Saverex heropent het bod nog maals op 28/8/2023.
Zie https://www.saverextakeoverbid.com/en
Saverex of zijn partners kopen mogelijk vanaf morgen tot 27/8 aandelen op Euronext in. Ik ben niet van plan op het heropend bod in te gaan tenzij het de squeeze out is.
Waren ze zeker van hun stuk was de heropening er al op 28/7.
De resultaten zijn eindelijk binnen. Saverex eindigd met 77,76% en koopt de aangeboden aandelen toch over. Er werden 29,14% van de aandelen aangeboden. Saverex heropent het bod nog maals op 28/8/2023.
Saverex of zijn partners kopen mogelijk vanaf morgen tot 27/8 aandelen op Euronext in. Ik ben niet van plan op het heropend bod in te gaan tenzij het de squeeze out is.
Edit: @Dione geen nieuw bod maar een heropening. In de tussentijd hopen ze aan 90% te komen.Rekening houdend met de aandelen in de Doelvennootschap gehouden door Nicolas Saverys (7.924 aandelen) en door Exmar (2.026.013 aandelen), zouden de Bieder en de met hem verbonden personen samen 46.268.916 aandelen aanhouden, die 77,76% van de uitstaande aandelen in de Doelvennootschap vertegenwoordigen. De Bieder heeft besloten om afstand te doen van de aanvaardingsdrempel van 95% en heeft bijgevolg beslist om het Bod te handhaven. De betaling van de biedprijs voor de tijdens de initiële aanvaardingsperiode aangeboden aandelen is voorzien op donderdag 27 juli 2023.
De Bieder heeft besloten om over te gaan tot de vrijwillige heropening van het Bod, van maandag 28 augustus 2023 tot vrijdag 15 september 2023 om 16:00 uur (Belgische tijd). Aandeelhouders die het Bod nog niet aanvaard hebben, zullen dus tijdens deze tweede aanvaardingsperiode het Bod alsnog kunnen aanvaarden.
Dus de helft of dikke helft (50%-57%, afhankelijk van perimeter voor free float¹) is ingegaan op het bod.
Een (kleine) helft vindt het dus een beetje mager (of was niet op de hoogte)
¹ Een aantal partijen hadden al op voorhand aangegeven in te gaan op bod: Cobas (5,94%), enkele bestuurders (0,13%) en personen "handelend in onderling overleg" (0,49%, zijn vrouw en kinderen).
Verder zijn er nog 40.000 opties gelicht.
Een (kleine) helft vindt het dus een beetje mager (of was niet op de hoogte)
¹ Een aantal partijen hadden al op voorhand aangegeven in te gaan op bod: Cobas (5,94%), enkele bestuurders (0,13%) en personen "handelend in onderling overleg" (0,49%, zijn vrouw en kinderen).
Verder zijn er nog 40.000 opties gelicht.
Zijn gewoon de data uit de prospectus hoor. p6Tycoon schreef: ↑13 juli 2023, 18:59
Saverex heropent het bod nog maals op 28/8/2023.
Je vindt er ook al de geplande data van de eventuele volgende rondes.
Is idd wel lang.
Ik las ergens dat het te maken had met de zomervakantie: mensen die berichten van broker/bank niet lezen of er niet kunnen op ingaan en zo dus bod laten passeren.
Of dat was toch wat Saverex argumenteerde bij de FSMA om de normale termijnen op te rekken.
Saverex NV heropent vanaf maandag 28/8/2023 het vrijwillig bod op Exmar NV aan 12,10€ - 1€ uitgekeerd dividend, zijnde 11,10€/aandeel, zie https://www.exmar.com/sites/default/fil ... amebod.pdf
Ik vond de prijs in de eerste ronde te laag en de tweede ronde is aan dezelfde prijs. Daarom laat ik die tweede ronde ook links liggen, mijn aandelen krijgen ze pas bij het uitkoopbod.
Ik ben benieuwd of ze aan 90% of 95% van de uitstaande aandelen gaan geraken. Ik denk dat ze 10-11% extra aandelen binnenhalen en op 88% gaan stranden.
Ik vond de prijs in de eerste ronde te laag en de tweede ronde is aan dezelfde prijs. Daarom laat ik die tweede ronde ook links liggen, mijn aandelen krijgen ze pas bij het uitkoopbod.
Ik ben benieuwd of ze aan 90% of 95% van de uitstaande aandelen gaan geraken. Ik denk dat ze 10-11% extra aandelen binnenhalen en op 88% gaan stranden.
Zoals eerder aangekondigd, heeft de Bieder besloten om over te gaan tot de vrijwillige en onvoorwaardelijke
heropening van het Bod, van maandag 28 augustus 2023 tot vrijdag 15 september 2023 om 16:00 uur (Belgische
tijd). Aandeelhouders die het Bod nog niet aanvaard hebben, zullen dus tijdens deze tweede aanvaardingsperiode
het Bod alsnog kunnen aanvaarden. De betaling van de biedprijs voor de tijdens de tweede aanvaardingsperiode
aangeboden aandelen is voorzien op maandag 2 oktober 2023.
Ik heb deze week post gekregen van de heer Saverys (op briefpapier van Exmar, hoort dat niet Saverex te zijn?)
Zowel NL als FR
Zou ik hem antwoorden dat ik net bijgekocht heb aan ietsje minder dan de biedprijs, met dank aan de waardering in zijn prospectus?
Zowel NL als FR
Zou ik hem antwoorden dat ik net bijgekocht heb aan ietsje minder dan de biedprijs, met dank aan de waardering in zijn prospectus?
Idem, kreeg die brief dinsdag. De brief is ook ondertekend door Exmar's onafhankelijke bestuurder Michel Delbaere. Met die brief probeert Exmar haar aandeelhouders te overtuigen de aandelen in te brengen. Ik doe niet mee.
Neen, ik dacht dat alleen de onderneming zijn aandeelhouders kan opvragen. Was toch ook zo toen in die brief van Recticel ontving om niet in te gaan op het Greiner bod.
Mooie halfjaarresultaten en we krijgen volgende week een nieuwe brief in de bus, zie https://live.euronext.com/en/listview/c ... ase/103207
Halfjaarresultaten: omzet maal 4, bedrijfsresultaat maal 6 en nettoresultaat maal 2 toch zeer mooi en dat met de aangekondigde investeringen. Zie https://live.euronext.com/en/listview/c ... ase/103207
Halfjaarresultaten: omzet maal 4, bedrijfsresultaat maal 6 en nettoresultaat maal 2 toch zeer mooi en dat met de aangekondigde investeringen. Zie https://live.euronext.com/en/listview/c ... ase/103207
De Vennootschap heeft vernomen dat deze Brief bij sommige aandeelhouders de indruk heeft gewekt dat zij verplicht waren om te verkopen. Dit was zeker niet de bedoeling van de Vennootschap en daarom vraagt de Vennootschap haar aandeelhouders om de Brief niet in overweging te nemen en wenst de Vennootschap hierbij recht te zetten dat elke aandeelhouder vrij is zijn aandelen al dan niet aan te bieden aan Saverex.
In het geval er aandeelhouders zijn die hun aandelen al hebben aangeboden in het kader van deze tweede ronde, hebben zij tevens het recht om dit terug te trekken. De respectievelijke procedures zijn uiteengezet in hoofstukken 7.9 en 7.10 van de Prospectus (www.saverextakeoverbid.com).
Hoewel de Brief niet was voorgelegd aan de raad van bestuur, hebben alle leden van de raad van bestuur deze communicatie goedgekeurd. De Vennootschap zal een nieuwe brief versturen naar haar aandeelhouders met dezelfde boodschap.
Ik heb er juist een pak gekocht en kreeg prompt een brief om te verkopen....Tycoon schreef: ↑1 september 2023, 16:46 Idem, kreeg die brief dinsdag. De brief is ook ondertekend door Exmar's onafhankelijke bestuurder Michel Delbaere. Met die brief probeert Exmar haar aandeelhouders te overtuigen de aandelen in te brengen. Ik doe niet mee.
Neen, ik dacht dat alleen de onderneming zijn aandeelhouders kan opvragen. Was toch ook zo toen in die brief van Recticel ontving om niet in te gaan op het Greiner bod.
Telenet is overigens ook begonnen brieven te sturen op naam
Ik weiger ook.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Misschien het moment om wat aandelen van de post te kopen? Veel extra briefwisseling deze periode én net een nieuwe CEO.
Ik ben er eigenlijk ook van overtuigd dat het aanbod op de aandelen van Exmar te laag is. Maar kan je hier als kleine investeerder tegenop (eerder spaarder omdat de banken weigeren deftige interesten te bieden en je dus wel bijna gedwongen wordt met een deeltje een risico te nemen). Ik had mijn pakketje gekocht in coronatijden want zette dan de eerste stappen op de beurs; we zijn drie jaar later. Exmar heel mooi gerendeerd sindsdien (+300%); het beste aandeel in mijn portefeuille (met ook o.a. ING, Barco, Bekaert, Bpost , maar wel een heel beperkt pakketje (in de redering: daar ergens 250 euro, daar ook nog...). Stonden in effecten van Keytrade, de bank verwittigde me nooit van het bod. Uiteindelijk na mijn vraag om ze toch aan te bieden was het bod net gesloten. Ik heb ze dan wel vlug nog verhandeld via de beurs aan ongeveer 10,5 euro. Had wel duidelijk het gevoel dat de (bij mij) erg kleine aandeelhouder niet mag meegenieten van de opwaartse beurs en dividenden van Exmar. Laat ons zeggen, ik had de angst dat ze niet meer verhandelbaar zouden zijn. Ik heb wel het vrijgekomen geld en meerwaarde integraal opnieuw in aandelen geplaatst; deze keer van het (iets onzekerder) Euronav, maar al meteen een eerste mooi dividend meegepikt en ze stonden toen ook niet zo hoog (ergers onder de 14 euro).
die 1e brief krijgt blijkbaar nog een staartje, toch volgens De Tijd (Markten blog):Tycoon schreef: ↑9 september 2023, 13:10 Mooie halfjaarresultaten en we krijgen volgende week een nieuwe brief in de bus, zie https://live.euronext.com/en/listview/c ... ase/103207De Vennootschap heeft vernomen dat deze Brief bij sommige aandeelhouders de indruk heeft gewekt dat zij verplicht waren om te verkopen. Dit was zeker niet de bedoeling van de Vennootschap en daarom vraagt de Vennootschap haar aandeelhouders om de Brief niet in overweging te nemen en wenst de Vennootschap hierbij recht te zetten dat elke aandeelhouder vrij is zijn aandelen al dan niet aan te bieden aan Saverex.
In het geval er aandeelhouders zijn die hun aandelen al hebben aangeboden in het kader van deze tweede ronde, hebben zij tevens het recht om dit terug te trekken. De respectievelijke procedures zijn uiteengezet in hoofstukken 7.9 en 7.10 van de Prospectus (www.saverextakeoverbid.com).
Hoewel de Brief niet was voorgelegd aan de raad van bestuur, hebben alle leden van de raad van bestuur deze communicatie goedgekeurd. De Vennootschap zal een nieuwe brief versturen naar haar aandeelhouders met dezelfde boodschap.
Vreemd, want die 1e brief was toch goedgekeurd door FSMA?Beurswaakhond dient klacht in over overnamebod Exmar
De brief die Exmar aan zijn aandeelhouders zond, zou verkeerdelijk de indruk hebben gewekt dat aandeelhouders verplicht zijn hun aandelen aan te bieden. Momenteel loopt de tweede ronde van het openbaar overnamebod van Saverex, het investeringsvehikel van Nicolas Saverys.
Of heeft Saverys er nadien nog wat aan geprutst, zoals "wat u moet doen" in het vet