Ketting belasting.
Re: Ketting belasting.
Als de begane grond vlak is en de tent moet verticaal omhoog, dan ga je beter voor een schaarlift.
Kun je de beugel(s) niet gebruiken om een touw erdoor te steken en de tent te hijsen ?
Als er meerdere beugels zijn dan door iedere beugel een touw en beneden 1 of 2 man om te hijsen.
Als er meerdere beugels zijn dan door iedere beugel een touw en beneden 1 of 2 man om te hijsen.
Is dit misschien een oplossing voor mijn probleem ? Buiten een mobiele ladderlift ..
In het midden van de gevel ( 3 meter ) maak ik een nieuw ankerpunt. zegge een dikke betonbaar welke ik in de gevel bevestig. en waar ik de katrol aan hang op een hoogte van 4/5/ of 6 meter. ( al naargelang )
Ik bevestig 2 afzonderlijke lussen aan de zonnetent van 5 meter met een tussenafstand vanuit het midden gemeten 1 meter links en rechts telkens een lus ? ? die ik dan beide aan de katrol hang....
Vraag is dan ::: Welk nieuw ankerpunt is stevig genoeg om 100 kilo omhoog te takelen ? ..
In het midden van de gevel ( 3 meter ) maak ik een nieuw ankerpunt. zegge een dikke betonbaar welke ik in de gevel bevestig. en waar ik de katrol aan hang op een hoogte van 4/5/ of 6 meter. ( al naargelang )
Ik bevestig 2 afzonderlijke lussen aan de zonnetent van 5 meter met een tussenafstand vanuit het midden gemeten 1 meter links en rechts telkens een lus ? ? die ik dan beide aan de katrol hang....
Vraag is dan ::: Welk nieuw ankerpunt is stevig genoeg om 100 kilo omhoog te takelen ? ..
Dat zou geen probleem zijn, maar je krijgt geen duidelijke oplossing als je onduidelijk blijft.
- de muur waar een nieuw ankerpunt zou komen is dat van baksteen (gevelsteen of snelbouwsteen) , van beton, van betonblokken, ...
- wat is een betonbaar ?
- hoe zie je zonnetent eruit ? hoe wordt die zonnetent open gehouden, houden piketten de tent open en zijn er dan touwen aan de piketten gespannen ? want die trekken uiteindelijk ook aan je ankerpunt en dan wordt dat meer dan 100 kg. Of zijn er palen in die tent ?
Veel te veel onduidelijkheden.
Ik wil niet dat de boel instort terwijl er mensen onder de tent zitten. Het siert je dat je dit wil organiseren maar als leek kun je deze verantwoordelijkheid niet dragen.
Misschien beter iemand zoeken die kan helpen en die betrokken is bij de organisatie of die ter plekke kan helpen.
Ik wens je veel succes.
- de muur waar een nieuw ankerpunt zou komen is dat van baksteen (gevelsteen of snelbouwsteen) , van beton, van betonblokken, ...
- wat is een betonbaar ?
- hoe zie je zonnetent eruit ? hoe wordt die zonnetent open gehouden, houden piketten de tent open en zijn er dan touwen aan de piketten gespannen ? want die trekken uiteindelijk ook aan je ankerpunt en dan wordt dat meer dan 100 kg. Of zijn er palen in die tent ?
Ik wil niet dat de boel instort terwijl er mensen onder de tent zitten. Het siert je dat je dit wil organiseren maar als leek kun je deze verantwoordelijkheid niet dragen.
Misschien beter iemand zoeken die kan helpen en die betrokken is bij de organisatie of die ter plekke kan helpen.
Ik wens je veel succes.
---------------------------------------------------iejoor schreef: ↑6 september 2023, 07:38 Dat zou geen probleem zijn, maar je krijgt geen duidelijke oplossing als je onduidelijk blijft.
- wat is een betonbaar ?
Ik wens je veel succes.
Dit is de zonnetent, 5 meter breed .... electrisch.... met 3 bevestigingsbeugels.
Hoogte om te hangen = 250 cm.
https://www.outspot.be/nl/Uitschuifbare ... -Hortensus
Betonbaar is een dik betonijzer om de katrol aan te hangen..
De gevel is volle baksteen, met spouw.
We zijn maar met 2 om de tent te plaatsen...
Als je in de buurt woont, wil ik wel ff komen helpen. Ik breng mijn stevige stelling, werkhoogte 6 meter, mee. Als de ophangpunten in de muur reeds voorzien zijn, is dit een eitje.
Dat is vriendelijk. Stelling van 6 meter is te hoog, van op mijn terras ( 6 op 2 ) komt de zonnetent op 2,50 meter hoog.
Mijn terras is volledig van hout( vlonder ) de vloer ligt op een houten geraamte en op een ladder staan met elk 50 kg en 2,50 cm hoog,,, als die houten vloer kwikkelt liggen we op onze donder..
Ik woon in Antwerpen,( Deurne )
Nu is het zonneklaar.
Een luifel of markies hangen op 2,5m hoogte aan 3 beugels.
Kijk hoe deze 2 mannen die luifel hangen (enkel bij stap 2 moet je met 2 zijn) :
https://www.youtube.com/watch?v=piTFCYVRnZM
Maar je houten vloer is niet stabiel.
En met een ladder met verbreedde voet ?
Of met de stelling die je 3de man aanbied een werkvloer maken op 1 meter hoogte.
en je luifel weegt 100kg. Dan met 3 man.
Dan is de klus zo geklaard
Een luifel of markies hangen op 2,5m hoogte aan 3 beugels.
Kijk hoe deze 2 mannen die luifel hangen (enkel bij stap 2 moet je met 2 zijn) :
https://www.youtube.com/watch?v=piTFCYVRnZM
Maar je houten vloer is niet stabiel.
En met een ladder met verbreedde voet ?
Of met de stelling die je 3de man aanbied een werkvloer maken op 1 meter hoogte.
en je luifel weegt 100kg. Dan met 3 man.
Dan is de klus zo geklaard
Voor alles is een oplossing:
- de stelling is deelbaar. Onderste deel is 1m80 hoog, werkhoogte in te stellen tussen 2,1 - 2,4 - 2,7 -3m
- onder de stelling leg je best enkele vloerplaten. Nog beter is het teras vol vloerplaten te leggen zodat er enkele trapladders bij kunnen, moest dat nodig zijn.
- totaal gewicht: stelling 50kg, luifel 100kg, 3 personen (3x) 90kg ?. De vloer zou dus 420 kg moeten dragen, verdeeld over 8m²?
- de stelling is deelbaar. Onderste deel is 1m80 hoog, werkhoogte in te stellen tussen 2,1 - 2,4 - 2,7 -3m
- onder de stelling leg je best enkele vloerplaten. Nog beter is het teras vol vloerplaten te leggen zodat er enkele trapladders bij kunnen, moest dat nodig zijn.
- totaal gewicht: stelling 50kg, luifel 100kg, 3 personen (3x) 90kg ?. De vloer zou dus 420 kg moeten dragen, verdeeld over 8m²?
Stel je voor dat ludo een huis zou bouwen. Er zouden hier nogal wat vragen gesteld en discussies gevoerd worden.
Als we allemaal ons steentje bijdragen, dan komen we er.
Onze baksteen (of betonbaar).
De ankerpunten, waarvan je sprak, zijn brandladders en staan 6m uit mekaar.
En tot welke hoogte gaan de brandladders 6m, 8, 9, 10m ?
(met andere woorden hoe hoog kunnen de ankerpunten maximaal zijn ? )
Daartussen ligt je terras en die is 6m breed.
Hoe breed is je zonnetent ?
En tot welke hoogte gaan de brandladders 6m, 8, 9, 10m ?
(met andere woorden hoe hoog kunnen de ankerpunten maximaal zijn ? )
Daartussen ligt je terras en die is 6m breed.
Hoe breed is je zonnetent ?
3mm staalkabel kan dit met gemak.
Waarom zou je een ketting nemen? Want dat door een katrol halen maakt het nodeloos zwaar en je hebt veel meer kracht nodig om het te doen bewegen.
Met een staalkabel is dit geen probleem.
https://www.staalkabelstunter.com/nl/st ... meter.html
300KG....probleemloos
Waarom zou je een ketting nemen? Want dat door een katrol halen maakt het nodeloos zwaar en je hebt veel meer kracht nodig om het te doen bewegen.
Met een staalkabel is dit geen probleem.
https://www.staalkabelstunter.com/nl/st ... meter.html
300KG....probleemloos
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Bassie,
het uitgangspunt was om een katrol aan het midden van een ketting te hangen op ongeveer 6m hoogte.
Niet om de ketting door de katrol te jagen.
Trouwens een touw is meer geschikt en ligt beter in de hand dan een metalen kabel om 100kg op te trekken .
het uitgangspunt was om een katrol aan het midden van een ketting te hangen op ongeveer 6m hoogte.
Niet om de ketting door de katrol te jagen.
Trouwens een touw is meer geschikt en ligt beter in de hand dan een metalen kabel om 100kg op te trekken .