Censuur op spaargids.be
Re: Censuur op spaargids.be
KV is inmiddels ook niet langer tijdelijk gebannen van het forum, was dus ook van korte duur.jeff schreef: ↑6 september 2023, 13:53Ik vermoed dat die onterechte tijdelijke ban van jou en KV te maken heeft met discussies eerder deze week waarin jullie verwikkeld waren met een ander forumlid in het staatsbon-topic.Abatoetnie schreef: ↑6 september 2023, 12:39 Ik ben al terug, zonder nieuwe nick ... ik heb mijn uitleg kunnen en mogen doen aan de moderator en die heeft (blijkbaar, want anders was ik nog gebannen) oor gehad naar mijn uitleg, waarvoor dank trouwens.
Ik ga niet heel (diep) ingaan op deze (korte) tijdelijke ban maar als het hebben van een andere mening dan de nogal vaak overheersende gedachtengang hier voldoende is om te gaan klagen bij de moderators dan wordt het hier heel saai en heel erg eenrichtingsverkeer in de discussies. Laat ons verschillende meningen hebben en laat ons die desnoods hard (en/of met de nodige humor tussen de lijnen) maar zonder elkaar te verwijten voeren.
Als je die discussies er op naleest zoals ze thans nog in dat topic staan en als die tijdelijke bans enkel naar aanleiding daarvan zijn (en het enkel daarover gaat), dan is daar toch niet over de schreef gegaan. Niet door jou en ook niet door KV. Hopelijk wordt zijn tijdelijke ban ook vlug opgeheven.
Het is inderdaad gemakkelijk. Een VPN zit bijvoorbeeld standaard bij mijn virusscanner. Ik gebruik die alleen maar wanneer ik op open wifi netwerken zit maar eigenlijk zou ik me er constant achter kunnen verstoppen.
Ik ben inderdaad terug, blijkbaar waren er een aantal (naar mijn mening) onterechte opvattingen aangenomen.jeff schreef: ↑6 september 2023, 20:12KV is inmiddels ook niet langer tijdelijk gebannen van het forum, was dus ook van korte duur.jeff schreef: ↑6 september 2023, 13:53
Ik vermoed dat die onterechte tijdelijke ban van jou en KV te maken heeft met discussies eerder deze week waarin jullie verwikkeld waren met een ander forumlid in het staatsbon-topic.
Als je die discussies er op naleest zoals ze thans nog in dat topic staan en als die tijdelijke bans enkel naar aanleiding daarvan zijn (en het enkel daarover gaat), dan is daar toch niet over de schreef gegaan. Niet door jou en ook niet door KV. Hopelijk wordt zijn tijdelijke ban ook vlug opgeheven.
Maar goed, zoals Abatoetnie zegt, het zou hier maar een saai boeltje zijn moest iedereen hetzelfde idee hebben.
en volledig akkoord met dit :
inlog via VPN zou zeker een goed idee zijn.Trivium schreef: ↑6 september 2023, 17:44Zolang je een vanop eender welke e-mailadres een nick kunt aanmaken is het onmogelijk om daar paal en perk aan te stellen. Je kunt gewoon eenmalig een gmail aanmaken om je te registreren en er verder niet meer naar kijken. Er bestaan websites met e-mailadressen die na 24h verdwijnen. Ook daarmee kun je je gewoon registreren. Posten van achter een VPN is ook mogelijk. Dweilen met de kraan open dus.
Snitchy gedoe met verschillende nicks is absoluut ook niet aan mij besteed
Hoewel ik er ooit toen ik hier nieuw was wel onterecht van beschuldigd werd :
KV schreef: ↑11 maart 2023, 17:29
Amai , dit chockeert me wel eventjes
Ik ben hier vrij nieuw hoor.... In 2012 mij hier aangemeld in het kader woning / hypothecair krediet...
Nadien andere zaken (bouwen, kids , ...) nu wordt het wat rustiger en begin ik na te denken over het spaargeld efficiënt te besteden en kom ik bijgevolg terug op deze site terecht.... meer moet je er niet achter zoeken.
Ik betreur je insinuaties....
Vanavond zijn er voor de tweede keer vandaag cartoons die ik gepost had verwijderd. Ik heb aan Vaganzza gevraagd waarom hij dat doet.
"Slachtoffer"? Jij? Sommige postings van jou, in cartoonvorm, kan ik ook niet echt niet pruimen.
Dat mag voor een moderator geen reden zijn om ze te verwijderen.
Nee, hij moet zich op de forumregels baseren. Als een forumregel overtreden wordt mag hij actie nemen. Anders is het willekeur en machtsmisbruik.
Verwijdering: misschien omdat er geen rechten zijn om de cartoons hier op het forum te hernemen (copyright). Laat hier maar weten of mijn vermoeden ter zake door de moderator al dan niet bevestigd wordt.
Ja, dat is een mogelijke reden, maar dan moeten ze consequent zijn en alle afbeeldingen verbieden.
Ik denk dat bijna op alle afbeeldingen copyright geldt, maar dat mogelijk paargids met bepaalde instanties reeds last gehad heeft, daarom dat ze mogelijk afbeeldingen die zowat uit die hoek komen, misschien onmiddellijk verwijderen
-
- Full Member
- Contacteer:
De moderator dacht trouwens dat wij één en dezelfde persoon waren toen ik navraag deed waarom ik een tijdelijke ban aan mijn rekker had.
Blijkbaar is het al verdacht als twee aparte mensen ongeveer gelijktijdig een gelijkaardige mening hebben tegenover een reactie van een andersdenkende. Ik zie niet in waarom ik tussenin eens van nick zou switchen om iets gelijkaardigs te posten.
Dat zou dan betekenen dat we zelfs geen grafiek van een andere site meer mogen overnemen die bijvoorbeeld de evolutie van de Dow Jones in de laatste 100 jaar weergeeft.
Ik ben benieuwd naar het antwoord van Vaganzza op mijn vraag waarom hij mijn cartoons verwijdert.
Ik ben benieuwd naar het antwoord van Vaganzza op mijn vraag waarom hij mijn cartoons verwijdert.