Termijnrekening AXA
TIP
Termijnrekening AXA
Hallo ,
Misschien was het dom van ons ,maar door één of andere reden ben ik altijd wat terughoudend als dingen er wat te mooi uitzien ,zoals verleden week de staatsbon .Vele van men collega's verklaarden me voor gek niet te hebben ingeschreven ,daarom deze week eens gaan kijken naar alternatieven ,dus ik als leek ga straks toch wat spaarcentjes belegen bij AXA bank ..ik vraag daarom graag aan de mensen van spaargids (zij die onafhankelijk denken) is dit verstandig ?Het gaat over een termijnrek van 2 jaar aan 2.45%.dank je alvast voor je respons.

Misschien was het dom van ons ,maar door één of andere reden ben ik altijd wat terughoudend als dingen er wat te mooi uitzien ,zoals verleden week de staatsbon .Vele van men collega's verklaarden me voor gek niet te hebben ingeschreven ,daarom deze week eens gaan kijken naar alternatieven ,dus ik als leek ga straks toch wat spaarcentjes belegen bij AXA bank ..ik vraag daarom graag aan de mensen van spaargids (zij die onafhankelijk denken) is dit verstandig ?Het gaat over een termijnrek van 2 jaar aan 2.45%.dank je alvast voor je respons.
Laatst gewijzigd door AMETSA op 8 september 2023, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Termijnrekening AXA
je had vorige week inderdaad niet mogen twijfelen.
Trek van 2.38% nog 30% RV af en je komt aan 1,67 netto
Dan is het verschil met de meeste spaarrekeningen niet erg groot helaas.
Trek van 2.38% nog 30% RV af en je komt aan 1,67 netto
Dan is het verschil met de meeste spaarrekeningen niet erg groot helaas.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik denk inderdaad ook wel als het gaat over ongeveer 1,67% netto, dat je momenteel nog niet de moeite is om in die termijnrekening te steken. Er zijn momenteel spaarrekeningen die zelfs meer opbrengen.
Er bestaan veel andere alternatieven ook.
Daarnaast, ik weet niet of overheid nog veel geld nodig gaat hebben maar missch ook de staatsbon van december in het oog houden.
Conclusie: ik zou persoonlijk eerst eens goed informeren over de verschillende mogelijkheden voordat je je geld vast zet voor 2 jaar in een termijnrekening aan een rente dat je bij een spaarrekening ook krijgt.
Als u 2,38% netto bedoelt is het een beetje ander verhaal, maar dan nog eens goed informeren zou ik aanraden
Er bestaan veel andere alternatieven ook.
Daarnaast, ik weet niet of overheid nog veel geld nodig gaat hebben maar missch ook de staatsbon van december in het oog houden.
Conclusie: ik zou persoonlijk eerst eens goed informeren over de verschillende mogelijkheden voordat je je geld vast zet voor 2 jaar in een termijnrekening aan een rente dat je bij een spaarrekening ook krijgt.
Als u 2,38% netto bedoelt is het een beetje ander verhaal, maar dan nog eens goed informeren zou ik aanraden
Re: Termijnrekening
Dag Boogje
Dit is de netto rente blijkbaar ,bruto 3.50% ook terug te vinden op deze site
Dit is de netto rente blijkbaar ,bruto 3.50% ook terug te vinden op deze site
-
- Full Member
- Contacteer:
Zelfs e-depo lijkt mij aantrekkelijker dan die termijnrekening bij Axa..
Een spaarrekening bij Izola bank levert 1.57 netto als het om minder dan 62.000€ spaargeld gaat.
Voor 10 procentpunten moet je je geld geen twee jaar vastzetten.
Als het om geld gaat dat je niet nodig hebt maar dat je toch niet aan de schommelingen van de beurs wil blootstellen, dan zou ik een ETF die in obligaties belegt overwegen. Of een individuele obligatie.
Je moet dan wel een rekening openen bij een broker. Via Axa zelf transacties doen gaat je een fortuin kosten.
Een spaarrekening bij Izola bank levert 1.57 netto als het om minder dan 62.000€ spaargeld gaat.
Als het om geld gaat dat je niet nodig hebt maar dat je toch niet aan de schommelingen van de beurs wil blootstellen, dan zou ik een ETF die in obligaties belegt overwegen. Of een individuele obligatie.
Je moet dan wel een rekening openen bij een broker. Via Axa zelf transacties doen gaat je een fortuin kosten.
Axa geeft momenteel toch 3,5% bruto op 2 jaar. Dat geeft 2.45% netto. Ik vind dit niet slecht. Ik heb er zelfs een bestaande termijnrekening vroegtijdig voor verkocht, om een nieuwe aan deze voorwaarden te nemen.AMETSA schreef: ↑8 september 2023, 10:26 Hallo ,![]()
Misschien was het dom van ons ,maar door één of andere reden ben ik altijd wat terughoudend als dingen er wat te mooi uitzien ,zoals verleden week de staatsbon .Vele van men collega's verklaarden me voor gek niet te hebben ingeschreven ,daarom deze week eens gaan kijken naar alternatieven ,dus ik als leek ga straks toch wat spaarcentjes belegen bij AXA bank ..ik vraag daarom graag aan de mensen van spaargids (zij die onafhankelijk denken) is dit verstandig ?Het gaat over een termijnrek van 2 jaar aan 2.38%.dank je alvast voor je respons.
KLopt Toro ,heb dit ook in bovenstaand bericht vermeld ,
fijn om mensen te hebben die meedenken met een dame ,die een leek is:-)

Waarom zou het bij Izola om minder dan 62.000 euro moeten gaan? (niet gereglementeerd ; bruto 2,25 %, netto 1,57 %)CsqE2f97bL5CZa schreef: ↑8 september 2023, 10:49 Zelfs e-depo lijkt mij aantrekkelijker dan die termijnrekening bij Axa..
2,45% netto op 2 jaar. Bij 3 banken nu.AMETSA schreef: ↑8 september 2023, 10:26 Hallo ,![]()
Misschien was het dom van ons ,maar door één of andere reden ben ik altijd wat terughoudend als dingen er wat te mooi uitzien ,zoals verleden week de staatsbon .Vele van men collega's verklaarden me voor gek niet te hebben ingeschreven ,daarom deze week eens gaan kijken naar alternatieven ,dus ik als leek ga straks toch wat spaarcentjes belegen bij AXA bank ..ik vraag daarom graag aan de mensen van spaargids (zij die onafhankelijk denken) is dit verstandig ?Het gaat over een termijnrek van 2 jaar aan 2.38%.dank je alvast voor je respons.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dank je om mee te denken
Misschien toch maar gaan voor de 2,45 %netto rente, geld is erg belangrijk ,maar een beetje gemoedsrust in deze al zo hectische maatschappij doet ook zo een deugd ....

Misschien toch maar gaan voor de 2,45 %netto rente, geld is erg belangrijk ,maar een beetje gemoedsrust in deze al zo hectische maatschappij doet ook zo een deugd ....
-
- Full Member
- Contacteer:
Correct. Ik zat foutief met gereglementeerd in mijn achterhoofd.mver schreef: ↑8 september 2023, 11:36Waarom zou het bij Izola om minder dan 62.000 euro moeten gaan? (niet gereglementeerd ; bruto 2,25 %, netto 1,57 %)CsqE2f97bL5CZa schreef: ↑8 september 2023, 10:49 Zelfs e-depo lijkt mij aantrekkelijker dan die termijnrekening bij Axa..
-
- Hero Member
- Contacteer:
2% verloren, maar dat wordt met die 3,5% goedgemaakt. De afgekochte termijnrekening liep nog bijna 2 jaar aan 1%.
(1,5% dossierkosten + 0.5% per niet volledig gelopen jaar)
(1,5% dossierkosten + 0.5% per niet volledig gelopen jaar)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik durf zelf ni voor langer dan een paar maand te pakken. Ik zoek naar vastgoed en kan mijn geld dus missch snel nodig hebben. Moest het mij ni veel kosten, zou ik langer durven pakken en dan desnoods cancelen als ik alsnog op korte termijn een koopje op de vastgoedmarkt vind.
Bedoel je 2% van je rente? Of van je kapitaal?
Dus je legt 100k in, kreeg je dan 98k terug?
Juist, van mijn 100k, heb ik 98k teruggekregen + de verlopen rente.