Bij welke grootbank heb je je zichtrekening?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Bij welke grootbank heb je je zichtrekening?
Zicht- en spaarrekening bij BNP Paribas Fortis, aandelen bij Deutsche Bank.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
jawadde001 schreef: Of men nu voor argenta of keytrade kiest, maakt niet zoveel uit, het belangrijkste is dat beide aantonen dat een gratis rekening zeker niet 'minderwaardig' is aan een betalende varianten (integendeel zelf).
Persoonlijk heb ik argenta boven keytrade verkozen, omdat ik een bank zocht waar ik later een hypothecaire lening kan krijgen + het feit dat er kantoren zijn waar men terecht kan.
Voila, dat is dan ook de reden waarom ik Rabobank, DB en Keytrade verlaten heb.
En dan blijven niet zoveel banken meer over, waaronder vooral grootbanken.
Het wil zeker niet zeggen dat je als klant betere voorwaarden krijgt voor een hypothecaire lening dan wanneer je nog geen klant bent.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja, maar in 9 van de 10 gevallen gaan ze wel iets van hun rente afdoen als je klant bent of wordt
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Heb mijn hypothecair krediet trouwens nog niet eens bij een bank genomen, zodat ik niet met handen en voeten gebonden ben gedurende die looptijd. Kan gaan en staan met mijn geld waar ik zelf wil.
Vaganzza heeft gelijk, de banken waar ik klant was hebben bijlange aan niet de beste voorwaarden gegeven toen ik ben gaan shoppen voor een hypotheek.
Inderdaad, ze deden er wel iets af, maar nog steeds niet het beste aanbod desondanks...
Vaganzza heeft gelijk, de banken waar ik klant was hebben bijlange aan niet de beste voorwaarden gegeven toen ik ben gaan shoppen voor een hypotheek.
Inderdaad, ze deden er wel iets af, maar nog steeds niet het beste aanbod desondanks...
Vaak zelfs net het tegenovergestelde!Vaganzza schreef: Het wil zeker niet zeggen dat je als klant betere voorwaarden krijgt voor een hypothecaire lening dan wanneer je nog geen klant bent.
Helemaal mee eens. Op papier was Argenta het beste. Ben toen naar VDK getrokken, waar ik geen klant was, en kreeg eerst weinig voorwaarden, tot er plots gezwaaid werd met de voorwaarden van Argenta en ze konden er plots onder...geengeld schreef:Vaak zelfs net het tegenovergestelde!Vaganzza schreef: Het wil zeker niet zeggen dat je als klant betere voorwaarden krijgt voor een hypothecaire lening dan wanneer je nog geen klant bent.
Zichtrekening bij KBC (historisch ivm lening) en Argenta (gratis).
Toen ik op zoek ging naar beste lening was is klant bij BBL (nu ING) en mijn vrouw bij Gemeentekrediet (nu Dexia). We kregen er ronduit slechte voorstellen. Even binnengestapt bij Cera (nu KBC) en we kregen er al niet-klant deftige voorstellen. Bij verlaten BBL werd amper geinformeerd naar de reden. Bij Gemeentekrediet waren ze verbolgen dat we geen 2e voorstel gevraagd hadden; ze hadden maar ineens een goed voorstel moeten doen ipv proberen ons een slecht voorstel aan te smeren.
Toen ik op zoek ging naar beste lening was is klant bij BBL (nu ING) en mijn vrouw bij Gemeentekrediet (nu Dexia). We kregen er ronduit slechte voorstellen. Even binnengestapt bij Cera (nu KBC) en we kregen er al niet-klant deftige voorstellen. Bij verlaten BBL werd amper geinformeerd naar de reden. Bij Gemeentekrediet waren ze verbolgen dat we geen 2e voorstel gevraagd hadden; ze hadden maar ineens een goed voorstel moeten doen ipv proberen ons een slecht voorstel aan te smeren.
Aan de mensen die hun zichtrekening niet bij een grootbank hebben. Hoe betalen jullie dan online jullie Kinepolis-tickets, voetbaltickets,... want ik moet na aankoop op die sites de betaling steeds direct bevestigen met mijn kaartlezer...
Enkel KBC, Dexia, Fortis, ING, VDK, AXA en Fintro zijn aangesloten op dit systeem.
Wat doen mensen met hun zichtrekening bij Deutsche Bank, Keytrade,... in dit geval?
Enkel KBC, Dexia, Fortis, ING, VDK, AXA en Fintro zijn aangesloten op dit systeem.
Wat doen mensen met hun zichtrekening bij Deutsche Bank, Keytrade,... in dit geval?
Nog nooit gedaan, maar ik veronderstel dat het ook mogelijk is om gewoon via overschrijving te betalen met bepaalde referentie?Campzie schreef:Aan de mensen die hun zichtrekening niet bij een grootbank hebben. Hoe betalen jullie dan online jullie Kinepolis-tickets, voetbaltickets,... want ik moet na aankoop op die sites de betaling steeds direct bevestigen met mijn kaartlezer...
Of met kredietkaart.
Zelf heb ik een setje ING Lion zicht + spaarrekening, simpelweg om toch maar een 'volledige' gratis rekening bij een grootbank te hebben, niet dat ik die echt als zichtrekening gebruik op dit moment (Keytrade). Maar je weet nooit wanneer het eens van pas komt, in geval van ING bvb: stortingen kunnen plaatsen aan een automaat met het gratis rekeningpakket.
Voor betalingen zoals die waar Campzie over spreekt, zaken zoals filmtickets bestellen of je belwaarde herladen, gebruik ik meestal ook mijn kredietkaart.
Voor betalingen zoals die waar Campzie over spreekt, zaken zoals filmtickets bestellen of je belwaarde herladen, gebruik ik meestal ook mijn kredietkaart.
Axa (Click bonus) en ING (Lion Account) bieden ook gratis (internet)zichtrekeningen met een bankkaart aan, en anders is er nog altijd de (gratis) kredietkaart.
Campzie schreef:Aan de mensen die hun zichtrekening niet bij een grootbank hebben. Hoe betalen jullie dan online jullie Kinepolis-tickets, voetbaltickets,... want ik moet na aankoop op die sites de betaling steeds direct bevestigen met mijn kaartlezer...
Gewoon met een kredietkaart. Bij banken die dat systeem niet gebruiken hoef je de procedure met de kaartlezer niet te doorlopen. Ik weet dit omdat ik vroeger bij Fortis zat en daar bij online betalingen mijn Visakaart in de kaartlezer moest steken om een code te genereren. Nu ik bij Argenta zit hoeft dit niet meer en ik zie het niet als een groter veiligheidsrisico, als je met je extra beveiligde grootbankkredietkaart op een buitenlandse website betaalt dan kan je je kaartlezer ook niet gebruiken omdat ze daar dan weer niet met het systeem werken.
Bij Argenta kennen ze dat systeem zelfs niet want toen ik hun erover vertelde wisten ze van niks...
Vanzelfsprekend ben ik geen klant bij een grootbank, ik zie niet in waarom ik daar wel klant zou zijn als ik hetzelfde elders gratis kan krijgen met daarbij nog eens een betere, persoonlijkere service... Ik heb nog nooit een degelijk argument gehoord waarom een grootbank beter zou zijn dan een kleinere gratis bank, het blijft steeds bij vage en onduidelijke beweringen die geen staak houden.
Als ik een grootbank zoals Fortis vergelijk met Argenta dan kan ik al met zekerheid stellen dat het beleggingsadvies bij Argenta vele malen beter is dan dat bij Fortis. Bij een grootbank zullen ze je een product aansmeren waarop zijn zoveel mogelijk verdienen terwijl je bij Argenta een behoorlijk aanbod hebt van verschillende producten.
Het klopt dat wanneer je bepaalde zaken online wilt kopen (bijvoorbeeld kinepolis, online ticketshop, ...) je de optie online overschrijven hebt waaruit je slechts uit enkele banken kan kiezen (meestal KBC, Dexia, Fortis en ING).
Ik heb tussen die lijstjes nog nooit rabobank.be, keytrade, ... zien staan.
Een optie om over te schrijven via andere banken lijkt me moeilijk omdat ze je echt laten selecteren uit die specifieke banken.
Kredietkaart is een optie, maar naar mijn ervaring worden daar vaak extra kosten voor aangerekend.
Ik heb tussen die lijstjes nog nooit rabobank.be, keytrade, ... zien staan.
Een optie om over te schrijven via andere banken lijkt me moeilijk omdat ze je echt laten selecteren uit die specifieke banken.
Kredietkaart is een optie, maar naar mijn ervaring worden daar vaak extra kosten voor aangerekend.