Ervaringen met Mexem
TIP
Re: Ervaringen met Mexem
Ja klopt, het is vreemd dat er zo weinig mensen op dit forum bij Mexem of Lynx zitten.EarthNvstr1 schreef: ↑8 september 2023, 19:48
Ik heb in het verleden al veel geschreven én gevraagd over Mexem op dit forum.
Vooralsnog is het voor mij nog steeds koffiedik kijken.
Ik zou wel eerder Mexem als extra broker nemen dan Degiro. Maar voor mij is de keuze dan ook eerder Mexem of Lynx.
Er zijn er wel paar (ik zit bij Lynx), maar we zijn blijkbaar in een kleine minderheid...
Wat ik totaal niet snap als ik zie welke problemen andere mensen hebben, en wat ik krijg...
De angst voor een "buitenlandse" broker is blijkbaar groot
Een buitenlandse broker betekent dat je dat moet aangeven in de belastingbrief. Je moet ook dat nog eens apart aangeven aan een speciale dienst. Daarnaast moet je de intrest en andere inkomsten aangeven en vooral juist berekenen.Aerolla schreef: ↑8 september 2023, 21:15Ja klopt, het is vreemd dat er zo weinig mensen op dit forum bij Mexem of Lynx zitten.EarthNvstr1 schreef: ↑8 september 2023, 19:48
Ik heb in het verleden al veel geschreven én gevraagd over Mexem op dit forum.
Vooralsnog is het voor mij nog steeds koffiedik kijken.
Ik zou wel eerder Mexem als extra broker nemen dan Degiro. Maar voor mij is de keuze dan ook eerder Mexem of Lynx.
Er zijn er wel paar (ik zit bij Lynx), maar we zijn blijkbaar in een kleine minderheid...
Wat ik totaal niet snap als ik zie welke problemen andere mensen hebben, en wat ik krijg...
De angst voor een "buitenlandse" broker is blijkbaar groot
Zo trek je de aandacht van de fiscus en als je maar eens vergist hebt, dan krijg je een loodzware boete.
Heb je dat zelf al eens gedaan?
Je bericht typen duurde langer dan het te doen..
Dat stelt echt waar niks voor
Daar wordt zo dramatisch over gedaan, vooral(en enkel, volgens mij) door degene die het nooit hebben gedaan
Je bericht typen duurde langer dan het te doen..
Dat stelt echt waar niks voor
Daar wordt zo dramatisch over gedaan, vooral(en enkel, volgens mij) door degene die het nooit hebben gedaan
Je rekening melden bij het CAP is inderdaad amper werk. Bij Lynx geven ze zelfs een voorbeeld van wat je waar moet invullen.
In je belastingaangifte is het nog eenvoudiger: een vinkje zetten en het land van de rekening opgeven.
Ik heb dit jaar voor het eerst die melding in de belastingaangifte moeten zetten en ik heb nog nooit zo snel de afrekening ontvangen: half augustus met terugbetaling volgende maand. Je trekt dus niet automatisch de aandacht van de fiscus.
In je belastingaangifte is het nog eenvoudiger: een vinkje zetten en het land van de rekening opgeven.
Ik heb dit jaar voor het eerst die melding in de belastingaangifte moeten zetten en ik heb nog nooit zo snel de afrekening ontvangen: half augustus met terugbetaling volgende maand. Je trekt dus niet automatisch de aandacht van de fiscus.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ontvang mijn aanslag meestal pas in oktober en dat is niet gewijzigd door het aan te geven van een buitenlandse rekening(revolut) En heb 1 van de simpelste aanslagen die je kan hebbe.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Website heeft weer een volledige overhaul gehad blijkbaar ... ziet er toch een stuk professioneler uit nu. (edit: of toch stukken)EarthNvstr1 schreef: ↑9 april 2022, 14:58 Ze hebben blijkbaar hun website volledig geupgraded. Of misschien eerder gedowngraded ...
Jammer genoeg maken ze nog steeds geen onderscheid tussen "land" en "taal".
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 25 november 2023, 14:30, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Er is recent precies toch "iets" bijgekomen: https://www.fsma.be/nl/party/mexem-be
Wat dit nu juist betekent, is mij echter onduidelijk.
Ik zit momenteel oa nog bij Lynx en niet bij Mexem.
De transactiekosten zijn bij Mexem over het algemeen wat lager maar hun margetarief in USD ligt hoog: 12,6 tov 8,8 bij Lynx. Ze moeten ergens het verschil goedmaken.
De transactiekosten zijn bij Mexem over het algemeen wat lager maar hun margetarief in USD ligt hoog: 12,6 tov 8,8 bij Lynx. Ze moeten ergens het verschil goedmaken.