De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ondertussen staat je geld op een spaarrekening. Er zijn al periodes geweest dat een spaarrekening meer opbracht dan een aandelenportefeuille. En zelfs bij een stijgende beurs hoeft niet al je geld belegd te zijn. Ik zet niet al mijn geld vast voor een procentje meer rendement van mijn portefeuille. Laat dat opportuniteitsfonds maar serieus remmen.
Ik zag dat je daarjuist refereerde naar MeDirect. Daar doe ik het zo:Yaris schreef: ↑9 september 2023, 13:24 Ondertussen staat je geld op een spaarrekening. Er zijn al periodes geweest dat een spaarrekening meer opbracht dan een aandelenportefeuille. En zelfs bij een stijgende beurs hoeft niet al je geld belegd te zijn. Ik zet niet al mijn geld vast voor een procentje meer rendement van mijn portefeuille. Laat dat opportuniteitsfonds maar serieus remmen.
- Noodfonds op fidelity sparen (hoogste rente maar vooral getrouwheid
- Geld voor beleggen standaard op Dynamic rekening (lage getrouwheidspremie maar iets hogere basisrente)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dca is gespreid instappen. Dat betekent niet dat je dat met elke vrije cent moet doen.
Dat remmend effect is er bij stijgende beurzen / obligatie fondsen, bij een dalende beurs is het verlies beperkend, terwijl het ten allen tijden risico beperkend is. Niet iedereen wil ten allen tijde met 100% van zijn beschikbaar vermogen belegd zijn.
Ik doe exact hetzelfde maar deed dit voor de inval van Rusland in Oekraïne niet. Ik denk dat dit een gevolg is van de zenuwachtigheid op de beurs... wat gaan de olie / gasprijzen doen let uitzicht op de winter, inflatie / rente, hoe verloopt de oorlog verder... genoeg redenen om de toekomst negatief te bekijken. Maar het kan evengoed snel de andere kant uit gaan. Ik heb redelijk wat geld aan de kant staan voor als er zich een opportuniteit voordoet, mss komt die wel helemaal niet (maar ik verwacht het wel), is een gokje. Dat de spaarrekeningen op MeDirect tegenwoordig toch iets opbrengen speelt zeker zijn rol in de beslissing om een opportuniteitspotje aan te houden.PEJO schreef: ↑9 september 2023, 14:08Ik zag dat je daarjuist refereerde naar MeDirect. Daar doe ik het zo:Yaris schreef: ↑9 september 2023, 13:24 Ondertussen staat je geld op een spaarrekening. Er zijn al periodes geweest dat een spaarrekening meer opbracht dan een aandelenportefeuille. En zelfs bij een stijgende beurs hoeft niet al je geld belegd te zijn. Ik zet niet al mijn geld vast voor een procentje meer rendement van mijn portefeuille. Laat dat opportuniteitsfonds maar serieus remmen.
- Noodfonds op fidelity sparen (hoogste rente maar vooral getrouwheid
- Geld voor beleggen standaard op Dynamic rekening (lage getrouwheidspremie maar iets hogere basisrente)
Pardon? 1 op 5 belgen leeft in armoede. We zijn helemaal niet rijk. Op enkele lieden na zijn we een 3e wereldland met een overheid die alles en iedereen uitperst behalve de rijken.huisjetuintjefiets schreef: ↑7 september 2023, 16:22Dat belet allemaal niet dat de Belgen de rijkste ter wereld zijn. Wat moeten de anderen dan zeggen?Bassie schreef: ↑7 september 2023, 14:58 Maar dat komt wel door een overheid die uit de rijkste bovenlaag bestaat en dus regeltjes maakt om zichzelf nog rijker te maken.
Hetzelfde doen onze politiekers, dus wat is het verschil?
Als ze wetten en belastingen maken is het steeds voor de onderste lagen waar ze zelf geen deel van uitmaken.
Ik hoop dat jij straks nog pensioen kan krijgen, want ze verdelen de pensioen-rekening allang onder royals, politiekers, ambtenaren, geestelijken en ander gespuis dat tot de elite behoort.
Als je niet tot de inner-circle behoort dan wordt je gewoon kaal geplukt.....en dit zijn slechts een handvol families.
Belgen rijk? Laat me niet lachen.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Globaal gezien zitten wij Belgen wel bij de 'rijksten'.
Vergeleken met derde wereld landen zijn de armsten hier nog beter af (geen risico om kapot geschoten te worden, niet sterven van de honger, geen kans om te sterven zonder drinkbaar water, meestal wel een smartphone). Maar dit mag ons uiteraard niet beletten om te blijven strijden tegen armoede.
Vergeleken met derde wereld landen zijn de armsten hier nog beter af (geen risico om kapot geschoten te worden, niet sterven van de honger, geen kans om te sterven zonder drinkbaar water, meestal wel een smartphone). Maar dit mag ons uiteraard niet beletten om te blijven strijden tegen armoede.
Zeker diegene die op spaargids zitten horen bij de elite Blijkbaar niets beter te doen dan geld beheren.
Als je op het einde van de maand nog geld over hebt, behoor je bij de elite Veel "Belgen" zaaien niet, oogsten niet en toch rijden zij rond in een Duitse luxewagen... Denk daar eens over na.
Alles voor de schijn hè.
En elke maand afbetalen maar!
Voor een auto.
En als het een bedrijfswagen is, gaat het ook elke maand van hun loon, en de wagen is niet eens van hen zelf.
-
- Verbannen Gebruiker
In alle landen ter wereld zijn ze armer dan in Belgie.
Helft van de Belgen bezit meer dan 230.000 euro en daarmee zijn we het rijkste volk ter wereld
Voor het eerst in de geschiedenis zijn de Belgen, met een mediaanvermogen van zo’n 228.594 euro, het rijkste volk ter wereld.
Statistieken: waardeloos. Kijk wie de bezitters van het geld zijn. Over hoeveel procent gaat het van de bevolking?huisjetuintjefiets schreef: ↑10 september 2023, 11:05In alle landen ter wereld zijn ze armer dan in Belgie.
Helft van de Belgen bezit meer dan 230.000 euro en daarmee zijn we het rijkste volk ter wereld
Voor het eerst in de geschiedenis zijn de Belgen, met een mediaanvermogen van zo’n 228.594 euro, het rijkste volk ter wereld.
-
- Verbannen Gebruiker
Noord, Zuid of centraal Belgen?
Het gaat vooral over de stammen die leven in het hooggebergte van België.
Er zijn maar 2 soorten Belgen, rijke Belgen, en mensen die zo rijk zijn dat ze niet beters te doen hebben zijn dan klagen .
Er zijn maar 2 soorten Belgen, rijke Belgen, en mensen die zo rijk zijn dat ze niet beters te doen hebben zijn dan klagen .