Argenta e-spaar = boerenbedrog
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Argenta e-spaar = boerenbedrog
Beetje heel kort door de bocht. Van sparen, ook al brengt het niet veel op, is nog niemand armer geworden.
Wat is het alternatief? Alles onmiddellijk opdoen? Is daar al iemand rijker van geworden?
Aan (beurs)beleggen zijn dan weer risico's verbonden. Je kan er rijker van worden maar nog veel armer dan gewoon te "sparen".
Er zijn trouwens nog wel andere redelijk veilige alternatieven dan 0.11% bankrekeningen. Zelfs spaarvormen die de inflatie (een beetje) voor blijven.
Ik ga er ook van uit dat mensen die in staat zijn om maandelijks geld opzij te zetten, ook al brengt het niet veel op en is het aan inflatie onderhevig, niet onder de noemer "armer worden " kunnen gevat worden.
De vraag is waarom haalde hij een reactie van een maand terug
@ cronos probleem is dat de media wil mensen duwen naar beleggingen...
Ik leer wel 1 ding en dat is banken niet zomaar geloven...
@ cronos probleem is dat de media wil mensen duwen naar beleggingen...
Ik leer wel 1 ding en dat is banken niet zomaar geloven...
Je moet niemand zomaar geloven.
- Vincent2018
- Full Member
Argenta biedt Belgische spaarders 1 procent minder rente dan Nederlandse klanten | https://www.hln.be/geld/argenta-biedt-b ... ~ac07cbd1/
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Tja... sterk he, van die populairste bank op Spaargids.
Op een E-spaarrekening biedt Argenta 0,85%, op een getrouwheidsrekening is dit al 1,25% (en op de groeirekening met inleg tot €500 per maand zelfs 2,25%). Mogelijks is het verschil dus kleiner (of zelfs negatief) dan het artikel doet uitschijnen.Belgische klanten kunnen rekenen op een rente van 0,50 procent, met een getrouwheidspremie van 0,35 procent.
Wat wel het geval is, is dat alle rente in Nederland basisrente is. België is voor zover ik weet het enige land met het getrouwheidspremiesysteem (dat door de overheid wordt opgelegd om te genieten van lagere RV).
Open een rekening in NL, ja toch?Vincent2018 schreef: ↑11 september 2023, 18:48 Argenta biedt Belgische spaarders 1 procent minder rente dan Nederlandse klanten | https://www.hln.be/geld/argenta-biedt-b ... ~ac07cbd1/
Waarom zou een bank in een ander land niet meer rente mogen geven dan in België? De spaar- en rentemarkt is overal anders. Een Big Mac heeft ook niet wereldwijd dezelfde prijs.
En het gebeurt omgekeerd ook. ING en NIBC bieden in België meer dan in Nederland, Deutsche Bank meer dan in Duitsland. Al zijn die vergelijkingen soms moeilijk vanwege de verschillende voorwaarden van de spaarrekeningen.
Voor mij had dit topic allang gesloten moeten worden. Gestart in 2018; door alle gebeurtenissen tot op heden niet meer relevant. De titel van het topic voedt alleen maar "ongenoegen" tov deze bank. Weg met dit topic dus.
-
- Full Member
- Contacteer:
De discussie is vandaag nog actueel.
Vrtnws heeft er nu een artikel over: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09/12 ... rschillen/
Het boerenbedrog is dat banken - tegen de wetgeving in - klanten uit andere landen weigeren.
Van mij mag Argenta.nl meer rente betalen dan Argenta.be. Maar als er klant wil worden mogen ze mij niet weigeren omdat ik in België woon. Ze doen dit en dit is niet ok.
Vrtnws heeft er nu een artikel over: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09/12 ... rschillen/
Het boerenbedrog is dat banken - tegen de wetgeving in - klanten uit andere landen weigeren.
Van mij mag Argenta.nl meer rente betalen dan Argenta.be. Maar als er klant wil worden mogen ze mij niet weigeren omdat ik in België woon. Ze doen dit en dit is niet ok.
Dat doen ze omdat ze te veel rompslomp hebben met fiscale rapportering aan het land van hun buitenlandse klanten.
het zou toch een verboden discriminatie zijn, klacht neerleggen bij de UNIA ( in Nederland )
ttps://www.myria.be/nl/grondrechten/sociale-en ... ald%20land.
ttps://www.myria.be/nl/grondrechten/sociale-en ... ald%20land.
VRT zegt alles; kunnen beter de BRT terug in het leven roepen.CsqE2f97bL5CZa schreef: ↑12 september 2023, 15:35 De discussie is vandaag nog actueel.
Voor mijn part omgekeerd. Houden!!
Ongenoegen tegen banken, eender welke bank, mag een plaats hebben hier.
Het zou nogal sterk zijn als dat ook al weg moet door de "censuur".