nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Ik heb in 1989 voor de cvp gestemd en weiger om dat te zien als een afwijking.
-
- Full Member
- Contacteer:
En wie voor de "Radicale Omvormers en Sociale Strijders voor een Eerlijke Maatschappij" ?
Ik herinner het me nog als gisteren. Europese verkiezingen 18 juni 1989 toen ik om 10u35 het bolletje van Cvp/Evp manueel inkleurde.
Ik was er echt van overtuigd dat CD&V bij de vorige verkiezingen in totaal 16 stemmen haalde, mijn fout.CarpeNoctem schreef: ↑12 september 2023, 16:38Bij de vorige federale verkiezingen haalde de CD&V 602.520 stemmen. Dus jij beweert dat er meer 1.200.000 stemgerechtigde drag queens in Vlaanderen wonen? Op een ruw geschatte populatie van 2.400.000 stemgerechtigde Vlaamse mannen zou dit betekenen dat de helft van mijn seksegenoten aan deze aandoening zou lijden...
Ik verkeer duidelijk in andere middens dan jij
Maar goed, ik kan de overdrijving als stijlfiguur wel smaken
Ik vind psychologie een aandoening.Aerolla schreef: ↑12 september 2023, 17:12 Hij bedoelt travestie.
En ja, volgens de psychologie handboeken is dat een aandoening, net zoals transseksualiteit etc.
Enkel homofilie is geschrapt als aandoening jaren geleden.
(tenzij er recent nog veranderingen zouden gebeurd zijn, het handboek psychologie dat ik momenteel lees, is al enkele jaren oud)
Ja dat zijn trauma's die je nooit meer vergeet natuurlijk
Ik woon in Vilvoorde, en vroeger was het zo dat iedereen daar op Jean-Luc Dehaene stemde. (pas op, Jean-Luc vond ik nog een goeie, toen en ook nu nog, achteraf gezien)
Ik zag als kind mijn ouders dit ook doen toen ik mee in het stemhokje ging met hun.
En daarom dat ik dit ook deed de eerste keer, slechte gewoonte's aangeleerd thuis.
Nooit nog vergeten
Ik woon in Vilvoorde, en vroeger was het zo dat iedereen daar op Jean-Luc Dehaene stemde. (pas op, Jean-Luc vond ik nog een goeie, toen en ook nu nog, achteraf gezien)
Ik zag als kind mijn ouders dit ook doen toen ik mee in het stemhokje ging met hun.
En daarom dat ik dit ook deed de eerste keer, slechte gewoonte's aangeleerd thuis.
Nooit nog vergeten
Ik heb nog CVP gestemd, dat was nog in de tijd van stemmen met een potlood en papier. Het touwtje aan het potlood was zo kort dat ik niet voorbij de kolom van CVP geraakte. ;-)
(Een mopje van Urbanus)
Dat was in de tijd van de grote Cvp leiders , ik had indertijd een poster van de heer eerste minister Martens op mijn kamer hangen.
-
- Full Member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het was een boertige kerel, maar achteraf gezien inderdaad een goede politicus. Is hij het niet die onze staatsschuld fors afgebouwd heeft vooraleer paars het nadien weer deed ontsporen ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja wel onder druk van het feit dat Europa die eis oplegde maar toch deed die het.Charlesvdw schreef: ↑13 september 2023, 19:31
Het was een boertige kerel, maar achteraf gezien inderdaad een goede politicus. Is hij het niet die onze staatsschuld fors afgebouwd heeft vooraleer paars het nadien weer deed ontsporen ?
Jean-Luc Dehaene heeft een uitspraak gedaan waar vanaf toen alle regeringen hun beleid op gebaseerd hebben: "Problemen moet je pas oplossen wanneer ze zich voordoen". Een excellente manier van besturen. Denk bijvoorbeeld aan de heisa rond de sluiting van de kerncentrales.
Dat is een cliché en voor mij eerder een bewijs van hoe nors (of boertig?) die man soms kon zijn.Yaris schreef: ↑13 september 2023, 22:57 Jean-Luc Dehaene heeft een uitspraak gedaan waar vanaf toen alle regeringen hun beleid op gebaseerd hebben: "Problemen moet je pas oplossen wanneer ze zich voordoen". Een excellente manier van besturen. Denk bijvoorbeeld aan de heisa rond de sluiting van de kerncentrales.
Het getuigt trouwens ook van weinig vooruitziendheid …